Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Oktober is altijd een goede maand qua drukte.. Wij gaan nu de eerste week van april, geen idee hoe het dan is. Frankrijk en Nederland hebben dan geen vakantie. Helft van de bezoekers is Frans dus dat scheelt een hoop.

Wij gaan ook nooit in het weekend, dan zijn de wachttijden tussen 1-3,5 uur, vreselijk! Als je aan de vakantie vastzit is de herfstvakantie een goede optie.

Wij slapen in Davy crockett, qua prijs zelfde als Santa fe.

Je slaapt dan in een bungalow en hebt dus een keuken (met vaatwasser! Yes) en meerdere slaapkamers. Er zit ook een mooi zwembad bij. Je moet dan wel zelf met de auto naar het park, dat is 5-10 minuten rijden. Heerlijk geen overvolle pendelbussen als je een buggy bij je hebt! Parkeren bij het park is dan gratis. Davy crocket is ook van Disney.

Appartementen in val d'europe zijn ook goedkoop, maar de pendelbussen rijden daar maar eens per uur naartoe.

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    vond net dat regio noord nog wel vakantie heeft die wk..... en weet dat een gedeelte van dld de 3e april vakantie krijgt

3. Cathelijne1986

Regio noord van Nederland? Nee toch?

4. Cathelijne1986

Heb ff gekeken maar zowel Nederland als Frankrijk hebben dan geen vakentie

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    whahah je hebt gelijk heb verkeerd gekeken staan 03 en niet 04 .... oepsie. schrok al. maar we hebben dus idd mazzel. al heeft volgens mij spanje of italie dan wel. deze site keek ik op Schoolvakanties 2014 Nederland

6. Cathelijne1986

Als het maar niet Frankrijk is vind ik alles best ;)

7. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    De kalender voor de herfstvakantie staat erop voor 2013, ze zijn tot 22 uur open! Nou dat zal me wat worden met de drukte.. maar goed ik kan niet wachten!

8. Cathelijne1986

Tot 22 uur! Gaaf!

Ik doe al 5 dagen iedere dag een dansje met een zelfbedacht liedje: "we gaan naar Disney toe, we gaan naar Disney toeeeeeee!" Mijn man is heel blij met me haha! En het moet nog discreet ook, want de kinderen weten nog van niks :)

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ha ha, onze kinderen weten ook nog niet dat we gaan. Leuk is dat he z'n geheimje. ga je ook in de herfstvakantie? is helaas wel druk, heel frankrijk heeft 2 weken vakantie, vandaar dat jet park ook tot 22 uur open is

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    whahah cathelijne hier net zon lol hihihi. lastig hoor wachten whahaha laaaaaaannnnnnngggggg!!!!!!!

heb trouwens ook nu heel veel fotos van eten ed gevonden op tripadvisor stat echt heeel veel op. die megaburgers van annette bijv. ben al een beetje aan het kijken. we habben dar nog nooit gegeten was bij ons meestal hotel en bleu lagoon was ook favo bij ons. al vond ik die de laatse keer ook al wat goedkoop ogen. met sus in papieren bakjes ed. beetje jammer. en mijn rijst met kipprutje vond ik ok geen cullinair hoogstandje hihihihi.

moet me ook en beetje gaan inhouden want kijk wat teveel op disney sites whahhaa

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Nee hoor het park is open totdat het donker is ivm dreams, en niet speciaal voor de vakanties langer hoor. Maar ze sluiten altijd op een heel uur af met dreams en om 21.00 is het nog net niet donker genoeg dus dan door tot 22.00 ;).

Maar die extra lange openingstijden zijn heerlijk :cool:

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    in principe draait dreams maar tot september he?
    Ik verwacht wel dat het verlengd wordt (al is het maar in een andere gedaante)..

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Er is al gemeld dat dreams verlengd wordt, hij staat gewoon dagelijks in het winterprogramma vermeld.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    die vrouw van disney zei tegen ons aan de foon dat in er in ieder geval geen parade trug komt. dus ik ga er ook vanuit dat dreams al is ie miss straks wat aangepast elke avodn komt. weet niet of er nu ook vaak 20 in voorkomt maar dat gooien ze er dan nu miss een keer uit. .fantilusion die zou toen ook maar kort zijn toch??? en uiteindelijk ook jaaaaaaaaren gedraaid. het is jah ook veelste duur om elk jaar iets nieuws op te zetten.

15. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    wij hebben de week eerder herfstvakantie (regio zuid) en gaan dan lekker! helaas dan maar tot 2000 open :(
    maar wij zullen vast genoeg tijd hebben, we gaan heerlijk vijf dagen! kan niet wachten

16. Cathelijne1986

Tinkerbel, we gaan in april nog ZEVEN maanden wachten.

Ik vind de blue Lagoon ook niet zo heel bijzonder, wel duur. We gaan gewoon heel simpel eten, bij de lucky nugget en de pizzeria bij fantasyland enzo.. Simpele menu's (bijv pizza met sla, drinken en toetje) voor 15 euro pp. We zullen ook weleens zelf koken.

Ik hoop wel heeeeeel erg dat alle dingen waar we per se in willen open zijn, de btm, de tower, en voor de kinderen buzz lightyear en Peter pan.

