Hoi, Ik ben al 4 dagen bezig om af te leren dat mijn dochter snachts wakker word uit bed gaat en eten krijgt. Vandaag is de 4de dag en ze is weer dezelfde tijdstip wakker geworden 23.00 uur heeft 10 minuten hard gehuilt ik ben naar haar toe gegaan en drinken aangeboden wilde ze niet daarna heb ik de deur op een kier gelaten en na 10 minuten was ze stil hopelijk blijft ze tot smorgens doorslapen ik heb haar nog een zetpil gegeven omdat ze nog beetje grieperig was. Ze heeft een slaapzak aan ze was warm geworden ik heb de dun dekentje van haar af gehaalt de slaapzak is voor haar voldoende het is een dik slaapzak die ze aan heeft. Smorgens was ze om 08.00 uur wakker ik heb boterham klaargemaakt en hierbij krijgt ze yoghi omdat ze geen melk lust, normaal gesproken doet ze altijd eten maar 2-3 dagen eet ze smorgens niet ze gooit zich op de grond en huilt ik leg haar terug in bedje en slaapt door tot 11.00 uur en dan pas eet ze haar boterham op. Gisteren was ze ook op dezelfde tijdstip wakker 23.00 uur ik heb haar extra beertje gegeven die zij leuk vind en ging weer slapen maar om 01.30 uur was ze weer wakker en huilde weer ik heb haar weer drinken aangeboden wilde ze niet en heeft 20 minuten gehuilt en daarna was ze stil ze heeft tot 03.30 in haar bed gespeelt ze was heel vrolijk en viel vanzelf weer in slaap... Hoe lang gaat dit duren wanneer slaapt ze eindelijk weer tot smorgens door zonder dat ze wakker word, iedere nacht is hetzelfde verhaaltje weer maar dit keer ga ik het volhouden mijn man werkt mee we willen rust want overdag is ze nu ook chagrijnig bezig ik weet niet wat er met haar is maar ze huilt om alles is beetje hangerig.... Groetjes, Orchidee
Onze oudste is 4 en begint nu eindelijk rustig te worden 's nachts. De jongste is nu behoorlijk in de weer. Heb vannacht ook weer bij d'r bed gestaan. Vaak is het ook in d'r slaap, dat ze huilen of roepen. Ik accepteer het gewoon, dat het nu eenmaal zo is en het gaat echt wel een keer over.
Hier al maanden een kindje dat onrustig is van 23 tot 1 uur ongeveer. Ze huilt niet de hele tijd dan (kan ook niet want we gaan naar haar toe), maar is dus een paar keer wakker. Ze wil dan even wat drinken (water) en even met ons knuffelen. Als ze niets wil, dan troosten we haar maar laten haar ook een paar minuutjes huilen en houden het troosten steeds korter. Dan gaat ze na 2 keer kort troosten wel weer slapen. Ze zit nu ook een beetje in de fase van het uitproberen.
Maar kunnen wij dat niet afleren want mijn dochter heeft de eerste dag 2 uur gehuilt en ik heb haar ook regelmatig getroost om de half uur. ( 23.00 - 03.00 uur) De tweede dag werd het minder en gisteren was het maar 10 minuten en wonder ze heeft door geslapen is dus niet snachts wakker geworden dus het werkt denk ik, ik ga ermee door tot dat ze weer haar ritme krijgt.... Smorgens werd ze altijd rond 05.30-06.00 uur wakker maar nu haal ik haar pas 07.30-08.00 uur uit bed en ze slaapt ook tot minimaal 08.00 uur. In haar bed zitten zeker 4 beertjes bij haar ze voelt zich hierdoor heel veilig. Wat ik mij afvraagt zijn er hier ouders die dit gewoonte hebben afgeleerd? groetjes, Orchidee
Zo lang laten huilen kan ik niet, fijn voor jullie dat het werkt, maar hier zou het al niet kunnen omdat ik het gewoon niet kan . Eva heeft nog steeds een slaapknuffel, dezelfde die ze nu al bijna 3,5 jaar heeft. Ze friemelt altijd aan de oortjes. Afleren ga ik niet doen, het is toch fijn dat ze iets vertrouwds in bed hebben? Lisa heeft 2 vaste knuffeltjes in bed. Eentje om aan het labeltje te friemelen, de ander om onder haar arm te stoppen en zo valt ze dan in slaap.
Het is op het moment ook rond volle maan. Mijn ene zoontje is ook vaak wakker met volle maan. Misschien kun je dat eens in de gaten houden.
Ik heb haar 5 dagen snachts niet uit bed gehaald, ze heeft de eerste en tweede dag flink gekrijst maar de resultaat ze slaapt nu door tot smorgens 07.00 uur. Dus je moet even volhouden ik vind het ook erg om te laten huilen maar ik moet omdat ik zelf ook rust nodig heb....
Ik denk dat het best bij de leeftijd kan horen. Als ik kijk naar de juni 2009-baby's, hebben ze het bijna allemaal gehad rond de 2e verjaardag. Finn ook, die werd een poos ook midden in de nacht wakker. Ik geloof een week of 2/3. En toen stopte het. En zo ging het bij de andere dacht ik ook.