'Slecht weer museum' met kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 25 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    We willen vandaag met onze kinderen, van 2,5 en bijna 5, naar een museum, maar dan wel een museum dat met dit weer te doen is...
    We zijn al geweest bij o.a. kinderboekenmuseum, spoorwegmuseum, Nijntje museum, bakkerijmuseum. Dus bij voorkeur nu wat anders.

Nu keek ik naar Nemo, maar i.v.m. de uitmarkt is daar dit weekend gratis toegang, dus ook erg druk denk ik. Iemand ervaring mee?
    Ook het militair museum lijkt me leuk, daar hebben ze dit weekend de luchtvaartdagen. Dat is op zich leuk, maar daardoor ook weer meer buiten te doen...

Is het museum van de 20e eeuw leuk voor ze? Of Villa Zebra? Kun je daar een tijdje vermaken, evt. in combinatie met het maritiem museum?
    Omgeving maakt niet uit. Komen uit Overijssel, dus zullen sowieso moeten reizen.

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik wilde het museon meteen roepen, maar ik denk dat dit misschien wat ver weg is. Natuurmuseum in Brabant, ook een mega leuke voor je 5 jarige. Denk dat de laatste ook al leuk is voor een 2,5 jarige.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Maritiem museum is leuk vonden wij.
    Villa zebra vond ik persoonlijk een aanfluiting maar de kids vonden het leuk en daar gaat het dan maar om dachten wij...
    Ontdekhoek schijnt ook leuk te zijn maar daar zijn wij dan weer nog nooit geweest.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Nemo vondenminn oudste twee van 9 en 7 erg leuk maar wij waren er in de vakantie en ik vond het echt veeeeeel te druk, dat doe ik nooit meer. Ik denk ook dat dat voor wat oudere kinderen leuker is.
    Watermuseum Arnhem? Niet voor een hele dag, maar daar hebben ze zich alledrie erg goed vermaakt. Het mooiste wat de man bij de kassa kon zeggen: kinderen mogen hier overal aankomen.
    Nou, dat was voor mij direct al een schot in de roos, haha.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.251
    11.836
    113
    Naturalis. Maar misschien wel erg ver reizen vanuit Overijssel.
    Watermuseum in Arnhem schijnt super leuk te zijn. Zelf nog niet geweest.

6. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Ik heb Museon nog hoog op mijn lijstje staan. Daar is tot 2 september nog een tijdelijke tentoonstelling over ridders en kastelen. Dat lukt ons niet meer, dus we wachten tot minimaal eind oktober dan is er een nieuwe tentoonstelling over ruimtevaart. Maar er zijn nog veel meer leuke tentoonstellingen volgens mij.
    Watermuseum is leuk maar inderdaad niet heel groot.
    En het Aviodrome is ook erg leuk. Zijn wel een aantal dingen buiten maar ook heel veel binnen. Buiten kun je dan doen als het even droog is.
    De kindertentoonstelling Ziezo Marokko in het Tropenmuseum is ook erg leuk, maar dan zit je ook weer in Amsterdam.

7. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wat is het geworden?

8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Militair Museum vind ik trouwens geweldig, met regen of zon perfect

mamameer en Syane vinden dit leuk.
  9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Wij zijn er in de winter geweest met sneeuw en vrieskou. Maar eigenlijk was het top. Bijna alles is binnen. En voor die kinderen super gaaf, reuze grote voertuigen. Heel indrukwekkend.

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Watermuseum, erg leuk voor een paar uurtjes.

Militair museum gaat iig ook op de to do list.
    Dank voor de tips!

pippa26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina