Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ blaine: vindt je? Dan heb je waarschijnlijk nog niet gekeken naar de prijzen van de disney hotels en de omliggende hotels tijdens de kerstvakantie. Ik ben nu voor 5 dagen parkbezoek en verblijf incl. fantasy jaarkaarten voor 4 personen € 800,- kwijt. Goedkoper dan dit vindt je het niet ;) Tenminste... als je het belangrijk vindt om in een schone accommodatie te zitten en niet in een uitgeleefde hotelkamer ;)

We zullen waarschijnlijk niet gaan koken. Denk dat het een combi wordt van een keer of twee eten in het park en gourmetten. Het is met kerst onbetaalbaar om met een gezin in het park te gaan eten. Gourmetten is net zo gezellig. En ook wel ontspannen na een lange dag in het park. Voor ons de ideale combi. En als de meiden op bed liggen kijken mijn man en ik gezellig een kerstfilmpje. Het is tenslotte vakantie :)

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @noukje, met zulke dagen wagen wij ons niet aan het park dus daar check ik ook inderdaad geen prijzen voor ;). Maarja ik doe aan lang leve vakantieveilingen en wij betalen niet meer dan 65 euro per nacht voor ons 3 als het hoger gaat stoppen wij met bieden en eigenlijk is ons dat nog altijd gelukt :). En meestal lager hihi, in mei zitten we in een stacaravan voor 3 nachten kosten 58 euro totaal inclusief annuleringsverzekering :D, en gewoon een nette camping en nette organisatie dus vandaar mijn schrik, ik ben gewoon verwend hihi.
    En indrdaad eten in het park met die dagen is onbetaalbaar :$.

Ooh en leuk inderdaad characters tijdens emh, vandaag eerste dag en zag er goed uit!!!

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Haha blaine snap jouw schrik als ik jouw prijzen lees. Kerst is gewoon een dure periode ;) Als magic circus weer voorbij komt op VakantieVeilingen gaan wij ook zeker meebieden.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Zou ik niet doen hoor als ik jou was, want dan heb ik minder kans :p

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Valt me best mee idd voor die tijd . En normaal is die dan wel goedkoper? Dan is het het overwegen waard. Wij kapen dan niks weg hoor hihi vakanties zijn hier anders dan in Nederland :p

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou we komen er nog niet uit hoor pff zo lastig. feb twijfelen we heel erg aan. komt qua prijs meer in de buurt van wat we willen. maar jah. er is dan niks en de kou he.... ml is bang dat het dan erg koud is. en das ook niet leuk met kleintjes. en mij zit het tegen dat er dan niet veel te beleven is. buiten de normale dingen. dus dreams en die opening calvade ding. geen parades veel dicht. pff echt zooo lastig.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Het ligt er een beetje aan wanneer je in februari gaat wat er dicht is, vond het richting het eind wel mee vallen.
    Standaard heb je sws parade en dreams, maar verder inderdaad geen bijzonderheden maar dat is vaak niet je hebt halloween, kerst en sinds vorig jaar swing in to the spring de rest van het jaar is gewoon standaard. Dus daar zou ik het zeker niet om laten. Voordeel is wel dat het waarschinnlijk erg rustig is en dat is ook altijd fijn en tja weer weet je niet afgelopen oktober was het gewoon warm dat verwacht je ook niet, heb er eind september al eens met 33 graden gelopen voor hetzelfde geld is het in februari goed te doen, je weet het niet er kan ook een pak sneeuw liggen ;).

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Februari is de koudste maand maar ook de droogste! Google maar eens :)

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hmm mis dan toch een optie.al is ht dan wel echt eerste wk. dus eind jan begin feb. want dan hebben ze hier rapportvakantie van 2 dagen en dan nog het weekende erbij. dan zouden het nog 2 dagen zijn. die we vrij moeten zien te krijgen of 1 als we dan toch 5 dagen doen. pff echt zooo lastig

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    DLRPR: Calendar

Misschien dat de druktekalender nog een zetje in de goede richting kan geven ;).
    En neem aan dat je de gesloten attracties weet te vinden :D.

Het blijft lastig om te kijken wanneer maarja weer weet je gewoon niet.

11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    kou kan je je op kleden! wij zijn ook een keer eind november gegaan met dikke sneeuw toen. dus skipakken mee snowboots handschoenen en muts en we hebben een wereld tijd gehad.

ik vond regen of 40 graden echt erger hihi.

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij zijn exact in deze periode dus begin dit jaar geweest! Ik moet zeggen dat het weer toen mee zat, het was echt niet koud. Maar de zaterdag begon wel met bakken regen, dus eerst baalde ik flink. Het goot toen we opstonden en ik had er dus meteen al de pest in. Maar ik had al wel preventief poncho's mee voor de kinderen, maar voor mezelf niet. Toen we tegen pakweg half 10 het park binnen liepen, toch maar ff snel naar een winkel voor een (veel te dure) poncho, ik heb hem 5 minuten aangehad en toen werd het droog. :D

We hebben er in december 2012 in een dik pak sneeuw gelopen, het was echt heel koud! 's Morgens voor we vertrokken (we zaten toen in Davy Crocket), hebben de kinderen eerst nog een sneeuwpop gemaakt! Maar wat Young Flowers al schreef, op kou kan je je op kleden! Wij hadden lekker thermo-leggings mee (Action!) en snowboots, handschoenen, mutsen en sjaals. Helemaal goed gegaan. Soms ff opwarmen met een warme chocomelk. ;)

Qua rust: zeker op de vrijdag (31 januari) vonden wij het echt superrustig!! We kwamen om half 12 het park oplopen (eerst ingecheckt bij Cheyenne, konden nog niet op de kamer maar natuurlijk al wel het park in) en we hoefden echt NERGENS te wachten. We hebben toen op 1 middag alle attracties van Fantasyland gedaan plus nog een aantal andere in de andere landen. Ook mensen die we onze foto's hebben laten zien, vroegen of we soms alleen op het park waren, zo rustig! Dat was echt ideaal!

Ja, wat ik al eerder schreef, een aantal dingen waren dicht. Maar het is echt niet zo dat de helft van de attracties gesloten is hoor! Ik kan me alleen nog Autopia (dat vond mijn zoon wel jammer) en Conte de Fees (of zo iets) en Captain EO herinneren. Ik heb het niet gemist! Er is nog zo verschrikkelijk veel te doen daar tenslotte.

Het was voor ons ook het goedkoopste weekend (310 euro), ben nog steeds blij dat ik het toen geboekt heb, want daarna heb ik het nooit meer voor die prijs gevonden. Maar goed, we hebben nu de Jaarkaarten dus dat is dan niet meer interessant. Gewoon een goedkoop hotel in de buurt boeken en klaar! :D :D

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het weer heb je idd nit in de hand. de vorige keer met kids zaten we eind mei begin juni en toen hebben we 1 dag ook echt onweer gehad en regen en de rest van de dagen mega heet. de sproeiers stonden er toen aan.

miss dat we er dan toch maar voor gaan. ik zal komende wk eens een belletje doen naar disney wat de opties zijn voor ons aangezien het omboeken is hebben ze soms andere aanbiedingen. we hebben nu namelijk nog tot 11 jaar gratis. maar de aktie van nu is met half pension. wat ook niet veel duurder uitkomt trouwens. bijna 252 euro meer kom ik op de site op uit en dan zit er dus eten bij dus voor 5 avonden eten . komt dus op 50 euro voor het avond eten voor ons 4 in totaal dat is toch eigenlijk ook een koopie. we kunnen dan alleen niet overal eten waar we willen maar er is nog wel keuze. en het fijne is dat we vooraf dan al betaald hebben hiervoor.

moet dan alleen voor onze meid vrij vragen en ze heeft de donderdag een afspraak in het zkh voor dr voeten dus of we gaan vanaf daar door of we verzetten die.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    poncho hebben we toen ook 1 gekocht maar die hebben we nog past de jongsge nog in hihih. die zat toen in wagen onder regenkap en wij hadden paraplus. kan me herinneren dat we toen de hele dag viezig weer hebben gehad.

kou kunnen we ons idd voor kleden was al 2 keer in jan maar toen met alleen volwassenen.

15. Cathelijne1986

Weet iemand hoe druk de mei vakantie is? Wij gaan dan weer. Nu is mijn oudste autistisch dus met wat papieren kunnen we met hem wel wachtrijen vermijden, maar als het niet al te druk is hoef ik dat niet te gaan regelen.

16. Cathelijne1986

En regen is idd erger. Laatst in de Efteling 17 graden maar wel compleet weggeregend.. Was erg koud en niet leuk!

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    weet niet wanneer de nederlandse is. mar wij zijn dus i 2010 geweest eind mei en het was toen warm en redelijk druk. tram tours was ijv al 45 min wachten wat ik veel vond en buzz zat op 120 min toen. maar jah das 4 jaar trug. warm was het toen ook en dus ook nog nat haha.

hier gisteravond beste discussie gehad en we zijn er nog niet uit. bese optie is dan wel feb mochten we omzetten. mar jah nadeel is dan het vrij vragen van onze meid en dr afspraak in zkh die ze dan heeft (2mndwachttijd) en ml vond het prijsverschil erg veel , ik niet want je hebt er eten voor en 50 euro per avond voor 2 volw en 2 kinderen vind ik niet veel.

we wachten nu eerst nog 2 wk af of de regels met betrekking tot curssussen veranderd word bij ml. en kijken dan wat we doen. dus nog weer geduld pff

18. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Zo wij zijn net weer thuis!

Heb een heerlijk weekend gehad! Had wel een beetje last van heimwee (maar dat ben ik), maar het Disneyland hotel is zeker een aanrader! Prachtig zeg en het buffet daar is echt zalig!

VIP-Fastpass is dus dat je gewoon overal gewoon door mag lopen, zonder wachttijd (de attracties waarbij het kan dan). Ook een fijne bijkomstigheid, want het was wel echt rete-druk.

De Dreams-show was prachtig! En het was al helemaal in kerstsfeer.

Al met al hebben we genoten!

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Fijn om te lezen warboel dat jullie zo genoten hebben en ja het was te verwachten dat het druk zou zijn dit weekend was het pressevent voor het kerstseizoen. Maar klinkt goed, jullie zaten castle club toch?

@cathelijne, meivakantie ligt weer niet in heel nederland gelijk dus ligt er aan wanneer jullie meivakantie hebben ;). Wij hebben bijvoorbeeld 3 weken meivakantie :D. Wij kijken vaak naar de vakanties in frankrijk en maken aan de hand daarvan een inschatting, Dus daar zou je naar kunnen kijken, zone A is rond parijs en heb je het meest last. De druktekalender loopt nog maar tot maart dus daar heb je nog weinig aan.

20. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik zou eerder voor maart/april gaan, mei moet toch al best druk zijn hoor ik van velen.....

Deel Deze Pagina