Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    One of a kind gefeliciteerd met je prinsesje. En goede reis morgen.

2. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Is toch gewoon via discover the magic site ?
    Jou voordeel is dat je niet in de vakantie gaat want in de vakantie krijg je via deze site echt geen respons omdat er heel veel dan gaan.

3. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb exact dezelfde ervaring. Echt nul respons gehad.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    denk niet dat ik daar het geduld voor kan hebben. om alles te regelen enzo

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.441
    113
    One of a kind, veel plezier en nog gefeliciteerd

@stempels sparen, wel eens gedaan en regelen valt mee met 30 minuten was alles geregeld maar je moet er wel even wat voor doen natuurlijk ;)

6. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Nou...ik zit inmiddels te twijfelen tussen een wellness weekend of eurodisney. Aangezien de kosten toch nagenoeg gelijk zijn ;)

Heeft iemand ervaring met het Kyriad hotel? als ik daar los een kamer boek dan scheelt het toch wel in de kosten.

Daarnaast vraag ik me af of het nodig is om voor alle dagen voor beide parken entree te pakken?
    Ik wil indien mijn schoonzusje mee gaat 2 dagen gaan en indien we met zijn 2 gaan 3 dagen gaan.
    Echter kan ik mij niet meer herinneren wat dat Studiopark precies inhield en of het zich dus loont om ook voor alle dagen hiervoor entree te betalen.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    asleyp, ligt er aan wat je wilt. wil je de complete 3 dagen in disney of toch ook nog een dagje parijs doen? losse kaartjes kopen is redelijk aan de prijs en je kunt pas vanaf 10 uur het park in.
    boek je een arrangement heb je nu wel leuke aanbiedingen waar je alles bij elkaar hebt voor 3 dagen valt dit nog mee. als je dan bijv santa fe of cheyenne neemt ben je er miss al voor ronde de 100 per nacht. je kunt overal lopend heen of met de shutlle bus. en je hebt entree overnachting en ontbijt.
    studios heb je nu ratatouille en crush coastr en natuurlijk rock en roller caoster en tower . tram tour en de autoshow heb je er ook nog. aardig wat dingen die voor volwassenn ook nog erg leuk zijn dus. nu heb je dit in 1 dag wel gezien. dus je zou kunnen berekenen wat voordeliger is voor jullie

8. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Kyriad is een simpel maar prima hotel, als je een jaarkaart hebt kan je kyriad los boeken(wel vrij duur denk ik), heb je dit niet zou ik gaan voor een disneyhotel alles incl(kaarten en ontbijt, is voordeliger dan).

Ik zou eerder 3 dagen gaan, dat is al vrij kort en kan je nietballes zien, laat staan in 2 dagen(maar dat is ieders keuze natuurlijk), walt disney studios vind ik zeker de moeite waard, veel leuke attracties.

9. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Dankje voor de reactie. Ik heb al zitten rekenen.
    Als ik kijk voor het goedkoopste Disney hotel (Santa Fe) dan kom ik voor die drie dagen uit op 505 totaal.
    Koop ik alles los via een site die tickets met korting kan bieden (3=2 dagen ticket a 130 p.p.) en boek ik ook nog het hotel los (Kyrian) dan zit ik op een totaal van 414 euro.

Of 330 - 354 (afhankelijk 1 of 2 dagen alle 2 de parken) voor maar 2 dagen t.o.v. 394 via Disney zelf.

Dus in dit geval is het voordeliger e.e.a. los te boeken. Als we 3 dagen gaan dan pak ik sowieso alle 2 de parken want dan ben ik dus voordeliger uit met de 3=2 ticket. Ook neigt mijn gevoel hier meer naar aangezien we dan een hoop geld aan benzine kwijt zijn en ik dan wel het maximale eruit wil halen.

Maar aaargh wat is het moeilijk. Moet nog steeds kiezen of ik ga voor Eurodisney of toch 2 daagjes relaxen in een wellness resort. Heb net bericht gehad dat schoonzusje niet mee kan dus we gaan sowieso met zijn 2.

10. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Dankje voor je reactie. Check mijn reactie hierboven. Los ben ik toch voordeliger uit. Maar je bevestigd in ieder geval mijn gevoel dat 3 dagen "beter" is omdat het dan minder gehaast is.

11. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hou ook rekening met de parkeerkosten! € 15,00 per dag, die zitten bij een Disney arrangement natuurlijk al inbegrepen.

Ik weet niet of er ook een shuttle rijdt vanaf Kyriad?

12. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ohja parkeerkosten, niet aan gedacht. Er rijdt een shuttle vanaf Kyriad dus ik moet alleen even kijken wat de parkeerkosten bij het hotel zijn.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.441
    113
    Parkeren bij kyriad is gratis en shuttle is ook gratis

14. Ik volg dit topic al een hele tijd, maar vandaag hebben we dan éíndelijk de knoop doorgehakt en geboekt! :D Wij zijn allemaal nog nooit in Disneyland geweest (ik überhaupt nooit, man alleen in DisneyWorld) en ik wil sinds ik een klein meisje was al dolgraag eens naar deze parken!

