Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Klinkt als weer een zeer geslaagde trip Blaine! Ik ben blij dat Chef Remy zo goed bevallen is, nu wil ik er ook zeker heen. Fijne terug reis, en misschien foto's als je tijd heb? Of heb je die op een ander disney forum staan?

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    klinkt goed blaine, wij hebben maar 2 keer fotopunt gevonden haha 1 keer minnie in studio en 1 keer met mijn ma goofy in de studio. verder alleen de loslopende proberen te grijpen hahaaha.
    fijn dat cafe mickey dan leuk was dit keer. en inventtions is toch allang 59 euro? sond vorig jaar ook al in de gids. was was het anders dan? daarom twijfel ik namelijk ook heel erg.

noukje btm gaat niet mega hard. het is een houten achtbaan. net zoiets als bijv die in slagharen of die houten in de efteling. met scherpe bochten en een paar keer naar beneden. hij valt echt me. en door wat je allemaal te zien hebt dus ook niet mega eng. onze meid wilde toen meteen nog eens.
    ben ook benieuwd of we onze jongen zover krijgen want laatst in de julianatoren vond ie dat ding al vreselijk haha. maar hij moet gewoon ...... hihih

en idd een dikke zak geld meenemen. das erg belangrijk. het vliegt er echt uit daar.

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.667
    1.426
    113
    Hmm dan was het nog duurder hij was in ieder geval weer duurder geworden en vond het te hoog uitkomen, zeker als ik kijk wat meneertje maar eet vond ik het bedrag veel te hoog.
    Haha er zinn fotopunten genoeg hoor, maar je moet het net weten ;), in principe zijn alle aangekondigde meets fotopunten (villians niet was echt een uitzondering) maar je kunt soms pech hebben dat de fotograaf net pauze heeft ;).

@tinkerbell, foto's nog niet geplaatst behakve een paar op mijn fb, zal binnenkort eens kijken morgen maar eerst van de camera halen hihi.

@btm, Quinten is dol op achtbanen die bij de julianatoren was hij niet uit te krijgen maar hij vond deze niks, maakte hem teveel herrie en die stukken door het donker, hij riep toen hij er uit kwam dta hij er nooit meer in wilde :D. Pirates en spookhuis waren hier de favorieten, samen met natuurlijk nog altijd buzz, vliegende tapijtjes en snelle hond ;)

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    #1204 mama suus, 12 okt 2014
    Laatst bewerkt: 12 okt 2014
    pirates vonden ze hier ook leuk idd. en natuurlijk its a small world.

slinky dog was nog niet klaar toen wij er zijn geweest maar denk idd dat onze meid dat ook super vind. is jah net zoiets als de rups die je altijd op de kermis had vroeger, toch?

en die parachute dingen.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.667
    1.426
    113
    Ja hond is net zoiets is inderdaad dus erg leuk altijd. Parachute wilde meneer in totdat we er voor stonden, toen wilde hij niet meer en dat vond ik niet zo erg dat zijn niet zo mijn attracties dus niet aangedrongen :D.

Small world was helaas dicht, dus die hebben we wel gemist

6. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad in Disney Blaine! Ik had inderdaad ook al op internet gelezen over de hoge prijzen bij Inventions. Inderdaad zonde van je geld als je met kleine kinderen gaat eten. Die paar happen die ze binnen krijgen....

Is er wifi op het park aanwezig? Ik heb de app op m'n telefoon staan maar zonder wifi heb ik daar weinig aan...

Ik lees hier goede tips mbt de attracties, altijd leuk!

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.667
    1.426
    113
    Nope geen wifi in het park ;)

8. Nu kom ik hier toch ook even binnen vallen als jullie het goed vinden.:p Ik vind het zo leuk om jullie ervaringen te lezen en wil graag mijne delen met jullie!

De laatste 3 jaar zijn wij er 4 keer geweest waarvan nu 2 keer met ons zoontje.

Wij zijn vrijdag terug gekomen van een geweldige 4 dagen (di,wo,do park, vrij vroeg gaan rijden) Disney met ons zoontje van net een jaar. Ik was toen we daar waren 35 weken zwanger dus mocht eigenlijk in geen attracties. Alleen "its a small world" keken we naar uit om dat met de kleine te doen, alleen was die dicht... Verder vermaken wij ons al super door alleen maar rond te lopen in de parken en de winkeltjes, en door naar parades te gaan en figuren te zoeken.