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @juut, 5 dagen moet toch genoeg zijn idd. wij gingen altijd 4 en konen dan ook alles in alle rust doen. dit ker gaan we ook 5 dagen gewoon weg omdat het dezelfde prijs had als de 4 dagen. en tjah dan liever een dagje langer hihihihi 2000 uur is jah ook wel een fijne tijd liggen de kids ook nog ee beetje op tijd in bed. anders krijg je altidj van die vervelende slaperige kindjes de laatste dagen. vind dat dan altidj zo sneu.

@cathelijne, 10 jhaar trug was bleu lagoon echt nog speciaal. lekker luxe ed. tegenwoordig echt niet meer vind ik wel jammer. 2005 ben ik geloof ik ook nog geweest heb er toen met me nichtje en mijn oma gegeten was ook nog goed. maar laatste keer 2010 vond ik het niet meer het geld waard. was wel ezellig toen. was een nederlandse meid die bediende en was toen wk o ek oid en ze kwam ons steeds ff vertellen als er weer gescoord was hihihi wilde man weten. dat was dan wel weer leuk.

aan de enen kant dan wl fijn lijkt me dat je zelf kan koken. scheelt vast ook een hoop geld
    maar aan de ander kant we zijn dan op vakantie en ik dus ook. en dat betekent volgens mij man dat ik ook echt zo weinig mogelijk moet en mag doen whahaha. elke keer uit eten is jah niet goedkoop en mijn man moet echt veel hebben die kan smiddags ook neit met een sultana oid ik heb daar geen problemen mee en de kids kunnen ook met weing die eten vrijwel niks. maar man dus niks denk dus dat het eten het duurste gaat worden. minstens elke dag 100 denk ik zo. smiddags en savonds. dat wil ik er in ieder geval voor rekenen als het goedkoper is dan is dst fijn hihihi.

iemand nog tips waar we echt wel en echt niet moeten eten????
    met figuren vinden wij niet nodig als je kijkt wat je daarvoor betaald. weet niet eens f ze dat wel durfen de vorige keer was het ook steeds met moeite met onze dochter. hebben alleen een foto met minnie en knorretje en nog die ene sherrif van robin hood. meer niet en alleen van de eerste twee een handtekening. hadden geen zin om steeds te duwen en trekken bij figuren whaah. en madam wilde ook meestal niet eens in de buurt vond het leuk zat vanaf afstand.

annett lijkt me wel leuk voor man die is gek op hamburgers. zoon trouwens ook wel. daar krijg je toch wel gewoon een bord he en geen papieren bakje???

18. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    mamma suus, is het eindelijk weer gelukt dat je naar disney mag:D ben een tijdje weg geweest hier op forum maar weet nog wel dat je vorig jaar steeds heel graag wilde;) wanneer ga je en hoe lang?

oja, annette's is erg leuk hoor. vooral als je van hamburgers houd. wat het een extra sfeertje geeft is dat de helft van het personeel op rolschaatsen bedient en dat ze tussendoor met zijn alle op de bar gaan staan op te zingen:D nadeel is dat je er niet kan reseveren.

waar ik zelf heel graag met de kinderen eet is Rainforest. dat is zou lekker en veel te zien voor de kids. bij binnenkomst krijgen ze meteen iets te kleuren en ze doen niet moeilijk als je een kindermenu wil delen tussen 2 kinderen. die van mij eten namelijk niet zoveel als ze moe zijn.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai tinkerbel tis me idd gelukt jeeeeee. duurt nog lang hoor net als cathelijne hihihi . voor me 30e verjaardag wat ik dus ook wilde . man heft afgelopen wk in ned gebelt voor ons. want via dld was het duurder en de aanbiedingen van ned waren dan met creditcard. maar ben helemaal happy jeeeeeee.

maar kun je niet reserveren bij annette???? das beetje jammer want istoch altijd zo druk daar?? rainforest leek me idd ook wel leuk. en idd onze kids eten ook weinig tot niks. eigenlij nooit maakt niet uit ofze moe zijn of niet hihihihi. als we ergens gaan eten vragen we voor hun altijd ene extra bord of samen 1 patatje. zelfs bij de mac eet ik met hun mee want eten miss de helft op maar jah willen beide een kadootje hihihi.

we gaan dit keer 5 dagen jeeee nog nooit zo lang geweest maar was net zoveel als 4 dagen met die wintervroegboek aktie 4=2 anders was het 3=2 en dat was dus zelfde geld/ nou dan liever een dag langer hihihi

net eens gekeken voor trein reisen maar jeetje das nog best duur. word dus denk ik toch maar weer auto. al doen alle routedingen. een andere route dan wij gedaan hebben toen. kom steeds rond de 6,5 uur. maar dan door nederland en wij zijn toen eerst door dld een stuk gegaan want jah duitse autobahn kunnen we lekker doorblazen met 150 ofzo hihihihi

20. Cathelijne1986

Wij gaan ook met de auto, we hebben een lease auto en rijden (ook in buitenland) "gratis", in die zin dat we onze brandstof niet zelf betalen. Dat scheelt dus een hoop. Ik dacht dat het 5 uur rijden was, maar heb net gekeken en het is maar 4 uur vanaf ons! Kippeneindje dus :)

Annette's en rainforest klinken wel leuk, nooit geweest! Even naar kijken dus :)

Ik ben ook nog nooit zo lang geweest. Davy crockett heeft een heel mooi zwembad dus daar zullen we ook weleens een ochtend heengaan denk ik. We wilden eerst de eerste dag laten 'schieten' maar nu het zo kort rijden blijkt te zijn is het plan om half zeven te vertrekken en dan (met pauze) om 11 uur bij het park aan te komen :)

Deel Deze Pagina