Disneyland resort Parijs (deel 3)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ciggy, zoals de meiden al zeiden zoek op aanbieding ik kwam met die aanbieding van hierboven eind jan op 464 voor 4 man dus 2 volw en 2 kids waarvan 1 onder de 6.

maar in principe betaal je eigenlijk gewoon de kamer of je nou alleen gaat met kind of met 2 volw en kind het is hetzelfde bedrag wel raar eigenlijk.

2. Hoi allemaal!!

Wij zijn om 4 uur weer thuis aangekomen....

We waren op vrijdag al om 5 uur vertrokken, maar doordat mijn vader eigenwijs was en per ongeluk had aangevinkt dat we niet via de tolwegen wilden zijn we 8 uur onderweg geweest (op de terugweg 6,5 uur) dus we waren er pas rond 13:00. Uiteindelijk om 14:15 in het park. Het viel toen reuze mee met de drukte, vond ik. We zijn in de big thunder mountain geweest (half uurtje wachtrij), it's a small world (beetje afknapper met die kerstliedjes, vond ik... Maar 5 minuten wachtrij), de olifanten (30 minuten wachten) pirates of the caribean (ook maar 5 minuten wachten). Daarna bij Anette's diner gegeten, was gezellig.

De tweede dag zijn we begonnen in het studio's park :D Er stond om kwart over 10 al een rij van 70 minuten voor Ratatouille :$ Maargoed, uiteindelijk hebben we daar de tower of terror gedaan (fast pass, want er stond meer dan een uur wachtrij), de rock and rollercoaster (ook met fastpass), dat ronddraaiende hondje (20 minuten wachten). Daarna zijn we naar het andere park overgestapt en daar ook nog wat attracties gedaan, o.a buzz lightyear met fastpass, het spookhuis (35 minuten wachten), pirates of the caribean (5 minuten wachten).

's Avonds gewacht op het vuurwerk. Vond het eerlijk gezegd niet echt leuk.... Was heel druk (qua show bedoel ik dan), er zat niet echt een verhaal in, alleen maar heel veel drukte, slecht te verstaan etc. :(

En toen op zondag zijn we nog een keer naar het studios park gegaan, een fastpass gehaald voor ratatouille waar we toen pas 3 uur later in konden. Dus bleven manlief en ik in het studios park en ging ons zoontje met opa en oma mee naar disneyland. Wij hebben nog 2 keer de tower of terror gedaan (1 keer gewoon 40 minuten wachten en 1 keer met fastpass die we kregen van een medewerker, omdat we een vraag aan hem kwamen stellen). En de rock n rollercoaster met 50 minuten wachtrij.
    Daarna dus ratatouille. Man o man, wat een afknapper! Die medewerker daar was echt enorm onbeschoft en propte mijn man voorin het karretje met ons zoontje en mij op de tweede rij, omdat er zo nodig twee single riders mee moesten. Maar daardoor zat Tobias dus aan de rand en moest mijn man hem in zijn eentje vasthouden en hij werd helemaal panisch. Ik zou het ondanks dat ze zeggen voor alle leeftijden dus echt niet aanraden met een kindje jonger dan 2. :( Heb er bijna niks van gezien, en manlief ook niet. We hebben er zelfs nog een klacht over ingediend, maar ze lieten ons niet nog een keer gaan. Ben er nog steeds wel een beetje pissed off over, maargoed... ;)

Daarna weer naar Disneyland.... Space mountain met fastpass, op het kasteel gekeken, waar mijn man en ik nog getuige waren dat een man zijn vriendin ten huwelijk vroeg... Superromantisch :D

Al met al hebben we alles gedaan wat we wilden, maar ik ben toch wel een beetje teleurgesteld in dit bezoek. Vorige keer met mijn man samen was het echt super, enorm romantisch en gezellig. Nu moesten we veel meer rekening houden met de rest van het reisgezelschap, die heeeel veel winkeltjes wilde kijken, koffie wilden drinken en op terrasjes wilden zitten. Terwijl wij juist komen voor de attracties...

Maargoed, het zit er weer op en manlief en ik hebben een knoop doorgehakt: wij gaan sparen voor disneyland in Amerika :D

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Bolkje: jammer dat je teleurgesteld bent in jullie bezoekje aan Disney. Jullie hebben ondanks de drukte toch best veel kunnen zien en doen. Heeft Tobias genoten van Disney?

4. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Ik ben sinds gisteren weer terug. Ik zit nu officieel in mijn after disney dip de komende twee weken hihi.

Het was wel druk, maar niet megadruk. Het was niet eens 'sature' maar gewoon druk. Wij zijn zaterdag volledig weggeregent en zijn tussendoor even terug gegaan naar het hotel.
    Ondanks de drukte erg genoten.
    We hebben trouwens niet in de prinsessenrij gestaan....ik heb jongens haha. De wachttijd was zaterdag 240 minuten en zondag 270 minuten. We hebben wel even naar Anna en Elsa gezwaaid aan de achterkant van het prinsessen paviljoen.

