Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik moet zeggen dat het een aantal keer Door mijn hoofd is gegaan bijvoorbeeld tijdens de parade, er staan zoveel mensen bijeen.

Die tassen controle stelt niet veel voor als ze willen kunnen ze zo'n geweer ook onder de jas meenemen.
    Of een bom bijv.

Wij hebben er nog over gehad om met de kerst te gaan maar dat gaan we niet meer doen nu.
    Ook als ik had geboekt zou ik annuleren risico is groot.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #4202 Damay77, 14 nov 2015
    Laatst bewerkt: 14 nov 2015
    helemaal mee eens. ik ben in oktober geweest en hetzelfde schoot door mn hoofd toen ik bij dreams stond. 1 die om zich heen schiet of zo'n gek met een bomgordel en je kan geen kant op. ik heb nog steeds het idee dat daar ook een keer iets gaat gebeuren. als ik nu had gereserveerd dan had ik ook geannuleerd.
    ik had wat nodig voor mn camera en werd door campingpersoneel naar zo'n groot winkelcentrum gestuurd. ik heb dat niet gedaan omdat het steeds van alles door mn hoofd spookte. ja, ik laat me bang maken maar bij sommige dingen moet je hier gewoon aan denken. liever even bang en op mn gevoel afgaan dan zo meteen dood:)

en die tassencontrole stelt echt geen ene bal voor. niemand die controleerd of je een bomgordel of zo om hebt hoor.
    ik liep met de wandelwagen en had een vuilniszak onderin de mand liggen en daaronder lagen ook spullen. werd totaal niet naar gekeken. er hangt onderop een tas, heb ik 1x niet eens op de band hoeven leggen, was ze niet opgevallen. en als je geen tas hebt dan kan je vrij makkelijk doorlopen. en in die paar dagen dat ik er was, heb ik wel dagelijks een beveiliger met hond gezien maar maar 1x. en 2 dagen dat er het toegangspad van parkeer naar park wat militairen liepen. met zo'n groot park en aantal bezoekers kunnen ze beter een paar militairen naast de ingang zetten en bij personeelsingang.

3. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    We gaan ook gaan hoor. Ik probeer me maar voor ogen te houden dat ze nu nog alerter zullen zijn qua veiligheid, maar of het zo is blijft natuurlijk een vraagteken.

4. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik snap jullie helemaal, moeilijke keuze hoor, wij gaan over een week voor 5 dagen.
    Maar ik weiger me bang te laten maken, helaas kan er overal wat gebeuren.....

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik moet wel heel eerlijk bekennen, als ik er vandaag en gister geweest zou zijn, had ik mijn spullen gepakt en was naar huis gegaan. Nu is dat natuurlijk makkelijker zeggen met een jaarkaart, want dan kan je snel beslissen om een andere keer terug te komen. Maar ik ben er gewoon niet gerust op. Ik verwacht gewoon een keer een aanslag op zoiets, waar veel mensen bijeen zijn. Dat kan een pretpark zijn, maar bijv. ook iets als Oud en Nieuw in een grote stad of zo.

Nee, ik wil me niet bang laten maken maar dat ben ik wel, sorry... Ik hoef maar 1x naar mijn kindjes te kijken en ik heb angst. En dat trekt wel weer weg, dat weet ik, maar nu leeft het even heel erg. Dan zou ik zeker weg gaan uit Disney.

6. Typfoud

Typfoud Fanatiek lid

3 aug 2013
    1.442
    0
    36
    Ik ken iemand die er zit nu. Ze wil zsm weer naar NL zodat ze veilig haar kindje in de armen kan sluiten.

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik lees net op fb dat de parken tot en met dinsdag dicht blijven. Dit staat op de fb pagina van Cafe Mickey

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
  9. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ja klopt woensdag weer open!

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Zoals ik het begrijp is dit nog niet officieel door disney bevestigd dus dat zou ik even afwachten, maar wel een eng idee als je er nu zit.

11. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik zit me al sinds gisteravond af te vragen hoe ik het aan zoon uit moet leggen als we niet gaan a.s. vrijdag :(

We zouden eerst vorig weekend, de 6e gaan, maar dat ging niet door ivm te weinig aanmeldingen (oad) Hij had de tranen al over z'n wangen lopen toen we hem vertelden dat we 2 weken later gingen.

En nu dit.... Ventje is pas 4 en hij heeft gelukkig geen idee wat er daar aan de hand is, maar dat maakt het ook moeilijk uit te leggen. ;)

Oad komt morgen met meer info over de reizen van aankomende week, dus even afwachten maar...

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @annie, pfff dat is ook lastig zeg, ik zou hem woon vertellen dat er gemene boeven lopen en dat je er daarom nu niet heen kunt.
    Al zou ik even afwachten wat oad zegt. Tui bood vanochtend al iedereen aan om hun trip kosteloos om te zetten of te annuleren tm 20 december, omgekeerd zag ik slangreizen dat hun alleen annuleren vor dit weekend en volgend weekend tripje naar parijs voor nu door laten gaan tenzij er een negatief reisadvies komt, en dat verwacht ik ergens niet, dus het is nu nig afwachten.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Zojuist is Officieel bevestigd dat disney inderdaad nog tot woensdag dicht zit in verband met de periode van rouw in heel Frankrijk

14. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Wij gaan de week voor kerst maar ik weet het nog niet hoor dat geld van het hotel kan me gestolen worden want das niets vergeleken bij een mensenleven natuurlijk maar ja langs de andere kant het kan hier ook gebeuren ...

15. DSM

DSM Bekend lid

17 mei 2013
    730
    2
    18
    Idd. Officiƫle mail gehad dat het sluit.
    Ook al heb ik er alle begrip voor; ik vloek wel even nu!!

16. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Kun je niet met eigen vervoer gaan dan?

17. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Inderdaad het kan overal gebeuren!

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Balen dsm, als het zo last minute niet door gaat. Maarja veiligheid voor alles. Persoonlijk vind ik het wel vreemd dat disney pas woensdag weer open gat terwijl men wel heeft gezegd dat het frans elftal dinsdagavond gewoon voetbalt terwijl juist duitsland zegt nee wij doen dinsdag niet, verbaasde mij zeer.

@baylee, tja je weet nooit waar en wanneer er wat gaat gebeuren, ze kunnen ook morgen bij jouw plaatselijk supermarkt staan, kijk als je daar zit en er gebeurt iets zo dichtbij dan snap ik dat je naar huis wil maar het kan nu ook jaren rustig zijn dat weet je gewoon van te voren niet, dus of ik mijn plannen zou wijzigen betwijfel ik ten zeerste, mijn man riep zelfs gisterochtend we gaan niet naar de intocht straks gebeurt er wat na een goed gsprek was hij het wel met me eens dat we gewoon gingen ;).

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    annie hopelijk kun je volgende week gewoon gaan. en ik dek het wel zoals ik dat nu lees overal. ze zijn dicht zolang de rouwperiode is in heel frankrijk. net als andere toeristische dingen.

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Ik lees net op de fb pagina van Dreizen dat iedereen die een trip naar disney geboekt heeft staan tm maart 2016 deze mostenloos kan wijzigen in een andere uitje. Verwacht dus dat veel anderen dat voorbeeld zullen volgen, dus voor degene die liever niet meer gaan een goede optie, voor het park zelf een grote strop als iedereen annuleert

Deel Deze Pagina