Dit keer hadden wij erg veel geluk met figuren! En het leuke was dat dat kwam omdat onze kleine boef zo enthousiast reageerde op alle figuren! Hij trok ze echt aan! Ze pikte ons er echt uit om op de foto te gaan en even te praten met de figuren die dat deden. Zo stonden we bij Cruella in de "menigte" en onze boef was zo naar haar aan het schateren dat ze, terwijl ze met andere kindjes bezig was, al naar ons zei: "ik hou niet van kinderen, maar die daar, die mag ik wel!". Toen ze klaar was met de kindjes waar ze eigenlijk mee bezig was mochten wij ook gelijk met haar op de foto.
    Ook met Jack en Sally (Nightmare before Christmas) hebben we een leuke sessie gehad! Die namen ook echt de tijd om even te praten! Eerst was alleen Jack er, maar toen we aan het wachten waren nam die even pauze, en toen hij terug kwam had hij Sally mee dus voor ons extra geluk!! K vond het al jammer dat alleen hij er stond.

In ons hotel (Newport Bay Club) hadden we ook 2 keer geluk! De eerste keer met Goofy die s ochtends geen rij had en even later in het winkeltje weer naar ons toe kwam. Die heeft echt dik 5 minuten staan spelen met onze boef!
    De laatste dag kwam Pluto aanlopen toen we de kamersleutel in wilde leveren. Hij rende uit het niets op m'n vriend af en gaf hem een knuffel! En daarna heeft hij denk ik wel een kwartier met onze boef staan spelen! Het leek ook wel of we de enige gasten in het hotel waren, zo rustig was het.

Verder hebben we nog een hoop figuren kunnen ontmoeten en zijn er nog meer grappige dingen gebeurd. Daar kan ik nog een heel boek over schrijven!:D

Een erg geslaagde vakantie dus!

9. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Geweldig om jouw ervaring te lezen Indian Summer! Leuk dat je zoontje Mickey (toevallig vernoemd naar de muis..... ? Haha) het zo leuk vond in Disney.

@ Blaine jammer van de wifi.....

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Blaine jamner zeg van iets a sm all world die hebben wij vorige keer met de kindjes wel 6 keer ofzo gedaan hihi ze kregen er geen genoeg van.

Indian summer. Klinkt als een super vakantie zeg helemaal leuk. Fijn dat je je zo vermaakt hebt ook al mocht je nergens in. Zo zie je maar weer dat er altijd wel iets leuks is daar.

Noukje. Pff idd zonde van de wifi die heb ik ook alleen maar. Maar wie weet hebben E dit volgend jaar opgelost hihi

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.667
    1.426
    113
    @indian summer, klinkt als een leuke vakantie.

@its a smaal world, tja dat weet je van te voren, hij is altijd de eerste weken van oktober dicht want dan wordt hij omgebouwd naar kerst en tweede week januari is hij ook dicht want dan wordt hij terug gebouwd naar gewoon. Maar het is wel altijd een leuke attractie die wij vaak meerdere keren doen. Ach in plaats daarvan ben ik nu een maal of 20 in de piraten geweest, ook leuk :D.

@wifi, ze hebben net sinds deze zomer wifi in alle hotels dus denk dat het park nog wel even duurt :D.

@photopass, wij hadden er gewoon 69 foto's op staan :), dus lekker foto's zitten kijken samen met mijn eigen bijna 800 een leuk aantal ;). En dan nog denk ik chips daar heb ik geen foto van en dat mis ik nog :)

12. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hmm het is wel erg achterhaald dat Disney geen wifi heeft... De Efteling heeft dat wel (zij hebben ook zo'n wachttijden app). Voor buitenlandse gasten is het toch niet te doen om van de app gebruik te maken ivm de roaming kosten....

@ Blaine: jullie hebben veel foto's gemaakt! De photopass is aan jullie goed besteed :D

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Blaine,
    Wat leuk te horen dat jullie het echt zo naar jullie zin gehad hebben, die fotopas klinkt ook wel leuk al vind ik het aan de andere kant ook wel weer een hoop geld hihi. Foto’s van attracties vind ik altijd vreselijk haha en die bij fotomomenten maak je zelf, maar ik neem de tip iig mee, we gaan het eens overwegen :). Zwemmen, dat zijn wij inderdaad ook eens een keer gaan doen omdat het echt geen lekker weer was, volgens mij waren we toen gewoon smorgens naar het park gegaan, ging het regenen en het bleef maar regenen toen zijn we gaan eten ergens en zijn we naar het hotel gegaan om te zwemmen en lekker op tijd naar bed gegaan. Zo te horen waren jullie dagen zo om, mooi maar wel jammer he dat het weer zo snel om is. Jammer dat de jonge man het geluid te hard vind, ach hij krijgt vast nog wel een andere kans om hem af te kijken als ie weer wat groter is.

