Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Nee die gaat 10 juli pas open ;). Dus nog even geduld. Verder zit er zo niks in de oen qua grote attracties ofzo en zo wel duurt het een paar jaar voor het klaar is :D. Wel gaat de stras en cars waarschijnlijk veranderen en wordt geen parade meer maar een soort meet en greet (helaas) want dat vinden wij niet zo en de pararde juist wel. Tm augustus zijn er dansers in het park en het is afwachten of dat daarna ook door gezet wordt. Verder weinig nieuws.

Wel vreselijk balen van je mans werk, het lijkt je niet gegund :(

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    aj meet en greet vind ik idd ook niet alles. je komt er nooit zo tussen vind ik. onze kids zijn niet echt brutaal en ikzelf vind het ooo niet netjes om al trekkend en duwend mijn kind naar voren te gooien. en die itallianen en engelsen doen dit wel heel erg vind ik altijd. ons lukt het meestal alleen maar als je zon echte wachtrij hebt zeg maar dus niet dat er ineens iemand loopt. en dat je daar op af moet storme haha.
    wij zijn dus idd ook van de parades.

hihi zag idd ook op fb 10 juli voorbij komen een grappig you tube filmpje.

idd flink balen met zijn werk pff. nu is dat altijd al zo. dingen kunnen zo ineens veranderen maar pff wil al zo lang naar disney. en die van dit jaar was goedgekeurd. is niet de eerste vakantie die we hebben moeten annuleren ivm uitzendingen maar jah....... tis niet anders. :( we houden het er maar op dat hetn u voordeel is dat ik langer kan sparen en we dus genoeg te besteden hebben daar haha gaat elke wk tussen de 10 en 25 euro in de spaarpot dus dat moet lukken

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Dat is dan weer een voordeel haha. Ja ik wordt ook nooit zo blij van meet en greet, en als het er echt druk is wil Quinten er toch niet heen en zegt nee hoor mama laten we maar doorlopen. Tegenwoordig worden er wel veel vaker rijen gevormd dus dat is een voordeel maar de figuren die ze noemen die er zijn voor meet en greet vond ik niet zo bijzonder ;). Dus we hopen van niet.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou idd lijkt mij ook niks hoor.

vandaag trouwens zo leuk , ik had dat filmpje aangezet dus kids komen kijken. (horen muziek zijn ze meteen nieuwsgierig) zegt onze jongste tijdens het zien van het kasteel : kijk mama mickey mouse land. hihihi mijn brain wash begint te werken dus hahaha. ook ml vond het helemaal geweldig toen hij dt hoorde hihi heb ern u nog meer zin in.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    is iemand van jullie eigenlijk al eens met de trein geweest?? was zo eens ff aan het kijken omdat je steeds advertensites ziet van goedkoop ed. maar viel me nog tegen. wij zitten dan op 200 vanaf adam maar daar moeten we dan eerst nog heen. het is wel minder lang gelof dan voor ons 5 uur en normaal met de auto ong 7 a 8 uur. we kunnen ook dichterbij met de trein dan zitten we op ong 270 euro dit is dan heen en trug en de goedkoopste variant dus ver van te voren gekocht.

terwijl ons een tank diesel 50 euro kost en we daar miss hoogstesn 2 van nodig zijn en dan nog de maut.

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Nope wij zouden oktober met de trein maar na het nodige rekenwerk hebben we besloten dat we liever eenauto huren. Voor die 100 euro die we dan meer kwijt zijn geeft het een boel minder kopzorgen en stress qua overstap met een koffer, kind van 4 en lichamelijk beperkt persoon ;).

