Welke pap voor peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tassie74, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Welke pap eten jullie kindjes? Onze dochter eet nog Bambix elke ochtend.
    Ik heb het idee dat het niet voldoende is aangezien ze al snel erna vraagt om eten.
    Bambix is voor kindjes vanaf 12 maanden. Ik kan daardoor begrijpen dat mijn dochter iets nodig heeft wat beter vult. Echter, het moet natuurlijk wel gezond zijn.
    Boterhammen eet ze niet graag, met veel pijn en moeite maximaal 1 's middags. Meestal dus minder dan 1 boterham.
    Pap eet ze snel op en vindt ze ook prima. Wat zouden jullie aanraden qua soort(en) pap?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste heeft een poos gewone brinta gegeten. Zit wel iets zout in, maar niet meer dan in brood..
    Iets van fruit ernaast kan wel helpen om iets meer vulling te geven?

Op het KDV kreeg mijn oudste om 9:15 al fruit, dus dan kreeg hij alleen pap. Thuis deed ik het fruit na de pap, en dan rond 10 uur nog een deel. En soms ook wel pap en dan vroeg fruit..

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Dank voor je reactie. Ik geef ongeveer een half uur tot een uur na de pap een banaan.
    Ik zal eens kijken naar Brinta. Wij eten zelf zoutloos, dus een beetje zout in de pap zou volgens mij moeten kunnen.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik geef gewoon brinta sinds de kinderen 1 jaar zijn geweest.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik gaf tot 2 jaar Bambix, sindsdien 'gewone' ontbijtpap met inderdaad iets zout erin. Ik heb vaak die van de Aldi, omdat ik sommige andere huismerken vind klonteren.
    Helpt het om er wat meer schepjes pap in te doen in de verhouding met de melk? Of ietsjes groter bordje?
    Mijn dochter krijgt inderdaad ook vaak al snel fruit op het KDV na haar pap. En in het weekend ontbijten we wat later, lunchen we wat eerder en uitgebreider, en dan 's middags het fruit (en/of koekje) als tussendoortje.

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Mijn dochter is bijna 3 en eet nogsteeds bambix. Soms eet ze er nog fruit bij.
    Maar je zou ook gewoon brinta of havermout kunnen geven?

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Bedankt voor de reacties en tips. Heel fijn om te lezen hoe anderen/jullie het doen.

De Bambix 's morgens is eigenlijk al een hele bord vol. Ik vind het eigenlijk best veel....maar waarschijnlijk toch niet zo voedzaam meer.
    Meer pap toevoegen doe ik al wel, maar het wordt dan wel erg dik en wat klonterig. Ik denk dat ze gewoon toe is aan wat anders, iets waarvan ze echt verzadigd raakt zodat ze de ochtend door kan komen zonder hongergevoel. Ze moet het namelijk echt hebben van het ontbijt en het avondeten. De lunch probeer ik ook wat af te wisselen met soep (met brood) en haar laten kiezen wat ze op haar boterham wilt. Het maakt allemaal niet veel uit. Heel soms eet ik echt wat anders dan een boterham 's middags zoals bijvoorbeeld laatst poffertjes. Tja, dat ging er in een rap tempo in. Verder eet ik ook ei, ze is heel enthousiast over ei en roept het vaak de hele dag door. Maar als ze dan eenmaal ei heeft, gekookt, geklutst, omelet of spiegelei, dan eet ze maar een paar hapjes. Ik denk dat het komt omdat er boterham bij gegeten wordt. Zonder boterham zou ze veel meer eten.

Misschien dat iemand daar nog tips voor heeft? De lunch??

Ik ga in ieder geval over op andere pap en kijk dan of ze daarvan meer verzadigd raakt en of ze het lust natuurlijk.

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook nog steefs Bambix 12m+. Maar wel met volle melk. Je kunt ook wat plakjes banaan er doorheen doen of wat ander fruit.
    Je hebt trouwens ook bambix Muesli, kun je ook eens proberen, of mengen.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik geef gewone Brinta, sinds mijn kind ongeveer 2 jaar was. Daarvoor at hij nooit pap, maar hij was ook nooit zo dol op brood, dus toen toch maar eens pap geprobeerd en dat bleek hij toch wel lekker te vinden.

Mijn jongste houdt ook niet zo van brood en hij eet tussen de middag ook wel eens een paar Cracottes. Tosti vindt ook lekker.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.793
    113
    Havermout 😊 Ik kook het altijd, kost wel net ff wat meer tijd, maar je kan het ook laten weken bijvoorbeeld (overnight oats). Heerlijk, een bord warme havermoutpap met rood fruit, of banaan en cacao nibs, of appel, kaneel en rozijntjes... Is het al tijd voor ontbijt? 😋

11. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Dat klinkt wel lekker MadeinUSA. Het kost wel wat meer werk/tijd.
    Ik denk dat ik eerst Brinta ga proberen en misschien wel afgewisseld met havermoutpap met vruchtjes wanneer ik meer tijd heb. Lees: mezelf meer tijd gun:).

Cracottes heb ik ook al geprobeerd. Op zich is ze heel enthousiast, maar ze legt het overal neer zodat je het tussen het speelgoed terugvindt. Idem met koekjes. Ze roept heel blij om koek, maar als ze het eenmaal heeft dan neemt ze een paar hapjes en vervolgens legt ze het ergens neer om het soms wel uren later terug te vinden en verder te eten.
    Ze is met tussendoortjes gewoon veel te druk met dingen doen/ontdekken. Het is echt geen stilzitter. Ze is ook nog steeds best klein: 81,5 cm en weegt bijna 10 kilo. Nog steeds draagt ze maat 80. Had ik vorig jaar zomer ook al gekocht. Toen was het te groot, nu zit het als gegoten. Scheelt wel geld....ik hoef in principe geen zomerkleertjes te kopen nu.

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier eet dochter 's ochtends een boterham en een schaaltje havermout (gewoon havermout met wat melk) gekookt of met fruit hoeft ze niet.

Kun je haar met eet en drinksituaties niet laten zitten? Hier ook een "bezige bij" maar als ze wat eet of drinkt zit ze meestal in de kinderstoel aan de eettafel. Soms zit ze bij de bank. We hebben de afspraak dat als ze klaar is met eten en drinken ze van tafel mag. Dit werkt bij ons wel.
    Geen etenswaar tussen speelgoed, drinken wat omvalt of beschimmelde dingen vinden weken later :$

En ze eet en drinkt goed door :)

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.970
    113
    Mijn zoontje is een flinke eter en die krijgt (20 mnd) ook nog steeds bambix en daar teert hij best lang op. Ik maak er wel een stevige pap van. Ruim 200 ml melk en 7 eetlepels bambix.
    Denk dat we straks wel overstappen op brinta of 7 granenontbijt, zolang hij pap wil eten.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als pap inderdaad gewone brinta, of havermout pap. Mn zoon houd niet van ontbijten en eet dan doorgaans een ontbijt cracker van lu, volkoren, ze zijn rond en wij noemen het boterham koek. Niets erop, maar beter als niets eten.

Wbt lunch; als ze ei lekker vind maar geen boterham wilt, kan je toch ook ei zonder boterham geven?

Deel Deze Pagina