Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    sappie idd wij zitten er een stuk goedkoper wij zitten in cheyenne. maar wel in maart. en dat scheelt al een heel stuk hoor. dat is zo 200 euro verschil met de zomer periode. en als je dus idd niet anders kan dan juni juli is dit echt geen gekke prijs volgens mij.
    en qua eten heb je idd gelijk zelf koken is dan een stuk goedkoper. al wil het vaak ook wel als e vriendelijk vraagt dat je kids niet betaald hoor hihi. hebben wij toen ook gedaan ons meisje is ook een slechte eter ook nu ze 8 is. is haar ook aan te zien zit geen gram teveel aan. dus ik zeg dit altijd. en heb in disney bij de buffet dingen dus ook nooit voor haar betaald. en anders in een kaartrestaurant is ook een optie dan bestellen we meestal een leeg bord mee.

de periode die wij hebben is net nog binnen het winterseizoen maar geloof dat we al overlopen in het voorjaarssizoen dan. en dan heb je nog dezelfde prijzen. een wk later is het al veel duurder. al is de aanbieding die ik heb er nu nog niet of niet meer want wij hebben ook nog tot 11 jaar gratis als ik nu onze 4 invul dan moe ik 200 meer betalen omdat ze 8 is. :)

koala, groot gelijk dat je er nu nog ff gebruik van maakt. en santa fe is een prima hotel hoor. ben ik elke keer nog geweest . nooit echt problemen mee en andes lossen ze het op. zo hadden we de laatste keer savonds koud water tijdens douchen dus ik erheen tijdens de in slaap wandeling met de kleine en ze kwamen dezelfde avond het nog maken. echt super.

al die andere hotels staan ook nog wel op mijn lijst maar ik ga nog steeds voor het goedkoop haha en nu ook een beetje praktisch met een stapelbed voor de kids.

2. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ik ga ook altijd voor goedkoop hoor!! Ik zoek, zoek, zoek en zoek......tot ik het heb!

Dat ik in New Port Bay kwam was puur toeval omdat Santa Fe overboekt was.....Dit kregen we twee weken van te voren te horen! SUPER natuurlijk!!

Dat we in Sequoia Lodge zijn geweest kwam omdat toen ook alle hotel al vol zaten en deze in de aanbieding gedaan werden, ook altijd leuk :p

En Hotel New York was ook in de aanbieding!! Anders kies altijd voor Santa Fe of zou ik Cheyenne gekozen hebben...

De kerstperiode is een dure.....heb ik een keertje gedaan. Ik zou zo gauw niet weten of er nu aanbiedingen zijn @debke83
    Als je nu boekt heb je wel voordeeldagen 3=2 dus 4 dagen voor €889 in hotel Santa Fe Dit is echt met de KERST! Ga je bijvoorbeeld 14 december (dus dan is er wel Kerst in Disney) betaal je voor 4 dagen €535 (obv 2 volwassenen)

Is dat wat je zoekt?

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Oké thnx!
    Ja wil echt kerst zelf gaan hihi

Begrijp dat het duurder is...maar heb t er voor over ;)

Maar boeken jullie altijd 1 van de disney hotels? Of ook andere hotels in de buurt?
    Ik bedoel wat is het voordeel?

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Vorige week weer lekker geboekt, voor feb 2015. Was z'n mooie actie, betaal nu maar voor 3 dagen maar we mogen er 5!

5. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ja ik wil het liefst in een Disney hotel of een van de aangesloten hotels nabij het park (Dus Kyriad, Dreamcastle, etc).In deze hotels is ook de Disneysfeer aanwezig en heb je 's ochtend een ontmoeting met een van de characters. Als je in een hotel buiten Disney zou gaan slapen kun je voordeliger uit zien maar dit is niet gezegd omdat de prijzen met Kerst voor het park maar ook omliggende hotels flink hoger ligt. Ik blijf er dus bij dat je in dit geval beter een pakketreis kunt boeken waarbij alles er al in zit en in dit geval kun je het beste bij Disneyland zelf boeken.

