Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    oh al vanaf heel jong hoor! It's a small world, Casey, die bootjes daarnaast, Sneeuwwitje, Pinokkio, het Caroussel, daar kunnen ze allemaal in! Je moet wel meegaan als ouder natuurlijk. ;)

De meeste dingen van Fantasyland kunnen ze in al van kleinst af aan.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Leuk! Dan gaan we toch maar plannen denk ik! :D

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als ik jullie allemaal zo enthousiast hoor zou ik bijna ook gelijk willen gaan.. maar moet eigenlijk nog 1,5 jaar wachten.. Had me voorgenomen om te gaan als mijn zoontje 3 wordt. (hij wordt in december pas 2). Heb altijd gedacht dat het pas echt leuk voor hem is als hij 3 is - hij is klein van stuk en zal ook nog echt geen 92cm zijn deze winter.. 86cm met een beetje geluk ;) Zou het jammer vinden als hij nauwelijks ergens in kan.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ben maar gelijk aan het boeken. Voor de ervaren disneygangers; welk hotel raden jullie aan? En vol of half pension qua eten? Vind het maar lastig, zo veel opties. Vriend wil eigenlijk perse in het disneyhptel. Wat zijn jullie ervaringen? Verder nog dingen waar we rekening mee moeten houden?

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Boommm Dilara mag nu al in best veel atracties zag ik online.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik vind Davey crockett ranch eigenlijk nog het beste met kinderen.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ze mogen al best in veel dingen vanaf 81 cm;)

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zit nu even te kijken en zie dat ze inderdaad al in best veel dingen mogen. Heb er stiekem al zo veel zin in haha:D

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn jongste was 2,5 in Disney en heeft de tijd ban zijn leven gehad! Er is meer dan genoeg voor die ukkies :)

10. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    wel omdat ze dan een aparte slaapkamer hebben, maar verder vind ik (maar dat is persoonlijk) DCR de minste van de opties. Dit omdat DCR toch iets verder weg ligt en er geen ontbijt of shuttle dienst bij in zit. Dat moet je allemaal apart regelen, terwijl het wel duurder is tov de hotels. je moet dus ook zelf rijden van en naar het park en weer terug. Sommige mensen vinden het fijn dat je dan zelf de mogelijkheid hebt om je avondeten te koken. Klopt. Maar dan moet je dus tegen het eind van de middag terug naar de parkeerplaats lopen (reken al gauw 15 minuten), dan terugrijden naar DCR (minimaal 15 minuten), dan daar eten koken, opruimen etc, dan ben je ook weer minimaal anderhalf uur verder. Dan weer terugrijden naar het park (15 minuten), auto parkeren (en dan sta je echt wel achteraan de parkeerplaats!!!) dus 20 minuten lopen om weer terug in het park te zijn. Dan ben je zo 3 uur kwijt die je eigenlijk in het park had kunnen doorbrengen. En ik spreek uit persoonlijke ervaring! Ik heb dat tijdens ons verblijf op DCR 1x gedaan, daarna geweigerd omdat ik het echt zo zonde vond van de verloren tijd.

Ik weet even niet met hoeveel je bent en kan niet in je beurs kijken, maar vergis je niet. Het Disneyhotel is echt schandalig duur!! Wij hebben zitten kijken en kwamen voor 1 nachtje op meer dan € 500,00. Vind ik gewoon belachelijk.

Hotel Cheyenne en Santa Fe zijn de goedkoopste disneyhotels, je slaapt dan met max. 4 personen op 1 kamer. Ik heb geen ervaring met Santa Fe (wel met Cheyenne en Davy Crockett) en in Cheyenne slapen de kinderen in een stapelbed. En dan echt een muurvaste, niet zo'n gammel ding. We hadden destijds een aanbieding, waren voor 2 nachten Cheyenne en 3 dagen toegang voor ons vier (2 volwassenen en 2 kinderen <11 jaar), 310 euro kwijt. Dat is inclusief ontbijt en inclusief shuttle bus.

Omdat wij nu Jaarpassen hebben, zitten we sowieso niet meer in de Disneyhotels, maar in Novotel Marne la Vallee. Supergoed geregeld, top ontbijt en heeeeeeeeeeeeeerlijke bedden! Daardoor heb ik nu sinds gisteren 2 gloednieuwe matrassen voor ons bed gekregen :D :D :D, ik slaap bij ons thuis zo slecht en afgelopen weekend weer zalig geslapen in Novotel. Ik ben bijna jarig en heb van manlief nieuwe matrassen gekregen. Misschien niet superromantisch, maar ik kan niet uitleggen hoe blij ik hiermee was, stond bijkans te huilen!! Maar dat even terzijde! ;)

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Haha wat lief, die matrassen. Een goede nachtrust is zooooveel waard.

We gaan met twee gezinnen. Wij hebben twee kinderen onder de 2 (1,5jaar en 11 maanden) onze buren hebben 3 kinderen (7 jaar, 3 jaar en 1,5 jaar). We willen dus 2 kamers, wel naast elkaar. Stapelbed zou niet echt handig zijn, haha, heb liever gewoon twee ledikantjes.

Is dat novotel ook te boeken zonder jaarpassen? Klinkt goed namelijk. We willen het liefst zo dicht mogelijk bij het park. We gaan niet zelf koken, dus keukentje ed is niet nodig.

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Die stapelbedden hebben hoge opstaande randen, dus dat is echt geen zorgen hoor. En er staat me iets van bij dat je bedrekjes kan vragen voor de zekerheid. Maar goed, je kan nog steeds niet met 5 man in een kamer, dan zou je wel voor DCR moeten kiezen...