We gaan (op aanraden van Blaine) in de voorjaarsvakantie, van 22 februari t/m 26 februari. Ik heb er nu al zin in! Het plan is om voor die tijd niets tegen onze zoon te zeggen en om de ochtend van vertrek te zeggen dat we boodschappen gaan doen, en hem dan tijdens de rit (die natuurlijk wel érg lang duurt voor een boodschappentripje :p ) uit te laten vogelen waar we écht heen gaan. Ik weet alleen niet of ik een half jaar lang m'n mond kan houden.. ;)

Ik ben hartstikke blij met al jullie tips, dan kunnen we straks goed voorbereid op weg! :cool:

15. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    We zouden ook graag willen maar grr lastig allemaal!
    Liefste wil ik natuurlijk niet gek duur. En redelijk makkelijk zonder te lang lopen van park naar huisje/hotel.
    We hebben een autistisch zoon dus die kan dat helaas niet goed aan dan.
    En dan ook nog eens met 5 personen aah moeilijk ☺️☺️☺️

16. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Al de disney hotels zijn op loopafstand( varieert van 0 tot 20 min lopen), bij alle hotels zijn er gratis shuttle bussen inbegrepen die om de 20 min van en naar het park rijden, ideaal dus.
    Goedkoopste maanden zijn januari, februari en maart.
    Houd er rekening meevdat het in de vakantietijden en weekenden drukker is, hetbkan zijn dat je dan lange(re) wachtrijen hebt bij de attracties.
    5 personen is idd lastig, of je moet een familiekamer boeken of bij davey crocket, daar kunnen 5 personen op

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Stef, wij gaan meestal in davy crockett. Lekker rustig en het makkelijkste met 5 personen.

Je kunt voor je zoon trouwens een easy acces kaart krijgen he, hoef je niet altijd in de wachtrij! Wij gaan die ook halen.

Shadixx wat leuk!!!!! Wij gaan ook in de voorjaarsvakantie :)

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    asleyp, persoonlijk zou ik dan eerdr voor cheyenne of santa fe gaan. dan kun je ook gewoon lopen. de bussen zijn nogal vaak overvol en kyriad is verder weg en dus niet echt te lopen. voor die paar tientjes meer. dan heb je toch net ff dat beetje meer sfeer in een thema hotel. ontbijt is wat ik zo gelezen heb bij deze drie allemaal een redelijk drama. hihihi al heb ik nooit problemen gehad, wij zaten altijd in santa fe.

shaddix, leuk hoor gefeliciteerd met je boeking :) leuk vooruitzicht he.

stef, snap de moeilijke beslissing. maar zoals de andere meiden ook al zeiden is dan davy een oplossing. nadeel is wel elke dag dan heen en weer rijden. en idd de eerste 3 mnd van het jaar proberen te boeken. omdat er dan niet vel speciaals is zijn de prijzen dan leuk en het is rustiger dan bij zomer haloween en kest tijd. en die pas zodat je dus via de uitgang kan met je zoon is een aanrader dan zodat hij niet teveel extra prikkels krijgt en lang moet wachten.

zo ik ga me maar weer eens in restaurants verdiepen. al denk ik dat overal waar wij willen niet reserveren is haha. aangezien plaza dicht is die periode

19. Oh leuk Cathelijne, ook in de week van de 22e, of valt jullie vakantie anders? :)

Dankjewel mama Suus! :D

Ashleyp, wij hebben ook eerst gekeken naar buiten Disney overnachten. Wij zouden dan voor Kyriad Torcy gegaan zijn. Alleen als we in Disney zelf zouden overnachten, konden we 2 keer zolang voor hetzelfde geld ;)

20. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    We zijn net thuis na een weekendje disney.

We hebben super weer gehad en veel kunnen doen ondanks de drukte.

Camping dit keer wat tegengevallen. We hebben netjes gebeld naar de camping ivm later inchecken. Dit was geen probleem. Daar aangekomen konden we buiten wachten toen de portier alles pakte. We hebben rechtstreeks via de camping geboekt en ook extra betaald voor 2 caravans naast elkaar. Dit was eerst niet mogelijk. Na een beetje poeha toch wel. Zaten in 66 en 67 (bali geboekt tahiti gekregen) dit waren geen leuke plekken (helling en caravans tegenover elkaar)
    Maar het was gelukkig alleen om te slapen dus dat mocht de pret niet drukken.
    Caravans waren beide niet echt schoon en er waren meerdere dingen kapot (oa gordijnen, dweil) dit vond ik wel een minpunt.

We hebben geen reactie gekregen op de 10%korting. Had dit op 2 forums en op mp gezet. Nu 2 stempels maar ga de kaart (die tot november loopt) niet vol krijgen.
    Volgende keer proberen we het nogmaals

Voor iedereen die nog gaat veel plezier!

Deel Deze Pagina