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    overstappen heb ik niet zoveel problemen mee leek me ook altijd niks. maar we zijn vorig jaar een weekendje naar berlijn geweest met beide kids. die waren toen 3 en 6 en dat ging eigenlijk super. nu hebben we wel voor zo min mogelijk gekozen waardoor we 20 min langer in de trein zaten.
    ik vind het eigenlijk vooralheel erg duur...... nu zitten wij ook tegen noord nederland aan. en kijk dus naar de reistijd en wat je ervoor betaald. vind het zon groot verschil.

met trein vind ik het voordeel dat je allemaal uitgerust bent. nu wisselen we elke 2 uur met rijden zo gaan we ook altid naar oostenrijk. en vooral de trugreis is dan fijn. vind die laatste dag altijd zo zwaar dan loop je eerst nog wat in het park te slenteren en dan moet je nog trug rijden....... haha.

zo lastig die keuzes. gelukkig hebben we nog 9 mnd om erover na te denken hihihi

8. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb het 1 keer gedaan met de trein, maar dat was nog toen hij gewoon voor de deur stopte. tegenwoordig moet je het laatste stuk met de metro. lijkt mij niks met kinderen en koffers...

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Helemaal mee eens daar zag ik ook erg tegen op, daarnaast zitten wij in een partner hotel en zijn dus ook daar afhankelijk van de pendeldiensten en zie ons daar al zo staan van laatste bus weg jammer dan.

Plus voordat wij bij de opstapplaats zijn zijn we al 2 uur met de trein onderweg dus onze reistijd wordt juist langer ;).

@mamasuus, het is voor mij al zwaar genoeg dat mijn scootmobiel niet mee kan en ik daadwerkelijk moet lopen op het station dus dan is overstappen net een iets ander verhaal ;). En manlief kan nu eenmaal niet en een rolstoel en een koffer en ene kind van 4 aan :D.
    Maar ook ik schrok van de prijs hoor, als ik dan kijk dta je vanaf brussel voor 18 euro heen kan en wat het vanaf hier kost, vind ik het verschil erg groot.

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ben weer terug, van een tijdje weg.
    Wij gaan Dinsdag 1 Juli weer :)

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    blaine, aj dat is dan idd minder zeg op zon manier. mag ik vragen waarm je een scootmobiel hebt? als je geen antwoord wilt geven negeer hem dan maar hoor ;) .
    en idd die prijs vind ik belachelijk. wij zouden ook 2 uur naar adam moeten rijden of dus eerst nog met de trein. mar bij ons word het toch korte qua tijd. kan me voorstellen dat het dan voor je man erg veel stress opleverd idd met al dt gesjouw. da is een auto toch handiger.

tink en blaine. ooh ik wist niet dat hij niet meer daar stopte das lastig. dan word het toch maar de auto denk ik goedkoper en je kunt gaan en staan waar je wilt. hhihi.
    wij zitten in cheyhenne dus kunnen alles lopende doen. gaan liever niet met pendelbus jah als het regent haha. maar anders gaan we dus meestal lopend.

bonkie, aah das al snel leuk hoor. hoe lang ga je?
    heb al gezien dat het momenteel erg druk is. maar dat komt ook door het persevenement natuurlijk gister.

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    @mamasuus, natuurlijk mag je dat vragen, ik heb reumatoïde artritis, kort gezegd gewrichtsreuma, onder andere ;), maar dit is toch wel de reden voor de scoot, het wordt zelfs met zware chemo niet stabiel en rustig en kan dus erg slecht lopen, niet fietsen en auto rijden lukt ook niet meer dus tja dan blijft er weinig over, dus vandaar een scoot met fietskar er bij achter om Quinten te kunnen vervoeren dus de combinatie is te groot voor de trein dus dan moet ik gewoon teveel lopen dat wordt hem niet.

Oja hij stopt in principe nog wel soms rechtstreeks bij disney maar die is nog vele malen duurder en gaat maar soms met ik geloof ene overstap in brussel.

