We zijn gisteren avond terug gekomen na een week le chene gris. Echt een super leuke camping Totaal 4x naar Disney geweest (1 hele dag en 3x een paar uurtjes) Had mijn pas bij Martijn gekocht en de andere 2 bij ticketwish. Deze hebben ook kinderkaarten
Bedankt Kuki en Cathelijne! Kunnen we daar dan ook al vroeg in de ochtend terecht ook al Is de accommodatie nog niet vrij?
Ja je kan daar al vroeg terecht, het is een 24uurs receptie. Wij zijn er deze zomervakantie voor het eerst een nachtje geweest en hebben om 7.00 in de ochtend ingecheckt want om 8 uur kan je het park in, na dreams nog gegeten en dus uiteindelijk pas om rond half1/1uur snachts de sleutel opgehaald was geen probleem.
Dit is zelfs bij alle hotels daar. Wij zitten aankomend weekend in Novotel, wij checken daar altijd pas in nadat Dreams is afgelopen. Is geen enkel probleem.
linnim, hoe was de caravan? welke had je ook alweer.. was er nou wel een koffieapparaat? anders haal ik me er nog ff 1. volgens mij heb je die hier wel voor onder de 20 euro.
Sorry had nog niet uitgebreid gereageerd na thuiskomst We zaten in stacaravan bali nummer 312 Was goed schoon en ruim genoeg met z'n 3tjes. Er was een klein welkomstpakket aanwezig met een afwasborstel, toiletrol, afwasmiddel, schoonmaakmiddel om te dweilen, schoonmaakdoekje en lucifers. Het gasfornuis gaat dmv de knop indrukken aan We hadden een senseo meegenomen. Er was geen koffiezetapparaat aanwezig. Ook hadden we de airfryer mee. Er was voldoende stroom om ze beide tegelijk aan te hebben Mocht je meer info willen hoor ik het wel Alvast veel plezier
klinkt netjes linnim, ga dus ook maar ff een koffieding halen. senseo staat bij man op het werk ook weer zon gesleep hihihi. wij hebben de waikiki geboekt ivm extra slaapkamer. hebben de kids beide een plekje. zijn jullie eerst naar camping gegaan en toen naar disney o de eerste dag helemaal niet? ik twijfel nog. kids willen zo snel mogelijk natuurlijk. maar om nou met de hele bagage eerst naar disney te rijden..... das ook weer zoiets. sta je eigenlijk lang in de rij bij de jaarkaarten? en kun je er ook alleen gaan staan? en at de rest komt als je er bijna bent ofzo? foto maken ze daar toch? haha nieuw terrein voor mij dit. maar 4 dagen van de week in disney geweest? waar aren jullie de rest dan? denk niet dat ik dat bij de kids voor elkaar krijg. ze hebben de week nu al vol geplant.
Wij gaan vaak gewoon met de automvol naar disney . Inchecken doen we dan tussendoor. Drukte bij de bpa is erg wisselend, soms kun je gewoon doorlopen maar heb ook wel eens een half uur moeten wachten. Ze hebben tegenwoordig een heuse wachtrij dus later aansluiten gaat niet, je zult echt samen in de rij moeten, foto's worden inderdaad ter plaatse gemaakt. Als het er nu erg druk is dan ga je later gewon weer langs , je kaarten moeten de dag van binnenkomst omgewisseld voor de originele pas maar dat hoeft natuurlijk niet direct bij binnenkomst maar kan ook gerust een paar uur later als het er niet druk is 😉. Denk er om dat je alle idbewijzen nodig bent bij de bpa vor het omwisselen dat je die niet blij bij de camping laat.
