Wij gaan over 2 weken met 3 jonge kinderen naar een camping in de buurt van parijs.20 min met de auto. Willen graag 1 dag naar Disneyland. Is het te doen met een gezin van bijna 2, 3.5 en 6 jaar? Wat zijn de do's en de dont's? De belangrijkste vraag is eigenlijk of die van 6 en 3.5 samen in veel dingen kunnen? Of de oudste van 6 alleen in dingen? Las ergens dat we beter 1 park kunnen doen. Waar kopen we het beste kaartjes? Andere tips? Lijkt me zo tof!
Hou er rekening mee dat je gedateerde kaartjes moet kopen, of vooraf moet reserveren als je kaartjes zonder datum hebt ivm corona maatregelen (maximale capaciteit). Bepaalde dagen kunnen al vol zijn of vlot vol raken Zou je dus zeker adviseren gauw kaartjes te kopen. Veel plezier alvast!
Disney is echt super leuk voor de kinderen en er zijn zeker veel attracties waar je oudste 2 kinderen beide in kunnen of jullie met het gehele gezin. Met 1 dag zou ik idd geen toegangskaart voor beide parken kopen, maar alleen voor het Disneypark zelf (in de studio's schijnt op dit moment veel verbouwd te worden). Let wel dat augustus een maand is waarin de Fransen ook vakantie hebben, dus dan is het vaak erg druk in het park. Ik weet niet hoe het nu zit met de corona maatregelen en het maximale aantal bezoekers, maar wel iets om rekening mee te houden, normaal gesproken kun je dan met een dag toegang niet alles doen. En voor toegang tot Disneyland ben je verplicht nu de Europese corona app te laten zien, ook iets om rekening mee te houden. Veel plezier en geniet van de Disney magie
Qua drukte valt het nu mee in het park in vergelijking met anders zomers. Die van 6 mag nergens alleen in alleen samen met een ouder. De achtbanen gaan op lengte en ook een aantal andere attracties. Als je de app van Disneyland installeerde kan je zien hoe druk het op dit moment is en hoe lang je voor een bepaalde attractie moet zijn. Zoals hierboven genoemd is het verstandig om op voorhand te reserveren. Vergeet ook niet de parkeer kosten van €30 per dag. Wij gaan vrijdag weer die kant op!!! Lang leven de jaarkaarten Oja die van 6 jaar moet officieel ook een mondkapje op.
Wij zijn net geweest. Het is stukken rustiger in het park dan normaal. Maar de populaire attracties hebben nog steeds minimaal 30 minuten tot langer wachtrijen. Zeker die voor jonge kinderen of juist de achtbanen. De babyswitch en rijen voor alleengaanden zijn dicht. Hou wel rekening mee dat je overal een mondkapje op moet. Binnen en buiten!! Dus vanaf het moment dat je de auto uitstapt. Ook in alle attracties moet het kapje opblijven. Ik vond dat zelf erg onprettig. Kinderen vanaf 6 moeten dit ook de hele dag. Hij mag alleen af tijdens het eten. Het personeel is hier erg streng op en spreekt je aan als het kapje niet of niet goed op zit (dus neus en mond). Verder bij de ingang de corona app internationaal laten zien. Een kind mag pas vanaf 7 zelfstandig in attracties. Dus met 3 kinderen kan dat een probleem zijn. Die hebben allen een begeleider nodig. Ga op een doordeweekse dag. In het weekend is het alsnog druk. Wij vonden de studio's juist erg leuk. Je hebt geen last van de verbouwing. Qua eten is het aanbod nog steeds niet geweldig (duur en ongezond).
Leuk dat je heen gaat, wij zijn vorig jaar sept geweest en nu juli weer. Ik zou alleen niet studio's er bij doen helemaal niet als je 1 dag gaat. Je moet denk ik wel nu al kopen en reserveren de dag, mischien ben je al te laat..... Hou er rekening mee dat in de wachtrijen geen rekening word gehouden met de afstand. Mondkapje moet op, wij waren er met 28 graden. Ik deed hem regelmatig onder mijn neus of op mijn kin, nooit op aangesproken. Onze dochter van 5 is over de 120 dus mocht bijna overal in. De kinderattracties waren het drukst viel mij op zoals dombo of de auto's. Maar verder vond ik de wachtrijen prima te doen. Je kan veel met het gezin doen alleen ben wel bang dat je jongste vaak niks kan doen... En dan zit je bijv weer bij dombo want daar kan je maar met 1 kind in, dus dan moeten er 2 met je partner wachten. En neem een portemonnee mee, gevuld maar verder is het gewoon geweldig.