@bonkie, dat is al snel leuk, veel,plezier

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    aj das minder blaine lijkt me geen pretje. dat je op jonge leeftijd al zon last hebt. en dat dan behandeling ook nog eens niet werkt.
    en dan is het idd erg begrijpelijk dat je het zo niet ziet zitten met trein ed en lekker een auto huurt. wel minder dat je dan je scoot niet mee kunt nemen dat betekend dus duwen voor je man? wel stoer dat je toch lekker heen gaat trouwens en je niet tegen laat houden.

vond het sowieso belachelijk die prijzen pff 270 euro op zn goedkoopst voor ons 4 heen en trug dat dan wel maar jah dan nog. ik denk dat diesel en maut geodkoper is samen...... wel jammer want leek me wel relaxed qua uitgerust zijn voor man en mij. maar goed is niet anders. dan wordh et gewoon weer rond 5 uur vertrekken en hopen dat kids dan nog wer slapen (meestal niet haha) dan zijn we zo net na de middag in het park de vorige keer konden we toen vrij vlot de kamer in. en anders lopen we eerst richting park en doen we de kamer later. ook geen probleem. volgens mij hadden we de vorige keer ook de kinderwagen en buggy als laatst erin gestopt dus als eerst er weeer uit. al denk ik dat we die dit keer thuis laten ik twijfel nog. gebruiken de buggy nu haast niet meer ook niet voor dagjes uit. en tegen die tijd is onze jongste 5,5 jaar. hoop dat hij tegen die tijd groot genoeg is voor crush hihihi daar waren we nog niet in want de vorige keer duurde ons de wachttijd te lang. het was toen ook erg warm en wachttijden van 45 min. hadden we geen zin in hihi.

zijn nog aardig wat dingen trouwns die we nog moeten doen. toy story land was toen in aanbouw dus die kennen we nog niet. crush dus nog niet gedaan en cars rally duurde ook te lang haha. ook tram tour was 120 min wachten , wat ik niet snapte trouwens. dus die staat ook nog op het lijstje. en natuurlijk ratatouille...... gelukkig hebben we 6 dagen haha. tijd zat om ales lekker rustig aan te doen. en rustige en drukke dagen want we gaa van donderdag tot disndag. hier in dld is het dan wel vakantie maar nederland nog niet. frankrijk ed weet ik niet. waar kon ik dat ook alweer vinden???
    de zat willen we dan naar parijs gaan omdat het dan in het prk vaak heel druk is. en in de stad vind ik het niet zo erg om lekker de toerist uit te hangen met de rest hihi.

zo weer een heel verhaal haha heb dr ook zon zin in hihi. en het helpt niet mee dat ik konstant op fb allemaal berichtjes krijg van disneyland.nl en dlpr.de haha komen konstant blogs ed voorbij over ratatoullie hihi

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    @mamasuus, soms wel en soms ga ik gewoon lopend, doe 1 attractie mee en ga daarna rustig zitten terwijl de mannen in boomhutten klimmen en over wiebelbruggen rennen :D.
    Ik doe graag leuke dingen, soms met ene flinke dosering pijnstillers en weken napijn maar dat zijn ze waard. En disney is voor ons geweldig een van de weinige attractieparken waarbij ik ook eens in een attractie kan omdat ik niet in de gewone wachtrij hoef dus wij gaan er graag heen.

Crush is toch pas vanaf 137 cm? Weet wel dat ik mijn zoontje voorlopig nog niet meeneem in crush, hij is geweldig maar ook best heftig doordat het karretje ook rond draait op de rails en hoeveel hij draait hangt af van verdeeld gewicht in het karretje dus dat weet je nooit van te voren, dus daar zou ik nog even goed over denken ;). De snelle hond is erg leuk in toy story land, gaat zoonlief graag in en vaak geen lange wachttijd. En cars auto's vinden de kinderen ook leuk, als volwassene pas je amper bij in het karretje, dat was eenmalig haha.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Belangrijk advies en beperkingen

