Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ik ben afgelopen vrij-zat-zondag met 3 vriendinnen geweest! Het was zo leuk om te doen :D hebben zoveel lol gehad! We hadden een kamer in het Kyriad. Was niet heel bijzonder maar de bedden en ontbijt waren goed! Normaal maken wij nooit gebruik van de pendelbussen maar nu wel en ik vond het bijzonder om te zien dat mensen echt gewoon blijven proppen :$

Op het park was het echt niet zo druk. Vrijdag was de gemiddelde wachttijd een minuut of 10 dus heel wat kunnen doen. Zaterdag gemiddeld 40 min en zondag heel wisselend...
    Frozen viel mij echt heel erg tegen en zou er zeker niet speciaal voor terug gaan. Had er meer van verwacht....

Ik heb gelijk de jaarkaart photopass gekocht en dat is wel super leuk! Hebben er heel wat foto's op laten zetten en dat werkt goed :D

2. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Warboel, dat is Le Chene gris, of niet? Daar zijn wij in de meivakantie geweest, prima bevallen!

3. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Leuk Debzie! En wat een korte wachttijden! Die pendelbussen is wat hoor, stampen tot de deur amper dicht kan. Het was best wel eng ook, als de deuren van de bus opengingen, werd je gewoon mee naar binnen "gezogen" zeg maar. Mijn dochter was toen nog maar 4 dus was als de dood haar kwijt te raken. Mijn man en ik hielden altijd elk 1 kind klemvast tegen ons aangedrukt. Het is 1x gebeurd dat we elkaar kwijt raakten, hij kwam wel met onze oudste in de bus, wij pas 2 bussen later. Onze zoon helemaal in paniek maar mijn man had hem gezegd dat wij vanzelf wel zouden komen met een andere bus, wat uiteraard ook zo was. Die bus stopt toch maar op 1 plek en dat was het hotel.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.441
    113
    @warboel, leuk!!!! Altijd goed dichtbij disney met vakantie

@debzie, die photopass is ideaal. En die bussen vinden wij dus niks dus wij gaan gewoon met de auto naar het park :).
    En als ik de foto's zo zie zei ik al frozen valt me tegen ik had er ook meer van verwacht.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    blaine hihihi zo is het duidelijker idd haha.

debzie, ooh lekker hoor klinkt gezellig.

pendelbus ben ik elke keer dat we gingen miss 1 keer in geweest en meestal de laatste dag als we echt moe waren anders liepen we altijd. (sliepen to nu altijd nog in santa fe) laatste keer met kids zijn we geloof ik geen 1 ker gegaan want met buggy en kinderwagen was dat gewoon niet te doen. vreselijkl hoe je als een sardientje in die dingen zit. snap ook niet dat mensen dat handig of fijn vinden.

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee idd die pendelbussen zijn vreselijk met buggy's. Daarom laatste keer ook davy crockett, wij hadden een duobuggy bij. In feb zal het niet uitmaken omdat het dan rustig us.

Debz heerlijk zeg, met vriendinnen er naartoe 😊 fijn dat jullie het leuk hebben gehad, heel andere beleving dan he!

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja precies!

Fijn om te horen dat het bevallen is. Is het ook een beetje een leuke camping op zich?

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.441
    113
    @warboel, ja is echt een leuke camping wel, niet erg groot of heel veel speeltuintjes maar leuk zwembad en leuk binnenspeelding, dus altijd goed.

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Frozen summer fun here we come! Toch gisteren maar weer even 3 dagen geboekt. We gaan over 4 weken. In Santa Fe, zal wel poepie druk zijn, maar ach. Kindjes weten van niks, we gaan eerst 2 weken naar de camping in belgie en als hun denken dat we naar huis gaan rijden we nog even lekker door naar disney, ha ha.

Debzie: Wat viel er zo tegen dan van Frozen? Ik lees namelijk op disney forums dat de show juist zulke mooie kwaliteit is voor parijs.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.441
    113
    Gaaf tinkerbell!!! Veel plezier alvast. Denk dat de show geweldig is maar ik had persoonlijk meer verwacht van het marktplein en ook wel een meet en greet met olaf verwacht bijvoorbeeld. Dus in dat opzicht valt het mij,wat ik nu met foto's zie, tegen. Maar dan nog is disney altijd leuk en goed :D

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Leuk tinkerbel!!

12. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Afgelopen dinsdag en woensdag geweest met onze zoon en erg genoten. Hij kon overal in (met uitzondering van 2 achtbanen) maar al de overige achtbanen en attracties zijn we in geweest. Erg blij dat we nooit eerder zijn geweest met hem want nu kon hij het allemaal meemaken.