Koala,
    Fijn dat je zoontjes het toch wel naar hun zin gehad hebben en ook wel de attracties erg leuk vonden, al is het natuurlijk toch jammer dat ze er echt genoeg van hadden. Misschien waren het ook wel heel veel indrukken? Weet niet hoe oud ze zijn, misschien was het ook wat overweldigend voor ze? Jammer iig dat het voor jou zo anders voelde als 13 jaar geleden. Eten buiten het park, mooi dat het voor jullie bevallen is, misschien dat we het doen als het echt slecht weer is en we het in de parken wel gehad hebben daardoor, maar anders hebben we daar geen tijd voor :).

Noukje,
    Ja bereid je absoluut voor op een paar gezellige dagen, dat kan toch niet anders :D. En inderdaad vergeet je geduld en je portemonnee niet haha. Twee zeer belangrijke benodigdheden, al vind ik het op een of andere manier in disney altijd heel anders kwa wachttijden dan in de efteling. Plus de fastpass dat is ook wel ideaal vinden wij die bij bepaalde attracties is, dan kan je een andere attractie doen en dan redelijk vooraan aansluiten bij de fastpass attractie.

Mama Suus,
    Jammer dat jullie niet alle fotopunten gevonden hebben, een hoop plaatsen staan vaak ook op de plattegrond aangegeven, mocht je erheen willen tenminste. Kan ook zijn dat je zoiets hebt nou ik ga wel ergens anders in de rij staan ipv voor een foto, helaas zijn het vaak flinke wachtrijen. Ik vind btm trouwens hard genoeg gaan whaha, ik ben niet zo een achtbanen mens meer :p de kinderen vinden hem inderdaad wel heel leuk hier ook. Die parachute dingen vind ik dan ook wel weer grappig, al had het van mij iets spectaculairder gemogen maar voor de kids ach is dit al spectaculair genoeg ik kan altijd nog in de tower of terror gaan.

Indian Summer,
    Klinkt goed hoor, jullie hebben je zo te lezen ook erg goed vermaakt. In de hotels is er meestal geen rij bij die figuren dat is wel echt ideaal. Leuk dat ze zoveel tijd voor jullie maakte en dat die kans er dus ook gewoon was. Wel jammer dat jij nergens in mocht zeg, vind die borden meestal wel aardig overdreven :p. It’s a small world is inderdaad echt een misser als die niet open is, maar inderdaad zoals al gezegd die is elk jaar rond deze tijd dicht, gelukkig is ie weer open als wij gaan, maar een mooie rede om snel nog eens te gaan hihi.

Wifi,
    Dat vind ik inderdaad wel jammer dat ze dat niet hebben gezien ik weiger om via mijn provider een hoop geld te betalen voor een paar mb’tjes, dan maar met enkel wifi in het hotel. Overigens vind ik die wifi in de efteling ook niks voorstellen, alleen bij bepaalde plaatsen kan je de wifi krijgen en keer op keer logt ie weer uit ipv dat ie gewoon automatisch verbinding maakt als je weer in zo een zone loopt, maar vooruit in nl heb ik gewoon internet op mn telefoon haha. Maar dat ze iig al wifi hebben in alle hotels vind ik al super, weet dat ze het laatste keer dat wij geweest zijn ook al hadden, zijn we net iets minder van de wereld verstoten haha.

Hier al langzaam aan bezig met de tassen/koffers te pakken, heb dr aardig zin in.

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.667
    1.426
    113
    Bijna hanneke, leuk leuk alvast veel plezier. De aankomst in de ochtend van de villians 10.30 is ook erg leuk om te zien ;).
    En in de studio heb je in de middag de figuren voor stitch live 4 sessies, 2 keer dezelfde ;), zeker voor de kinderen ook erg leuk. Even een high five en knuffel met figuren.
    Als het niks kost zijn die attractie foto's echt wel leuk hoor haha. Maar ik ken onszelf en we nemen toch vaak wel een foto van mickey en een prinses gewoon omdat ze zo leuk zijn en we ook eens samen er op staan en meestal hebben we er wel 3-4 dan zit je al oo het bedrag van de pas, dus ja wij vonden het echt de moeite waard. Want nu kon je gewoon zelf gewoon lekker rustig gaan staan kijken ipv je druk maken om de foto's en gewoon lekker genieten van het moment, ja het beviel mij erg goed. Volgende trip (mits meerdere dagen) doen we het zeker weer :D

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Blaine,
    Ja als je er normaal inderdaad een aantal koopt dan is dit wel leuk! Wij hebben nog nooit een foto gekocht whaha. Vandaar mijn twijfel plus dat ik zelf echt een hekel aan fotos heb dus ik maak ze graag, dan heb je garantie dat je er zelf niet op staat. Whaha oke te fout weer. Die opkomst gaan we zeker kijken inderdaad. En klopt het dat er een 'halloween' parade en een 'gewone' parade is? Ik ben wel benieuwd trouwens naar ratatouille, ik heb namelijk echt het idee dat er niets aan is whaha. Maar hopelijk gaan we het zien, al zie ik 3 uur wachttijd niet bepaald zitten maar daar hopen we niet op.