Minimumlengte: 1.07m.
    Deze attractie wordt niet aanbevolen voor kinderen onder de 7 jaar.
    Bezoekers moeten zelfstandig kunnen lopen, in goede gezondheid zijn en niet lijden onder medische problemen die verergerd kunnen worden door deze ervaring.
    Deze attractie is zeer ongeschikt voor zwangere vrouwen en personen met neksteunen.
    Geleidehonden niet toegestaan.

heb het ff opgezocht hihihi vanaf 107 cm mar dan ook weer 7 jaar en onze jongen is dan 5,5. dus eerst ff zelf bekijken. ons meisje vindzulke dingen echt super hoe harder hoe beter net als dr moeder vroeger haha btm vond ze ook al super toen ze net 4 was hihihi. . onze jongen is idd wel wat voorzichtiger. cars kunnen ze ook zelf wel in hihi. hoef ik nou niet echt perse in mee. als er dan nu tenminste een mindere wachtrij is wil echt niet voor dingen meer dan een uur staan haha. heb dat ook nog nooit gehoeven trouwens en was ook al eens in het hoogseizoen in augustus.

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Btm is erg tam vergeleken bij crush, Quinten is zelfs al lang genoeg voor crush en trouwens ook voor de tower of terror maar dat zal ik het arme kind nog maar even niet aandoen, hij mag volgende trip btm proberen want dat wil hij graag, nem erg benieuwd hoe hij het vind.

Reden dat crush zo heftig is is dat de wagen draait en je dus ineens stukken achterwaarts kunt zitten of gewoon maa constant blijft draaien dus zou het inderdaad eerst zelf testen, mijn mannetje mag voorlopig nog niet haha.

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    tower doen wij ook echt niet haha. net als space mountain onze meid mag daar in maar ze is zo mega dun dat ik dat zelf niet aandurf haha. veelste bang dat ze er tussenuit schiet hihihi.

heb wel gelezen idd dat je je gewicht goed moet verdelen in crush zodat je zoveel mogelijk draait haha

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Nou ik heb er 1x zo veel ingedraaid dat ik me bij het uitstappen echt afvroeg welke kant ik op moest en heel verbaasd om me heen bleef kijken, lang leve mijn eac want dan is er wat extra aandacht en hulp met uitstappen en die had ik wel even nodig haha.

Ooh en ik snap je gevoel helemaal moet er niet aandenken met Quinten in achtbanen te gaan die zo hard of over de kop gaan vind dat voorlopig nog veel te eng en zou dan ook bang zijn dat er wat gebeurt :). Hij mag in veel al wel in is al 117 cm bij 4,5 jaar maar echt niet dta ik dat hebben wil haha.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zo wat is hij lang zeg..... onze jongen is dan een opdondertje hihihi hij is van okt 2009 en nu 108 dacht ik.

hihihi dan heb je flink getolt zeg haha. eingelijk toch jammer aan de ene kant dat het dan zo draait want dat onderwater lijkt me zo leuk. buzz waren we trouwens ook nog niet in. haha zelfde verhaal weer met wachttijden. ik ging toen met een 4 jarige toch niet graag in de rij staan. die lijkt me ook leuk voor de kids. onze meid vind die millitairen zo leuk. ik weet nog toen we daar waren dat die "poppetjes"in de parade zaten en toen sprong ze meteen in de houding hihihi. echt een dochter van een millitair haha zo grappig.

en idd die achtbanen brr terwijl ik zelf altijd echt een waaghals was maar nu ik kids heb haha gaat het meteen een paar tandjes trug haha. die achtbanen hoeven van mij nu ook niet meer. bm doen e altidj wel maar space mountain en rock en roller coastr die hebben we alleen op onze huwellijksreis gedaan hahah erna niet meer. de andere keren was ik steeds met mensen die dat niet leuk vonden die kreeg ik alleen in btm

20. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Even een leuk filmpje voor de disney fans onder ons. Moet je even op you tube intikken: Bad Boys at Disneyland Parijs

Deel Deze Pagina