Davy Crockett ook erg goed bij bevallen, grote caravan en leuk dat we nog konden zwemmen.

Geen enorme wachttijden dus alles kunnen zien en doen.

Maar om nu te zeggen ik ga volgend jaar weer, nee dat hebben wij niet. Zou ook niet weten wat ik er zo vaak moet doen en 2 dagen was lang genoeg.

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    tinkerbel, jee leuk joh nog ff een paar dagen achter de camping aan. heb je nu dan aktie met half penson erbij? daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

shinebriht, wat fijn dat hij ook echt overal in kon. maakt het dan toch een stuk leuker. hoe was zijn beleving dan?
    kan me best voorstellen hoor dat niet iedereen het zo super vind om vaker te gaan. en zich er miss gaan vervelen.
    zelf vind ik 2 dagen echt te kort om rustig aan te doen. met 2 kids lukt me dat dan echtniet om tegeniete. ok neit voor hun.

14. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Suus: ja we inderdaad die actie met gratis avondeten per nacht dat je er slaapt. Je hotel keuze bepaald waar je mag eten, je krijgt eventueel de optie op te upgraden. Hebben wij niet gedaan.
    Wij hebben nu keuze uit de buffets

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    vraagje: ik wil september/oktober een paar dagen met mn 2 kids naar disney. ik ga dan alleen met ze maar ik vind het een beetje eng. vooral de drukte op de weg en de lange rit, tol, tanken enz. in eerste instantie was het mijn bedoeling om op maandag morgen na de spits te vertrekken zodat ik s'middags aan zou komen. even klein rondje door het park, jaarpas regelen, daar eten en naar de camping ivm bijna avond.

maar nu bedacht ik me ineens dat ikook op zondagmorgen weg kan gaan. is natuurlijk een stuk rustiger op de weg dan door de weeks. voor mijn gevoel rustiger. dan moet ik de terugweg natuurlijk wel op een doordeweekse dag doen maar dat vind ik minder erg. die route "ken" ik dan al een beetje.
    qua prijs van de camping maakt het niks uit. wat denken jullie, goed idee of zie ik iets belangrijks over het hoofd...

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.441
    113
    Heel eerlijk de enige keren dat wij in frankrijk stil stonden op de wegen en in de file is in het weekend :$, wat al die fransen in het weekend doen weet ik niet was geen doorkomen aan, en rijden en in en uit voegen kunnen ze niet :D. Dus ik zou gana voor de maandag na de spits, maar dat is onze ervaring en hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn,

17. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hij vond het geweldig maar hij durft ook alles dus we hebben gewoon alles kunnen doen. Het is echt een doe-kind en geen jongetje die naar de parade wilt kijken, vind hij saai. Hahaha!
    Maar de 2e dag zei hij ook om 16.00 uur, zullen we naar huis gaan? Wij blij want wij hadden het ook wel gezien. Wat dat betreft echt een kind van zijn ouders want als hij er klaar mee is dan is hij er ook klaar mee.
    Hij is niet zo snel onder de indruk als hij maar gewoon in de attracties kan, de rest vond hij wel goed. Hij kwam niet zo :$ binnen zeg maar. Hij is de nuchterheid zelve.

18. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Of juist heel vroeg aanrijden voor de spits, vaak is het drukke gedeelte bij antwerpen, en iedere keer dat we ruim op tijd vertrokken, hebben we helemaal geen drukte gehad rondom antwerpen.

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.441
    113
    Wij gaan inderdaad ook altijd vroeg en komen dan voor 6.30 uur langs antwerpen en daar nog nooit veel drukte gehad, ja 1x maar toen was er een dodeijk ongeval gebeurt en was er 1 rijbaan dicht, dus ja da kan gebeuren.

20. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik zou ook eerder op maandag gaan dan op zondag, in het weekend is het ook in het park veel drukker. Wij zorgen, net als Blaine, altijd dat we vóór 06:30 uur Antwerpen voorbij zijn, dat scheelt echt enorm. Of ruim na de spits vertrekken, dat je niet voor 10:00 uur bij Antwerpen bent.

Er zijn meer dan voldoende parkeerplaatsen onderweg, dus neem gewoon je tijd. Laat je niet opjagen, over het algemeen is het in Frankrijk 6-baans (3 heen en 3 terug zeg maar), dus dan pak je de meest rechter rijstrook. Bekijk tevoren gewoon goed de route op bijv. google/maps dan heb je die een beetje in je hoofd zitten. Of heb je navigatie? Het staat vrij goed aangegeven hoor, als voor je echt bij Parijs zelf bent, staat Disneyland al op de borden. Maar anders gewoon Marne-la-Vallee aanhouden, kan echt niet missen!

Deel Deze Pagina