Natuurlijk kan je Novotel gewoon boeken, dit is namelijk niet onderdeel van Disney. Ik "jaag" altijd op aanbiedingen, de beste die ik tot nu toe heb gehad is 40% korting en gratis ontbijt. Met kerst (24-26 december) was ik voor 2 overnachtingen daar 145 euro kwijt, afgelopen weekend was ik voor 1 overnachting 80 euro kwijt. Dat is dan inclusief ontbijt en kinderen bij je op de kamer. Bij deze Novotel is het gratis parkeren, maar ook dan moet je nog steeds zelf rijden naar Disneyland. Het is exact 10 minuten rijden vanaf de parkeerplaats van het hotel naar de parkeerplaats van Disneyland.

Maar goed, heb je zelf Jaarpassen? Want je moet dan natuurlijk nog wel tickets hebben voor Disneyland. Een "los" hotel boeken is natuurlijk alleen aantrekkelijk als je zelf al tickets hebt. Anders is een arrangement via Disney wel goedkoper, dat is dan toegang en verblijf en ontbijt bij elkaar.

Met een Jaarpas kan je trouwens ook gewoon boeken voor een Disneyhotel, ik meen me te herinneren dat je 20% korting op de kamer dan krijgt? Ik weet het exacte percentage even niet meer. Maar dan nog is Novotel voor ons goedkoper dan een Disneyhotel boeken, scheelt bijna de helft. En bij je jaarpassen zit gratis parkeren bij Disneyland inbegrepen, dus die kosten heb je niet (ook niet bij DCR overigens).

13. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Ik zelf zou ze niet meenemen jonger 3 jaar, vorig jaar was mijn middelste 3 1/2, dat was goed te doen.
    Hij kon toen al zelf flink stukken lopen en hield het goed vol.
    Maar het is voor iedereen anders

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    als ze jonger zijn dan zet je ze toch gewoon in de wagen?
    die van mij was 2,5 toen ze voor het eerst mee ging. ze vond het helemaal geweldig. gewoon de wandelwagen mee. ook erg handig voor de troepjes die je meeneemt zoals drinken. hoef je niet te slepen.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    20 minuten van disney zit een camping van vancancesoleil. hier hoor je ook hele goede dingen over en veel disney gangers maken daar vaak gebruik van.
    mn zusje gaat hier altijd naar toe. ze hebben dan een sta-caravan. weliswaar zonder ontbijt/eten maar dat maakt niet uit. ze haalt dan gewoon bij een grote supermarkt broodjes die ze in de caravan in de vriezer gooit. eten doet ze bij disney.
    ik ga in oktober voor 5 dagen/4 nachten in een 6 persoons sta-caravan en dat kost me 108 euro. 27 euro per nacht. best te doen;)

16. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Idd dat kan, ook ieder voor zich, natuurlijk kunnen ze lekker kijken en in een aantal dingen.
    Hier gaat de jongste niet mee (bijna 2), je bent toch gebonden dan vind ik, maar ieder zijn ding hoor

17. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Oh ja, die natuurlijk ook nog. Le Chene Gris! Het is wel ietsje verder dan 20 minuten, maar verder heel goed te doen hoor! Wij zijn hier in de Meivakantie geweest.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bedankt voor alle tips! We zijn niet echt kampeerders.. Ik ben nu aan het kijken naar hotel newyork of hotel new bay..
    Ik denk dat onze oudste het ook al wel leuk vind. Verder slapen ze gewoon in de wagen, dus we hoeven tussendoor niet naar t hotel toe ofzo.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    boom, altijd leuk een tripje plannen. onze jongste was 9 mnd toen hij voor het eerst in disney was. en ook toen genoot hij al. alle indrukken deed hem wel slecht inslapen savonds maar overdfag in de buggy of wagen sliep hij prima. we haddne toen voor beide een wagen mee de oudste was net 4. maar het is zoveel lopen daar dat dit tocvh de beste optie is.

wij gaan dit jaar voor het eerst buiten disney en dan idd op die camping. wij zijn ook echt luxe paardjes maar het prijsverschil was ons te groot. we zitten nu een ruime 1000 euro lager en ook nog eens 3 dagen langer dan we eerst wilden. dus ook nog dagje parijs tussendoor. vind dat gewoon zonde geld hihihi. maar zijn er zat die het wel willen betalen natuurlijk.

kuki, ik zal naar je zwaaien hoor :) op de parkeerplaats en vanaf de andere kan van main street

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    geen kampeerders?? het is gewoon een vakantiepark met een grotendeels sta-caravans hoor. compleet ingericht met bedden, wc, douche, keuken enz..
    dus niks kamperen. en je zit er toch alleen maar 's avonds/snachts.
    had hier ook gekeken voor een hotel maar inderdaad, wat mama suus zegt, ik vond het ook zonde van het geld. vooral omdat je er eigenlijk alleen maar slaapt. dan vind ik 108 euro voor 4 nachten een mooie prijs.
    2 jaar terug hebben we in een weghotel gezeten. volgens mij novotel die hier ergens genoemd word. geen luxe maar al het belangrijke (bedden, wc, douche) was aanwezig. we waren er alleen maar snachts om te slapen. jaren terug naar davy crocket geweest. ook heel leuk maar we hebben er 1 middag rond gebracht en voor de rest alleen maar snachts. eigenlijk dus zonde van het geld.
    maar dat moet iedereen uiteraard zelf bepalen:)

Deel Deze Pagina