Als je in een Disneyhotel zit kun je gebruik maken van de gratis pendelbus naar het park. Lopend doe je er al gauw 20 minuten over en in het park loop je natuurlijk ook de hele dag! Het scheelt gewoon. Meestal mag je eerder het park in of zelf je ontbijt in het park gebruiken (let op: het ontbijt is meestal simpeler in het park dan in de iets duurdere hotels) voordeel is dat je DIRECT in het park
    bent en na het eten gelijk naar je favoriete attractie kunt lopen.

Als je echt OPTIMAAL wilt genieten van de Kerst in Disney en je hoeft niet op je centen te letten dan kan ik je absoluut het Disneyland hotel zelf aanraden! In het hotel is de versiering SUPER en de sfeer natuurlijk ook. Tijdens het ontbijt in dit hotel komen de Disney figuren bij je aan tafel. Dit is natuurlijk heel bijzonder! Ook zit je dan direct boven de ingang van het park en dichterbij kun je echt niet komen.

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Wij willen nog wel eens Premiere Class doen, maar moet zeggen er niks mooier dan het gevoel van een Disneyland hotel. Het maakt het plaatje gewoon compleet. En er gaan lekkere pendelbussen heen en weer, dus heel fijn als je met kinderen bent.

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Oh disneyland daar wil ik al heen vanaf het open is en nog nooit geweest ;)
    Nu dus maar eens een poging wagen om te kijken of het een beetje uitkomt.
    Vraagje aan jullie boeken jullie het eten mee of eten jullie gewoon zelf waar het uitkomt?

Santa Fe is over het algemeen het goedkoopste hotel klopt dit?
    Je kan kiezen voor een andere goedkopere kamer is dat nog wat of beland je dan in het bezem hok;) Zijn 2 nachten genoeg als je voor de eerste x gaat of loop je dan te rennen scheelt 200 euro op de reguliere website voor in de herfstvakantie. 700 voor 3 nachten.

Bedankt

8. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    @wuppie leuk hoor, voor het eerst naar Disneyland!! :D
    Als het je eerste bezoek is denk ik echt dat je te weinig hebt aan twee dagen. Zeker omdat het Disneyland dus twee parken heeft. De studio's en het Disneyland park.

Ook is het in vakantieperiodes erg druk waardoor 2 uur in een rij staan geen uitzondering is. Als je maar twee dagen komt kan het zijn dat je veel dingen niet kunt doen of zien. Want ook de parades zijn een aanrader. Als je deze allemaal wilt zien in beide parken ga je het al niet redden met twee dagen.

Maar weet je, eigenlijk is het ook een beetje persoonlijk. De een zegt in de Efteling genoeg te hebben aan 6 uurtjes, de ander heeft daar ook 6 dagen nodig....snap je ;)

Alleen het bezoeken van de leuke winkeltjes is al leuk, en geloof me, het zijn er veel en het kost ook veel tijd!! :p

Met het uitstippelen van een route en het vooraf trekken van fastpass tickets kun je het misschien wel redden.

Het klopt dat Santa Fe en Cheyenne de goedkoopste hotels zijn. Een gewone kamer bij Santa Fe betekent dat je een kamer kunt krijgen zonder raam of een kamer een stuk verder weg bij het restaurant of receptie. In feite maakt dit allemaal niet veel uit omdat je, zeker als je zo kort gaat, alleen maar in het park zult zijn overdag. In de avond slaap je er en gebruik je de badkamer. Het ontbijt in Santa Fe kan erg druk zijn en overkomen als een vreetschuur. Bereid je daar vast op voor dan kan het niet tegenvallen. Als je niet in de drukte wilt zitten neem je het ontbijt zo vroeg of juist zo laat mogelijk. Hierdoor ga je ook later het park in. Het ontbijt is vrij summier en bestaat uit een pistoletje, croissant, blokjes kaas, plakjes ham, chocopasta, jam, koffie/thee, melk, poeder voor warme chocomelk, jus d'orange en tegen betaling kun je eieren nemen (gebakken of gekookt) Owja en bakjes yoghurt. Soms is er fruit, niet altijd!