We zijn eerste naar disney gereden. Rond 17uur naar de camping. We hebben prachtig weer gehad dus hebben veel gezwommen. Toen wij aankwamen was het erg druk bij de bpa. Zoals blaine aangaf maken ze daar foto's dus ik zou wel met z'n allen in de rij gaan staan. We hebben tijdens het verblijf 1x op de gewone parkeerplaats geparkeerd. Dat is echt een eind lopen (er zijn wel loopbanden) de rest in de parkeergarage op de Village. Dit kost 2.50 per dag. Bij aankomst loop je met je jaarkaart en parkeerkaart naar het kantoor bij de uitgang. Daar halen ze je pas door een apparaat en betaal je bij terugkomst het jaarkaart tarief
Wij rijden ook altijd met de auto vol naar het park. Vanwege de EMH die je hebt op de jaarkaarten, zijn we altijd heel erg vroeg daar en staan meestal op de rijen A of B. Dan is het echt niet zo heel ver lopen (vind ik althans). Toen wij op Le Chene Gris zaten, wisten we dat het aan het eind van de middag zou gaan regenen. Inchecken op Le Chene gris was tussen 16-19 uur geloof ik. Wij hebben toen gewacht tot het ging regenen en zijn toen teruggegaan naar de auto en naar de camping gereden. Dit was rond half 4, meen ik mij te herinneren. Dus we waren mooi op tijd bij de camping, rustig alles uitgepakt, in het restaurant daar gegeten en bijtijds naar bed. We waren natuurlijk die ochtend zelf al om 3 uur opgestaan, dus het was echt heel relaxed om 's avonds op tijd naar bed te kunnen gaan. Ja, we misten dan wel de avond in het park, maar we waren er toch 4 dagen dus dat maakte me niet zo heel veel uit. De dag erop zijn we echt van 9 tot 23 uur in het park geweest dus toen was het wel fijn dat we de avond/nacht ervoor flink hebben kunnen opladen. Wij zaten toen ook in de Waikiki, volgens mij was er niet een Senseo aanwezig, maar dat andere ding. Ben de naam ff kwijt. Ha Dolce Gusto! Maar ik had natuurlijk geen cups mee. Wij vertrekken morgenvroeg dus weer naar DLP, ik kreeg gister een mailtje van Novotel dat ik al online in kon checken, dus dat heb ik alvast gedaan. We rijden dan ook met de auto vol naar het park en vertrekken pas om 23 uur. De volgende ochtend laden we ook weer alles in de auto en rijden dan weer terug naar het park. We blijven dus maar 1 nachtje. Nu neem ik ook niet echt veel mee hoor, 1 tas met onze pyjama's en schone kleren, toilettassen en eten en drinken. That's all! BPA kan echt heel druk zijn. Ik ben toen wel alleen in de rij gaan staan want op een gegeven moment kwam er een optocht van de vilains en die wilde de kinderen wel zien! Dus mijn man hield mij half in de gaten en ondertussen de kinderen. Ik heb zeker 30 minuten in de rij moeten staan.
kuki, had je een waikiki van vacansoleil dan? of via andere.... ooh linnim 2,50 is dan nog te doen helemaal de eerste keer haha scheelt weer 12,50 whahaha. wij hebben dan ook alle tijd. we gaan van zaterdag tot zaterdag dus geen gehaast. en de eerste dag idd ook echt bijtijds erin. denk dat wij smorgens zo tussen 4 en 5 van huis gaan. en dan rond de middag zijn we daar. zo deden we dat vorige keer ook. de eerste dag is dus echt voor jaarkaarten en miss eerste atracties.
iemand ervaring met sta caracan fiji op chene de la griss? zit nu te twijfelen tussen deze of bali. scheelt 50 euro en het eniste verschil is 3 m2 extra, een een vriesvak en magnetron. ga je die laatste 2 gebruiken? was eigenlijk mn bedoeling om broodjes mee van huis af mee te nemen en daar in de vriezer te gooien. houd er niet van om in buitenland op zoek te moeten naar een supermarkt maar goed, dat zou dan 50 euro extra zijn alleen voor een vriesvakje. ook een beetje zonde... of zijn er nog meer verschillen tussen de caravans?
Hoeveel dagen ga je? Zelf vond ik het vriesvak ideaal. Gebruikte ingevroren waterflessen als koelelement voor in de koeltas Ook had ik brood, ijsjes en patat in de vriezer
5 dagen houd je je brood toch wel redelijk vers tegenwoordig? Als het alleen daarom is zou ik de goedkopere nemen. Op de camping of vlak er buiten is vadt toch ook anders wel brood twee krijgen. Wij hebben de waikikki geboekt en verder dus geen idee .
Brood is oa verkrijgbaar in de camping winkel. Als je de vriezer alleen hier voor zou gebruiken zou ik het in dat geval niet doen
Wij zijn gisteravond weer teruggekomen en hebben het heerlijk gehad! We zeiden nog tegen elkaar: dit was eigenlijk wel onze leukste keer Disney! En waarom? Gewoon omdat het zo fijn was, de kinderen hadden allebei heel goed geslapen dus waren zo goed te pas, we hadden schitterend weer (ik heb in de korte broek gelopen!), gewoon perfect! We konden ook eindelijk onze oudste overtuigen, hij is altijd wat angstig voor nieuwe dingen door zijn ASS, maar we zijn in Crush Coaster geweest (wel een uur wachttijd, maar dat ging zo snel, ze gingen inderdaad dat spelletje doen via de WiFi van CC) en daarna durfde hij ook met mij in Space Mountain. We waren zaterdag al om 09:30 uur uur in het park en zijn tot het einde (vuurwerk, na 23:00 uur) gebleven en het was gewoon top!! We zijn ook naar Frozen Summer Fun gegaan en we zaten echt helemaal vooraan. Wat is dat leuk gedaan! Lekker meegemept tegen de strandballen en de sneeuw die viel was ook zo mooi! Wij vonden het echt heel gaaf! We hebben heerlijk overnacht in Novotel Marne-la-Vallee, ik vind dit echt een heel prettig hotel en in 10 minuten sta je op de parkeerplaats van Disneyland. We hebben prachtig weer gehad, ik had de korte broek nog aan toen we Nederland binnen kwamen. Wat is het hier dan koud!! Ach, in oktober gaan we weer, ik kijk er nu al naar uit!