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.667
    1.426
    113
    Ja dat klopt 3x per dag halloweeen parade, 12.00-13.00 en 14.30 zo ongeveer en om 17.30 gewone parade, om 10.30 aankomst villians en rond 12.00 en 14.40 opkomst villians achter kasteel met ook nog dingen er bij, dus veel te zien ;). Dus ja dta klopt, met kerst seizoen alleen cavalade en geen gewone parade.
    Wij vonden ratatouille echt leuk hebben er zeker van genoten, en wachttijd was 45 minuten en single rijders line doorlopen en je kunt ook fastpass trekken dus wachttijd valt mee. Wij gingen naar de studio en manlief wilde eerst daar kijken hoe druk het was, dus ik al snel fastpass gehaald voor later die dag en toen liepen we er heen en konden Quinten en ik via fastpass rij (eac kaart) en manlief mocht niet mee dus die pakte single riders en mocht binnen zo samen met ons instappen, denk dus uhm 45 seconden wachttijd ;). Ik zou gewoon in de ochtend even langs lopen voor je fastpass. Manlief heeft hem nig een paar keer meer gedaan via single riders line en had daar geen wachttijd, je zit met 2 rijen van 3 in het karretje dus vaak is er elk karretje wel een plekje over ;).
    Quinten vond het niks die werd misselijk van de 3D effecten in combinatie met de toch snelle draaien, wij vonden het echt leuk.
    Hij is wel elke dag even in storing maar is vaak zo opgelost, zag hem telkens met 5 minuten weer draaien.

Ik zwicht toch vaak wel voor een mooie foto, en ja ik maak ze ook liever dan er bij op maar merkte toch de laatste tijd dat ik het wel jammer vind dat het altijd net is alsof ik er niet bij ben geweest dus dit was een handige oplossing, kan men toch zien dat ik er was ;). Maarja ik ben dan ook heel erg met foto's, had er nu maar weinig met 800 haha, als wij 2 weken op vakantie gaan heb ik tussen de 2000-3000 foto's een gemiddelde schoolviering heb ik rond de 150 foto's en een sint of kerstviering op school loppt tegen de 1000, tja dat mag als schoolfotograaf zijnde haha, de andere ouders zijn blij met mij en vragen maak jij foto's? Ja ooh mooi en bergen de camera op :D, dus ipv 70 ouders die door de zaal lopen voor foto's hebben ze alleen mij :)

17. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Hanneke: het fastpassysyeem lijkt mij inderdaad ideaal, zeker met kinderen. Wanneer gaan jullie? Leuk hoor die voorpret!

@ blaine: ik ben echt nog een leek op disneyland gebied ;) maar wat is de opkomst villians? En waar is dat te doen (in village?)
    Ik las trouwens op een ander (disney) forum dat er meer mensen misselijk worden in de Ratatouille attractie.
    Haha leuk toch al die foto's. En het voordeel is dat er altijd wel een foto tussen zit die gelukt is :D

Krijg je een foldertje van wat er wanneer te doen is die dag als je het park binnen komt?

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.667
    1.426
    113
    Als je het park binnenkomt kun je zelf een plattegrond en folder pakken met dingen die er te doen zijn, daar kom je gewoon echt langs dus kan niet missen ;). The villians zijn de slechterikken, die zijn er nu met halloween en nemen het park over ;). Rond 10.30 komen ze aan rijden om het park over te nemen en 2x per dag komen ze naar buiten, achter het kasteel in het park en daar zit oom nog een klein show achtig dingetje bij ;). Dat bedoel ik met opkomst, maar dat is dus alleen tijdens halloween.

Fastpass is bij bepaalde attracties zeker handig, hij is ook niet overal wij gebruiken hem vooral bij peter pan.
    Ik had net dag voor de vakantie een andere camera gekregen dus dat was even uittesten maar ben erg tevreden met het resultaat :D.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wel jamner idd van die wifi . Dan is app vooral aan de Franse besteed
    Blaine handig zon forografe hihi

Hanneke woehoe bijna is het zover.

Pdf laatig op telefoon typen vind dat maar niks

20. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Aha dat is handig Blaine, dan weet ik dat we voor we het park in gaan zo'n plattegrond en info mee kunnen nemen.

Deel Deze Pagina