Santa Fe ligt het verste van de parken af (los van de aangesloten hotels als Kyriad, Dreamcastle, etc.) maar met de gratis pendelbus is het geen probleem om naar de ingang van het park te gaan.

I

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    @wuppie, santa fe en cheyenne zijn even duur tegenwoordig dus het is maar net welke sfeer je leuker vind.

@debke, ik vond sequoia lodge ook erg mooi in kerstsfeer, eigenlijk nog mooier dan het disneyhotel :). Hou er wel rekening mee dat tijdens de kerst zelf er ook veel speciale diners zijn en natuurlijk extra duur en er bijna geen gewone eetgelegenheden lver het algemeen open zijn van te voren reserveren is dna ook handig ;).

10. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik vind Santa Fe prima. Ik heb er 13 jaar geleden ook gezeten. Vond alleen ontbijt toen verschrikkelijk (we hadden nergens plek en moesten ontbijt staand opeten) maar dat neem ik voor lief. Ik wilde liever het prijsverschil besteden in het park dan aan het hotel.

11. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Santa Fe kan echt een vreetschuur zijn bij het ontbijt!! Ik heb ook wel eens staand moeten eten...Maaaaar heb ook wel eens gehad dat we er praktisch alleen zaten en dat ze bij de tafel kwamen vragen of we nog wat wilde en het vervolgens voor ons gingen halen :$

Waar ik me helemaal om bescheurd heb is dit: Er zit een groepje volwassen (4) en kinderen (5) aan een grote tafel. Na het eten komt er plots het verzoek van een van de moeders aan de kinderen om een dienblad vol met broodjes te gaan halen, met een kop erop! Een van de andere kinderen werd met een anderehalve liter fles naar de jus d'orange gestuurd om die bij te vullen. Toen het kind terug kwam met al die broodjes werden ze gesmeerd met jam en boter en verpakt in servetjes. Vervolgens verdween de anderhalve liter fles met mega veel broodjes in een LIDL tas en die namen ze mee het park in :(:$:(:$

Kijk een broodje mee nemen voor mijn dochter, fruit of een kwarkje vind ik niet erg en eigenlijk normaal. Maar een MEGA tas vol meenemen.....Ik heb er zo om moeten lachen.....:p:p

Ik snap dat het duur is in het park, en dat je ergens op wilt bezuinigen maar toch niet zo?? Of denken jullie daar anders over???

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik doe het maar ff algemeen want zijn ineens zoveel dingen bij hihihi.

@santa fe, wij zijn hier elke keer geweest en nooit problemen gehad qua ontbijt. jah 1 keer dat we een miss een 10 min in de rij moesten staan tot we naar binnen konden maar dat was het dan ook. zitplaats ook altijd wel gevonden.

@cheyenne, is nu dus even duur als santa fe daarom gaan wij nu ook in deze en ivm de stapelbedden die heb je zover ik weet in santa fe niet. en dat vind ik met 2 oudere kids toch wel prettig. ontbijt schijnt daar zeflde te zijn maar goed wij eten altidj vroeg dus dat zien we dan wel weer.

@tijd, ik zou voor een eerste keer echt geen 2 nachten doen want de eerste en laatste dag heb je ook al wisselen dus je hebt maar 1 echte dag in disney. ik ben er 1 keer 3 dagen geweest met mijn ma en hebben veel dingen toen niet gedaan omdat er geen tijd was. voor ons was altijd richtlijn 4 dagen. en nu is het dus 6 geworden hihihi.

