Moeilijk alleen kunnen zijn 's nachts

Discussie in 'De lounge' gestart door Kanelly1981, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi meiden,

Even mijn ei kwijt. Door een angststoornis in het verleden, die altijd terugkomt in tijden van stress, heb ik last van het feit dat ik bang ben om alleen te zijn in de nacht. Ik ben momenteel ook zwanger vd 2e, dus ook hormonen in overvloed. Mijn man is anderhalve week in Canada en ben alleen met dochter.
    Ik weet niet wat het is, maar ik zie erg tegen de nachten op, ben bang dat ik slecht slaap, mijn dochter niet hoor, dat ik de enige ben die verantwoordelijk is etc.
    Ik weet dat de angsten niet rationeel zijn, maar we hebben de afgelopen tijd ook veel stress gehad weer en blijkbaar is eea weer getriggerd.

Ik wil graag alleen kunnen zijn en mezelf gerust stellen, zijn er mensen die ervaring hebben in angststoornissen of tips hebben voor me?

grt

2. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Ik heb geen tips, maar ik herken het wel...

Doordeweeks ben ik alleen met mijn kinderen en dan doe ik ook geen oog dicht. Mede door mijn depressie. In de weekenden als mijn vriend er is heb ik er een heel stuk minder last van.

Wat is het precies waar je bang voor bent?

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat ontzettend naar :( Heb je al eens hulp gezocht voor de angsten? Of onderzocht waar ze vandaan komen? En mocht het heel erg zijn, heb je niet familie of een vriendin die voor nu bij je wil logeren?

4. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Hier ook last van. Voor een of twee nachtjes leg ik 1 van de kids in ons bed, maar das voor anderhalve week niet zo'n goed idee.

Verder laat ik hier een lamp aan als ik toch alleen in bed lig.

Misschien kun je een vriendin vragen om gezellig bij je te komen logeren.

Ik wens je veel suc6 en hoop dat de tijd voorbij vliegt!

5. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik weet niet wat het is, het is gewoon dat ik alleen verantwoordelijk ben, bang dat er wat gebeurt. Het komt ook door mijn angststoornis denk ik.

Ik heb al paar nachten bij mijn ouders geslapen, maar nu weer thuis. Ben gewon ook erg labiel nu door alles, kan ook weinig hebben.
    Ik moet er doorheen

Fijn dat ik niet de enige ben in ieder geval.

Gewoon het idee alleen te zijn vind ik moeilijk

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel herkenbaar helaas. Bij mij de angst voor inbrekers en brand en het feit dat je dan alleen verantwoordelijk bent. Dat laatste speelde vooral toen mijn man 6 weken in het ziekenhuis lag. De eerste nachten alleen dacht ik echt, help hoe ga ik dit 6 weken doen! Maar ik moet zeggen dat het toch went. Ik sliep uiteindelijk best goed. Had er ook aan gedacht bij mijn ouders te slapen ofzo, maar ja niet werkbaar als de kinderen naar school moeten (dichtbij ons huis maar te ver van mijn ouders huis). Dus maar gewoon doorgezet en het ging uiteindelijk dus best goed gelukkig. Hier last gehad van chronische hyperventilatie en een lichte angststoornis.

7. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Snoopy1979 6 weken is best een lange tijd, wat knap van je. Had jij ook het moment dat je ging slapen dat je last had? Was je ook bang dat je je kinderen niet hoorde als er wat was?
    Tips om wat ontspannen hiermee om te gaan?

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hey meis, ik herken het wel, hoewel het tegenwoordig beter is. Maar ik weet dat mijn dochter zelf uit bed komt als er wat is. De bovenverdieping is veilig.
    Verder ging ik vaak pas naar bed als ik echt moe was en de eerste nachten sliep ik dan vaak heel lang met de lamp aan. Tegen een uur of 3 als ik dan wakker werd draaide ik de lamp uit. Of niet. Verder keek ik lang tv, als afleiding.
    Verder een telefoon naast het bed voor noodgevallen en ook met een ouder of vriendin of mijn man die ik dan gelijk kon bellen. Alleen dat idee al hielp enorm. Dat ik kon bellen als het niet ging.

9. Kanelly1981

Kanelly1981 Actief lid

7 aug 2010
    249
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Athina das wel een goede tip, met dat licht aan dat ga ik denk ik doen! Kijken of t werkt!

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    jeah, je neemt een alarm

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Ik herken het ook. Toen mijn man nog storingsdienst had ik hetzelfde. Ik doe geen oog dicht dan.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik stelde het naar bed gaan vaak uit, geen zin om naar bed te gaan. Terwijl ik juist angstiger word als ik laat ga slapen, maar goed, die stap om naar bed te gaan was zo groot. De kinderen sliepen vaak bij mij, ze zijn ook wat ouder (7 en 5), dus die komen anders wel als ik ze niet hoor en de oudste heeft ons nooit nodig 's nachts, alleen de jongste soms.
    Meditatie werkt bij mij heel goed als ik onrustig ben. En toch ook tijd voor mezelf nemen al is dat best lastig als je er opeens alleen voor staat en veel naar het ziekenhuis gaat. Maar zonder tijd voor mezelf zou ik echt doorgedraaid zijn.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Telefoon ligt hier sowieso altijd naast ons bed om op te laden en bereikbaar en zijn.

Deel Deze Pagina