Nachtje weg, leuke stad?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Felice, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.515
    7.311
    113
    We willen graag een keer met z'n tweeën een nachtje weg naar een leuke stad, maar ja ... Welke??

    Het is dan de bedoeling om de ene dag op tijd aan te komen en de andere laat te vertrekken. Vinden het leuk om naast wat shoppen en terrasjes ook wat anders te kunnen doen. Op internet staat zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

    België lijkt me leuk (Vlaanderen), maar een stad als Brugge is (wat ik van anderen hoor) wel erg duur, dus een goedkoper alternatief is welkom!
    Of een leuke stad in Nederland.

    Iemand een leuk idee?
     
  2. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik vond Gent en Brugge echt onwijs leuk. Leuven ook! Overigens vond ik die steden niet veel duurder dan NL hoor..qua uitgaven daar. Hotel was wellicht inderdaad wel wat duurder...

    In NL vond ik Maastricht, Groningen, Haarlem, Den Bosch leuk. Amersfoort is trouwens ook erg mooi (maar daar woon ik vlakbij haha)
     
    Syane vindt dit leuk.
  3. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Leiden, Haarlem, Maastricht, Den Bosch .
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.679
    3.465
    113
    Mijn favorieten zijn met afstand Antwerpen en Maastricht. Brugge vond ik leuk, maar ook een beetje een levend museum-vibe hebben, zoveel toeristen. Breda is ook heel gezellig.

    Utrecht, Leeuwarden, Leiden, Nijmegen, Scheveningen en Middelburg zijn ook leuk.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Antwerpen of Gent. Of als je graag een kleine stad hebt die je helemaal kan zien op een weekend: Mechelen.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  6. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Rotterdam vind ik heel leuk!
     
  7. Laust

    Laust Lid

    10 sep 2016
    39
    20
    8
    NULL
    NULL
    Ik vond Den Haag echt fantastisch. Daar is zo veel te doen, mensen zijn super vriendelijk en je hebt er leuke kroegjes en terrasjes. Ik was echt positief verrast :)

    En Nijmegen, Maastricht en Antwerpen zijn ook altijd leuk!
     
  8. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.515
    7.311
    113
    Hmm, Gent, Leuven of Mechelen had ik nog geeneens aan gedacht!

    Wat zijn echte aanraders om te doen of te bekijken in deze steden?
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    In Nederland vind ik Utrecht erg leuk
     
  10. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Gent is mijn all time favoriet! Heerlijk dwalen door de wijkjes, burcht bezoeken (Gravensteen) bootje pakken, terras hangen, winkelen, brouwerij bezoeken...
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mechelen: winkelen op de Bruul en in de OLVstraat. Het fantastische, pas geopende Predikheren gaan bezoeken (voormalig klooster, nu een adembenemende bibliotheek). Gezellig eten en drinken op de Vismarkt of in de Vleeshalle. En de Sint Romboutstoren beklimmen. En het Dijle wandelpad volgen.

    Gent: rondwandelen. Gravensteen, een oude burcht middenin de stad, bezoeken. Shoppen. SMAK museum voor hedendaagse kunst. Bootje varen.

    Leuven: Museum M. Shoppen. Oude Markt bezoeken.
     
  12. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Haarlem is mijn favoriete stad in Nederland! Daarnaast vind ik Maastricht en Harderwijk ook erg leuk.
     
  13. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    In Leuven heb ik volgens mij een stadswandeling gedaan (route vv) langs een aantal begijnhoven en ergens op een berg nog een kasteel! Was erg mooi.
     
  14. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.294
    477
    83
    near rotterdam
    Haarlem staat hier op nummer 1. Wij zijn al meerdere malen geweest. Leuk shoppen daar
     
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.842
    16.877
    113
    Vrouw
    Antwerpen, hele leuke stad om te shoppen!
    Zo ook Rotterdam of Den Haag.
    Limburg - omgeving Valkenburg is leuk, maar dat is meer iets voor een heel weekend.
     
  16. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij zijn 2 weken geleden een weekend naar Utrecht geweest en dat was echt heel erg leuk! Tis jammer dat de Domtoren in de steigers staat :roflmao:

    Vind Tilburg en Rotterdam ook erg leuk. In België Antwerpen (maar wij gaan daar vooral heen vanwege de goede diamantprijs) en idd Brugge!

    Kleinere, maar mooie monumentale stad: Middelburg!
     
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.537
    11.095
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    #17 Huismuisie, 18 sep 2019
    Laatst bewerkt: 18 sep 2019
    Tilburg :eek::eek:

    Rotterdam, leiden, utrecht, groningen en haarlem in NL.

    Weet niet waar je woont maar je zit met de thalys ook zo in parijs voor een appel en een ei. Is ook leuk om te doen.
     
  18. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Whahaha ja echt hoor :D
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  19. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.515
    7.311
    113
    We zijn er nog niet uit ...

    We zitten vrij noordelijk, dus 3 uur reistijd is wat ons betreft wel de max, dat lukt met Vlaanderen (bovenkant) net ;)

    Trein hadden we ook naar gekeken, maar voordat we bij een station zijn zijn we helaas al een uur verder :(
     
  20. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Ik zou kiezen voor Rotterdam.
     

Deel Deze Pagina