@tinkerbel, die aktie hebben wij dus ook idd 2 dagen en nachten gratis dit scheelt echt enorm. en dan kinderen tot 11 heb ik er nu bij omdat ik die ook had. lekker hoor. in welk hotel zit je? je gaat gewoon nog eerder dan ons grrrrr ...... LOL

@kerst, wil ik ook altijd nog eens meer tot nu toe houd de prijs mij tegen. en idd ook de diners ed die dan allemaal meer zijn en anders dan anders.

@boeken, deed ik altijd bij reisburo . maar dit keer bij disney zelf is toch goedkoper kwam ik achter. en de anuleringverz was erg goed geregeld ook. we hebbe via telefoon gedaan omdat we geen creditcard hebben en dit is dus geen probleem.

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Jaaaa in 2015 ga ik voor de 15e keer! we willen in Januari gaan naar hotel New York. nu het nog kan (eind 2015 gaat hij voor een jaar dicht)

nu maar hopen dat het niet al te koud is dan.

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Hahaha ik moet eerlijk zeggen dat mijn vader dit ook heeft gedaan (13 jaar geleden in Sante Fe hotel) Niet in zoveel mate maar 2 broodjes met beleg meegenomen. Mijn moeder schaamt zich dan kapot maar goed, dan maakt hem niet uit ;)

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    haha nou wij nemen die broodjes ook mee hoor. maar ga idd niet extra ophalen oid. wij doen altijd 3 broodjes erop legen ofzo we eten an 2 en de andere pakken we in. geen drinken oid dat vind ik overdreven. en het is bij ons ook meestal een kaal broodje voor ff tussendoor hihihi.

young flower jeeee helemaal leuk zeg. en jan valt best mee hoor ben 2 keer eind jan geweest zo rond dat chinese oudjaar feest. erg mooi is dat in de village met vuurwerk. en je hebt lekker veel kerstuitverkoop echt helemaal super . heb daar vaak veel leuk spul gescored hihihi.

16. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Heeft er iemand ervaring met de nieuwe vol/half pension opties?

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Wij hebben al eens half pensioen plus gedaan (of was het extra in ieder geval de middelste stap) voor ons was het absoluut niet voordeliger omdat wij jaarpassen hebben, daarnaast was zoonlief toen nog net geen 3 dus in principe gratis maar omdat meneer wel gewoon een bord patat ofzo at moesten we dat telkens gewoon bij betalen, want helemaal gratis krijgen ze alleen ene olvaritpotje :D. Het voordeel vonden wij dat we van te voren al betaald hadden, nadeel vonden wij dat je niet overal uit de hele kaart mocht kiezen en het voor ons eigenlijk niet voordeliger uitkwam omdat wij oo het restant niet meer onze jaarpaskorting konden gebruiken waardoor wij eigenlijk duurder uit waren.
    Het kan er wel uit maar dan moet je echt elke avond bij de duurste optie uit je keuzes gaan eten anders vond ik het niet voordeliger.

18. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    @blaine

bedankt voor je reactie

heb vandaag de brochure opgehaald en het standaard halfpension lijkt ons wel wat. In de periode dat we willen gaan is het park tot 19uur open. Vind het dan wel leuk om op het park te eten bij een buffet

mocht er nog iemand ervaring hebben hoor ik het graag

19. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    was het druk in januari? mama suus? en dan bedoel ik het weekend. ik ben zo benieuwd. nu ff wachten tot ex akkoord geeft om te gaan en dan kan ik boeken. Heb er zo zin in.

de kids vertellen we het pas een of twee weken van tevoren. want nu is nog veel te vroeg dan vragen ze elke dag of we morgen gaan hihi.

hier nooit half pension genomen. wij kijken altijd in de week zelf waar we gaan eten. altijd rainforest iig

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    DLRPR: Calendar
    Het klopt meestal vrij aardig ;).

In januari is het meestal vrij rustig, weekenden zijn altijd wel drukker natuurlijk. In januari en begin februari is meestal ook veel onderhoud.

Deel Deze Pagina