En nu sparen voor de volgende keer, maar even niet meer met kerst denk ik. Halloween of spring, maar dat zal wel 2016 worden.... Ik wil nu graag een keer met mijn zus gaan. Compleet disney gek net als ik dus dan kan ik ook eens los incl. Minnie oren enzo haha.
    Ik ben ook zo,n gek die in haar eentje terug gaat op zaterdag avond om de dreams te kijken. Ik moet daar ook vreselijk bij huilen. Klinkt gek he, maar ik geniet dan zo intens. Het raakt me zo. Dat je altijd mag blijven dromen enzo (dat zingen ze dan). Ik geniet dan weer als een klein meisje en moet dan denken aan vroeger en nou ja kortom allemaal heerlijke herinneringen aan vroeger. Ik moest ook zo huilen als de lichtjes van het kasteel aangestoken worden. Die show is nu niet meer dus die tranen werkend bespaard. Gek mens ben ik :)

Het was heerlijk! Nat, maar heerlijk

5. Het is niet zo dat ik helemaal teleurgesteld ben hoor ;) Heb het opzich wel naar mijn zin gehad, maar stiekem was ik liever alleen met mijn man gegaan :)

Tobias was denk ik toch net iets te klein. Opzich heeft hij wel genoten, maar meer van het gezelschap en de hele dag rondgereden worden dan van Disney ;)

6. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hihi Bolkje, kan het me wel voorstellen hoor. Tobias is idd nog erg jong. Gelukkig heb je het naar je zin gehad :)

@ Zeester: leuk verslagje! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad en dat je zo genoten hebt van Dreams. Sterkte de komende tijd met afkicken ;)

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bolkje, jammer dat het gedeeltelijk tegenviel. snap het ook wel dan idd. het is toch anders met fam dan met je man alleen. je moet dan toch meer rekening houden met. je bepaald niet alleen samen maar hebt meerdere die dingen willen doen. en de kleine jongen is dan idd nog wat klein. als hij alleen mee is en geen oudere erbij.

zeester, erg he die dip erna.... dat heb ik met elke vakantie idd dan kom je thuis moet je alle was doen en weet k wat pff.
    klinkt als goed tripje hoor. hebben de kindjes zich ook goed vermaakt?

krijg steeds meer zin in ons tripje, al twijfel ik nog steeds pff cursus is ook erg bwlangrijk en wil niet dat ml door ons tripje straks wat misloopt maar aan de andere kant mag ik ook wel eens ego doen haha. keuzes keuzes keuzes

8. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Oh wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! Ik herken het zo, Zeester! Ik heb ook altijd een brok in mijn keel hoor!

Bolkje, jammer dat het op sommige momenten toch tegenviel. Dat hadden wij ook toen wij de eerste keer gingen, gingen we met de familie van mijn man. Toen moesten we ook continu op elkaar wachten. En mijn kinderen zijn geen helden, die willen niet in Tower of Terror e.d. Maar dan sta je toch continu te wachten.

Ik wilde heel graag naar Captain EO (ben een groot fan) en daar was iedere keer geen tijd voor, ik was er echt verdrietig over. Toen heeft mijn man tegen zijn familie gezegd: sorry, maar wij gaan vandaag in de ochtend even apart van elkaar want Kuki wil graag naar Captain EO. Daar was wel eerst gezeur over, dat we daar echt nog wel aan toe zouden komen etc. Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat op het eind zou blijken dat we er niet aan toe gekomen waren. Maar wij zijn dus in de ochtend naar Captain EO gegaan en vond het zo tof dat mijn man dat gezegd had!

Nu gaan we altijd met zijn vier en hoef je alleen maar met je eigen gezin rekening te houden.

En die was en rommel die je op moet ruimen als je terugkomt.......... pffffff iedere keer weer! Dan ben ik meteen ook weer toe aan vakantie!

9. Wij vragen ons al tijden af wat captain EO is. Tot nu toe is het elke keer dicht als we er langs lopen :(

Tsja, het was niet de leukste trip die we ooit hebben gemaakt, helaas. Maargoed, volgende keer gaan we gewoon met zijn drietjes en dan wordt het vast weer ouderwets gezellig, hoop ik... Hopelijk wordt ons zoontje ook een echte durfal :p

10. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik zou zeggen: google maar eens. ;)

Nee, ff zonder gekheid, het is gewoon een 4D film met in de hoofdrol Michael Jackson. Disneyland Paris is nog de enige plek ter wereld waar je hem kan zien.

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @kuki, nog wel maa zal waarschinnlijk niet lang meer duren aangezien captain eo wordt gesponsord door kodak en disney sinds kort samen werkt met fuji en niet meer met kodak ;).

