Noord italie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door owly, 11 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.386
    10.330
    113
    Afgelopen zomer zijn we voor het eerst naar italie geweest met onze zoon. Peschiera del garda village en camping in peschiera.

Wij hebben heel veel gezien in de omgeving, meestal tussen 8 en 9 weg van de camping, rond 14.00 terug om nog te zwemmen.
    Onze zoon heeft flink veel gelopen en was vooral dol op het watervallen park.

Nu zoeken we weer een camping met een huisje of stacaravan in noord italie, liever niet te dicht bij peschiera want we hebben daar al veel gezien. Hoeft geen megacamping, een zwembad waar zoon kan staan en zich vermaken en eventueel een speeltuintje.
    (Dan is hij 4) we denken er nog over om voor de zomervakantie te gaan of alweer in september.

Mijn man neemt zijn wielrenfiets mee en gaat dan een dagje fietsen dus een berg enigzins in de omgeving is handig hehehe.

Bij het meer of bij zee is geen noodzaak, wij vonden het gardameer bij peschiera vies en zijn daar maar 1 keer gaan kijken.

2. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Ik ben fan van Cannobio aan het lago maggiore. Vroeger als kind daar vaak geweest en nu nog voelt het als een soort van thuiskomen.
    Leuk dorpje, genoeg te doen in de omgeving. Wat mij betreft een aanrader!

Brondy en floppie888 vinden dit leuk.
  3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.386
    10.330
    113
    Super @Mammie79 en @Caithy ik ga gelijk kijken!!!! Zal ook eens oosterijk bekijken.

We zijn de vorige keer via Zwitserland gegaan, op de heenweg hadden we 1 overnachting in duitsland om vervolgens door te rijden en de terugweg zijn we via frankrijk gegaan en hebben we nog 5 nachten daar door gebracht. Een kleine mini rondreis.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.386
    10.330
    113
    Tips voor campings zijn ook welkom! Nu met een een grote kop koffie heerlijk alles belijken.

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.854
    4.104
    113
    Onze favoriete bestemming Westendorf!
    Maar ook serfaus, ladis en fiss schijnen leuk te zijn voor kinderen.
    Karinthie lijkt mij ook leuk maar daar ben ik zelf nooit geweest.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.386
    10.330
    113
    Ga ik ook naar kijken!!!:thumup:

8. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.732
    2.415
    113
    Het Lago Maggiore is inderdaad ook erg mooi. Wij zijn er 12 jaar geleden geweest. Toen in een hotel in Cannobio, we waren toen nog met zijn tweetjes. Wij vonden Cannobio ook leuk, niet groot maar met een gezellige boulevaard met terrasjes. Dit jaar gaan we terug, nu naar camping Continental. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen omdat je een badmuts op moet in het zwembad. We zullen het zien, we gaan maar een week (daarna nog naar Zwitserland) en we kunnen ook nog in het meer zwemmen. Deze camping ligt niet direct aan het Lago Maggiore maar aan een kleiner meer er vlak naast en daar schijn je fijn te kunnen zwemmen. Maar geen ervaring nog met die camping dus. Wel goede recensies en verhalen hier gelezen en ze hebben mooie, vrij nieuwe stacaravans dus wat dat betreft ziet het er goed uit.

Je zou inderdaad ook naar Karinthie in Oostenrijk kunnen kijken. Daar is het erg mooi en over het algemeen warmer en zonzekerder dan in de rest van Oostenrijk. Wij zijn er de afgelopen 2 jaar geweest, in Velden am Worthersee, een erg leuke plaats. Er is ook veel te doen in de omgeving en in het meer (en de andere meren) kun je heerlijk zwemmen. Wij zaten daar in een appartement/huisje op een kleinschalig vakantiepark maar dat is altijd al heel vroeg (jaar van te voren soms al) volgeboekt voor de zomerperiode.

owly vindt dit leuk.
  9. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Camping Mario Village aan het Caldonazzo meer.
    Ligt in zuid-Tirol, maar je kunt bijvoorbeeld met de trein nog naar Venetië of Verona als daguitstap.
    Geen groot zwembad, maar wel leuk genoeg om je te vermaken.

owly vindt dit leuk.
  10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ohhhh dit zie er mooi uit!!!!

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.386
    10.330
    113
    Nog meer om uit te zoeken, Super!!

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Inderdaad lago Maggiore! En Cannobio is inderdaad prachtig! We hebben daar zo heerlijk rondgelopen en daarna heerlijk uit eten geweest voor een spotprijs! We zijn de Mottarone op geweest, dit jaar nemen we de mountainbikes mee zodat we er ook kunnen fietsen.

Wij gaan normaal eigenlijk nooit 2x naar dezelfde camping achtereen, maar het was ons zo goed bevallen, dat we dit jaar opnieuw gaan. Er is zoveel te zien en zoveel te doen!

Camping Isolino:

http://www.isolino.it/nl/

Hopsatee, owly en Brondy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina