tips gevraagd voor vliegvakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Scorpion, 14 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    op 24 mei gaan wij voor 11 dagen naar Turkije.
    Mijn zoontje is dan bijna 1.

Wie heeft er tips voor de vliegreis en wachten tussen door???
    Mijn zoontje is absoluut geen schootzitter.

ik dacht zelf aan aan een minilaptop meenemen met babytv erop.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    laptop mag je toch niet aan zetten tijdens t vlucht?net als mobiele telefoons enzo?

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Laptop mag je geloof ik wel aan hebben als het teken ''riemen vast'' uit is.
    Mijn zoontje is ook absoluut geen schootzitter maar in het vliegtuig nog nooit problemen gehad.
    Ik neem normaal een tas met luiers etc., boekjes, autotje oid, knuffel, klein dekentje (krijg je meestal ook wel in het vliegtuig, maar vind m'n eigen fijner), iets te eten en een drinken (koop ik na de controle). Maar meestal met om zich heen kijken en de rest van de mensen vermaken is bij bezig genoeg. Ook vind hij het heerlijk even te slapen in het vliegtuig, terwijl hij dat thuis niet wil overdag.
    Wachten op het vliegveld, ga meestal lekker met hem lopen en net voor we het vliegtuig in gaan nog even verschonen en probeer altijd als een van de laaste het vliegtuig in te gaan zodat we niet zo lang hoeven te wachten tot iedereen gaat zitten.
    Verder vooral proberen om zelf rustig te blijven, als je kindje huilt kun je er op zo'n moment weinig aan doen. Een paar keer schopte ons mannetje flink herrie bij het wachten om te boarden, mensen kijken je dan uiteraard al heel geirriteerd aan, maar vervolgens in het vliegtuig was hij heel erg lief en rustig.. Probeer je dus ook niet te veel van anderen aan te trekken.

Wat mij trouwens een keer met airberlin is gebeurd is dat ze me geen babyzwemvest bij het riempje gaven, zou in het geval dat je hem niet krijgt er wel om vragen, want er zal maar wat gebeuren en dan moet je alsnog gaan zoeken..

Veel succes!

4. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Lekker scorpion geniet van je vakantie;)
    Ik ga 29 augustus ook turkije dus lees mee!
    -speeltje met van die gaten waar ze blokjes in doen?
    -boekje om voor te lezen.
    -oefenen op gekke bekken trekken als hij gaat huilen:p
    -oordopjes om muziek te luisteren (denkt hij waar komt dat vandaan)
    waar ga je heen in turkije?

5. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Haha alles wat je zegt rijswijkse werkt niet bij julian.

Wij gaan naar aqua fantasy. Speciaal voor baby's/ kinderen.
    Goedkoopst via Arke te boeken.

6. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    haha daar ga ik ook heen!:D

7. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    #7 rijswijkse, 14 mei 2011
    Laatst bewerkt: 14 mei 2011
    ik ga met sunrise krijg je babypakket ;) bij d reizen
    En ook voor de ouders he met de glijbanen :p
    En de piratenboot

8. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Echt waar??? Toevallig!!

Leuk! He jammer dat je nou niet eerder gaat, was gezellig geweest.
    Ik durf nu nog te vliegen maar dan niet meer.
    Was eind april ook ff met vliegtuig maar de beeb vond dat helemaal niks...laat staan rond de 30 weken

9. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    ja heb gister geboekt haha zeker toevallig!
    Ja jammer dat ik niet eerder ga maar kon geen vrij krijgen.
    Dus nu 29 augustus 10 dagen.
    Ben ook benieuwd hoe ze het gaat vinden.
    Ik was vorig jaar ook met 20 weken gegaan en op de terug weg kreeg ik special plek comform omdat ik zwanger was;)
    Komt vast goed wel je foto's op hyves zetten he beetje voorpret:p
    Wilde eerst naar royal wing maar vond hem wel heel duur dit was optie 2 veel goedkoper en kindvriendelijk en het schip/waterpark deed het hem en de goeie beoordeling.
    Geniet van je vakantie!
    Komt vast goed;)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij gaan over 3 weken vliegen naar Turkije, Irem is dan dus bijna 14 maanden....en ze zit normaal niet langer dan 5 minuten stil op schoot, zucht. Heb er echt helemáál geen zin in want ik kan wel uittellen dat het drama wordt, maar goed, dan wordt het maar drama, we zullen toch moeten vliegen.

Ik ga in ieder geval wat verschillende dingen meenemen die Irem onderweg kan eten (rozijntjes enzo), dat leidt haar altijd wel af. Tv interesseert haar 0,0 en ik ga ook niet met de laptop slepen. Ik zal wat boekjes inpakken want zelf bladzijden omslaan is op het moment erg populair, en verder verzin ik ter plekke wel wat, het inflight magazine verscheuren ofzo, hahaha :D. En ik wil in ieder geval aan het gangpad met haar zitten zodat ze kan staan en lopen als daar enigzins de ruimte voor is. Want 4 uur stilzitten kan ze gewoon niet.

11. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    nou ik verheug me er ook op hoor....NOT en dan daarna nog een uur met de bus blegh..
    Gangpad lijkt me juist niks, die van mij gaat dan kruipen en andere mensen lastig vallen.....en ik wil niet eens weten wat hij doet als hij die gele koordjes onder een stoel ziet hangen ;)

Maar zal je altijd zien, maak je je nu heel veel zorgen en dan zijn t straks voorbeeld kids

12. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik ben net tterug van een week Cran Canaria met 2 kleine kinderen,de oudste is 22 mnd en de jongste is 7 mnd en het ging allemaal heel goed het vliegen.
    Natuurlijk is het met 1 of 2 kinderen een lange zit zo'n vliegreis, maar probeer idd genoeg speeltjes mee te nemen of juist een nieuw speeltje te kopenwat hij erg leuk vind en hem zo wat vermaken in het vliegtuig.
    Succes en veel plezierr!

13. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    nieuw speeltje dat is wel een goed idee ;)

14. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    hahha kijk mama een leuk geel koortje:p
    Heb gevraagd voor een taxi 150 euro heen en terug dus dan maar uurtje in de bus.
    Probeer wel een beetje te genieten he je krijgt het straks druk zat:D

15. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    daarom gaan we ook. Moet echt even weg.
    Je zal de www's op hyves wel hebben gelezen ;)

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    #16 Huismus, 14 mei 2011
    Laatst bewerkt: 14 mei 2011
    Tip 1, vraag of je op de eerste rij mag zitten, daar heb je meer ruimte en bij de nooduitgang mag je niet zitten met een baby.

Tip 2, vraag of er lege plaatsen zijn bij het inchecken en of je naast een lege stoel kan zitten, dan heb je ook meer ruimte.

Tip 3, ga naast het gangpad zitten en niet bij het raam, dan kan je makkelijker uit de voeten (bij de bagage/naar het toilet om te verschonen). Als het teken "riemen vast" uit is, mag je ook even met de kleine "beentjes strekken" in het pad.

Tip 4, heel belangrijk.. blijf rustig! Huilen en hysterisch, jammer dan, gaat wel weer over. Maak je niet druk om anderen, het heeft toch geen zin en als jij onrustig wordt, dan voelt je kindje dat meteen.

Wij hadden echt de instelling, we zien het allemaal wel. Heen heeft ze even gehuild en toen is ze in slaap gevallen en terug hadden we een lege stoel en hebben we lekker met haar gespeeld, ging prima!100% meegevallen uiteindelijk.

Fijne reis!
    Liefs, Huismus

p.s. onze dochter was vorig jaar 11 mnd toen we gingen vliegen.

17. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    ja niet te druk maken en lekker uitrusten, laat je man maar naar de glijbanen gaan en jij lekker onderuit in het zonnetje met een boek:cool:
    Je krijgt er eerder last van omdat het de 2de is he?
    Pffffff wat gaat het snel al weer 20 weken :$
    Waar blijft de tijd zeg :(

18. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @huismus wat een tips! thnx

@rijswijkse, nou de zwangerschap van julian was erger. ik voel nog helemaal niks. maar we hebben wel even wat stress achter de rug en ik heb de hele week al rugweeen. :(

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb ook een keer op de voorste rij gezeten, vond het juist vervelend, want dan mag je je tas niet bij je houden met landen en stijgen. Die hadden we wel nodig voor de speeltjes ed. Ook is de stoelzak hier erg geliefd om dingen in en uit te stoppen, die heb je ook niet op de eerste rij.

20. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    we zien wel waar we zitten, denk ook niet dat er nu een stoel naast je vrij is...alle toestellen zitten vol.

En als hij nou heel vervelend is dan zeg ik: kijk eens wat een leuke stewardess :p haha

Deel Deze Pagina