@bolkje, met familie gaan is inderdaad altijd andrs je moet toch rekening houden met elkaar maar het klinkt al met al als ene prima trip, en lang leve de fastpass :D.

@zeester, klinkt goed en het was idnerdaad wel geluk dat het slecht weer was ;). En prinsessen zijn voor jongens ook leuk hoor haha.

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Wij denken er ook over om aankomend jaar te gaan.
    Ik ben zelf in het verleden aan meerdere malen geweest, en 1 keer na ons trouwen samen met de kinderen om het te vieren, ik was toen zwanger, en kon niet overal in helaas.
    Er lag een dik pak sneeuw, en alles was in kerstsfeer, heerlijk:D

Volgend jaar wordt onze jongste 4, dus ik twijfel wel, de oudsten willen in alles wat hard gaat, en ik kan me gewoon niet goed meer herinneren of er voor hem wel genoeg leuke attracties zijn. Overal zit je aan lengte gebonden.
    Small world heb je natuurlijk, doen ze ook aan de zogenaamde babywissel bij attracties waar hij niet in mag?

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Er is meeeeeeeer dan genoeg voor een 4 jarige. Mijn tweejarige vond het al fantastisch :) lengte eisen komen bij maar paar dingen voor en is dan meestal 1.02 m.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    siriel , voor een 4 jarige is er genoeg hoor. eerste keer met kids voor ons was e oudste ook 4 en de jongste 9 mnd. we hebben alleen geen achtbanen gedaan maar verder alles. wel de btm trouwens hihih die vondze toen super. komende keer zijn ze bijna 9 en 5,5 en kunnen we dus in og meer dingen maar onze jongste is echt held op sokken haha vond achtbaan in julianatoren al eng hihihi. dat word dus niks. maar jah dan wisselen ml en ik wel af. hij gaat met oudste wel in spce mountain en verder geen idee hihi.

eo heb ik ook nog nooit gezien idd, was daar eerder niet die 4d film van hunny I schruck the odiens (okay mijn engels is ff niet zo goed hahaha maar jullie snappen het vast.) die vond ik altijd al leuk voor de kindjes.

15. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Wat jammer Bolkje dat het niet helemaal was zoals je had gehoopt! Volgende keer weer lekker samen en als jullie kleintje wat groter is met zn 3tjes want het is ook geweldig om je kind daar zo te zien genieten!

Heerlijk om te lezen Zeester! Ik rij altijd weg met een flinke knoop in mn maag en wil het liefst een potje janken als we dan weer thuis zijn hahaha is toch die verslaving he :D komen we denk nooit meer vanaf!

Siriel het is al zo leuk voor je kleinste! Echt genoeg dingen waar ze in kunnen en wat denk je van de shows en parades! Ze zullen hun ogen uitkijken :)

Weet iemand toevallig een leuke camping in de buurt?

16. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    #1796 LiLaa, 16 dec 2014
    Laatst bewerkt: 16 dec 2014
    Vraagje voor meiden die geweest zijn; welke attracties raden jullie aan voor mijn 3,5 jarige zoontje?

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dat hangt volledig van je zoon af, mijne vind het spookhuis het leukste. Maar over het algemeen:
    Heel fantasyland op Pinokkio en Sneeuwwitje na. Buzz lightyear.
    In studio's: toy story land, animagique, stitch, Disney junior.

18. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Mijn dochter is 3,5 en wij gaan maandag naar Disney. Waarom raad jij Pinokkio en Sneeuwwitje af?

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    pinokkio en sneeuwwitje ziten vrij donkere enge stukken in. daarom raden de meeste sites het af daar et kleine kinderen in te gaan. sneeuwwitje bijv e heks die ineens om een hoekje staat. onze kleine jongen vond peter pan toen eng (hij was 9 mnd) pirates vond hj wel erg leuk toen hihihi.

verder ligt het heel erg aan je kind. fantasia land moet verder wel leukken maar ook peter pan zit veel donker in en niet alle kindjes van die leeftijd vinden dat leuk. ze mogen erin maar er komen er veel weer huilend uit.

20. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Peter Pan neemt in het begin ook een duik naar beneden, in het donker lijkt dat enger dan het is. De eerste keer vond mijn dochter PP ook best eng, nu kent ze het en vindt ze het geweldig!

Pirates of the Carrabiën is ook wel leuk, maar ook in het donker en zeker in de aanloop naar de bootjes zie je overal kerkers met skeletten e.d.

De draak in het kasteel van Doornroosje is voor sommigen ook nog wel erg eng!

De Molly Brown (die rondvaart boot) is goed te doen, natuurlijk die trein. Orbitron (met een volwassene), Autopia (met een volwassene) zijn ook erg leuk!

Deel Deze Pagina