Ik ben ook al aan het kijken geweest naar de restaurants. Vorige keer dat wij gingen was Vapiano nog dicht dus daar gaan we sowieso heen. Annettes diner staat nog op het lijstje en vorige keer naar Rainforest Cafe geweest en dat vonden we erg leuk (en lekker). Een keertje maak ik zelf wel wat in het huisje. Nou dan hebben we 4 van de 5 avonden gehad.
Rainforest wil ik ook nog eens heen. Wat ik alleen zo 'jammer' vind, is dat al deze restaurants in Village liggen. Je moet er dus echt een beetje omheen plannen, omdat het best wel even lopen is als je bijv. net bij BTM staat.
Ja dat is zo.... Wij kwamen vorige keer eigenlijk ongepland uit bij Rainforest. Overal stonden rijen of het leek ons niks. Rainforest zit een beetje achteraan en toen gingen we eigenlijk daar staan van nou dan maar hier. Maar was super leuk.
Wat een leuk topic! Wij gaan over 3 weken weer, voor de 2de keer. We gaan nu met vrienden die het park als hun broekzak kennen, leuk! We gaan van zondag tm dinsdag. We zouden eigenlijk van zaterdag op zondag gaan rijden en overnachten in het Santa Fe hotel. Gister toch besloten om zaterdag ochtend al te gaan rijden en een nachtje Magic Circus bijgeboekt!
Rainforest is echt een aanrader, lekker eten en leuke sfeer. Annettes vonden wij niet denderend, kindermenu was echt niet in verhouding. Zoon had hotdog. Was hrtzelfde worstje dat je gewoon onbeperkt bij Buffets kunt eten. En dat voor die prijs..... Broodjes waren ook droog. Was grappig voor een keer hoor maar niet voor herhaling vatbaar. Qua lopen vinden wij het wel meevallen, zijn op vakantie en doen alles rustig aan. Weten wanneer we ong.willen eten en gaan dus op tijd onderweg. We aten ook regelmatig om 18:00 ff in een Hotel en dan erna weer het Park in. Dan kan onderweg het eten ff zakken vooor je weer over de kop gaat. Cape cod vinden wij echte aanrader.
Wij willen binnenkort een aantal dagen naar disneyland parijs. Ik heb nav dit topic bij het reserveren de taal gewijzigd. Op de Franse site zijn we 350 euro goedkoper uit. Dat vind ik best veel. Weet iemand of ik nu gewoon via de Franse site kan boeken (met ons Nederlandse adres). Of kan ik beter contact opnemen met de reserveringslijn?
Idddat is in NPB, koude gedeelte is vooral vissig en slakken . warm was vis vlees pasta aardappels groente sausjes etc . vrij normale dingen maar lekker. Toetjes was echt teveel jumjum. Stond een man Crêpes te bakken met vanalles erop. Kaasbuffet was er ook en. Verder veel taartjesen bavarois . wat ons ook beviel was het luxere, eigen ober bijv die je drinken bracht en de tafel steeds ruimde. Geen vrouwtjes met schorten zoals in de goedkopere buffets. Wij waren qua eten ook zeker overtuigd, jammer genoeg op onze laatste avond van de kaarten ontdekt anders waren we vaker gegaan.
Wij zijn afgelopen jaar voor het eerst naar Disney geweest. Onwijs genoten maar wij hebben het gevoel in drie dagen nog veel gemist te hebben (oa omdat we terug gingen naar het hotel voor de middagslaapjes van onze jongste). We zouden dit jaar heel graag nogmaals willen gaan. Afgelopen jaar verbleven we in Davey Crockett. Wij zouden nu een week willen gaan (afwisselend Disney, dagje Parijs en dorpjes in de buurt bezoeken) in augustus. Nu is Davey Crockett exc maaltijden dan al 3000 euro voor een week. Dat wordt hem helaas dus niet. Wij dachten er dus aan om jaarkaarten te kopen (klopt het dat de jongste (nog 2 jaar in augustus) nog gratis is? En dan een hotel, appartement of stacaravan in de buurt te boeken. Hebben jullie nog leuke en vooral redelijk betaalbare tips? Onze eisen zijn vrij basic; schoon, misschien met een klein keukentje om te besparen op uit eten gaan elke dag, evt een zwembad voor de afwisseling, max 20 minuten rijden van Disney. Andere tips zijn ook van harte welkom.
Ja, de jongste is dan gratis. Maar wanneer wordt ze 3? Want vanaf het moment dat ze 3 is, heeft ze dus wel een jaarpas nodig. Wij vinden Camping Le Chene Gris een aanrader. je kunt daar compleet ingerichte stacaravans huren met 2 tot 3 slaapkamers. Dus ook keuken en badkamer en (gedeeltelijk overdekte) veranda erbij. Het is een prima camping, leuk zwembad erbij (ook een gedeelte overdekt), indoor speeltuin, restaurant en afhaal (friet/pizza e.d.). Verder ook (Nederlands) animatieteam. Recht tegenover de ingang van de camping is het station met een rechtstreekse trein naar station Paris Est. je kunt je auto dan gewoon op de camping laten staan. Het is ongeveer 20 minuten rijden naar Disneyland vanaf de camping. Wij zijn ook twee keer op Les Etangs Fleurig geweest. Camping eigenlijk hetzelfde, veel speeltuinen, zwembad, restaurant e.d., ik weet alleen niet hoe het zit met animatie. Deze camping ligt alleen ietsje verder weg, ongeveer 25 minuten. En daar zit dus geen station vlak bij. Er zat echter wel een oven in deze stacaravan dus ik maakte regelmatig lekkere hapjes klaar en die namen we dan de volgende dag mee naar DLP (zoals bijv. knakworst in bladerdeeg e.d.). Er zijn sowieso heel veel campings te vinden, Le Soleil Crecy en Camping Paris Est ken ik in ieder geval van naam, maar geen ervaringen mee.
Super bedankt voor je tips! Hij wordt 28 september 3 jaar. Is dat ook de trein die stopt bij Disney? En wat betaal je ongeveer voor een retourtje?
Dan zal hij dus vanaf 28 september ook een jaarpas moeten hebben. Helaas stopt deze trein niet bij Disneyland! We zijn er alleen mee naar Parijs zelf gegaan, ik meen me te herinneren dat het ongeveer 50 minuten was (enkele reis). Het is trouwens Gare de l'Est natuurlijk. Vanaf daar stap je dan weer over op de metro naar bijv. de Eiffeltoren e.d. De prijs...... Sowieso was een treinkaartje zelf op het station kopen goedkoper dan bij de receptie op het park. Het was niet heel goedkoop, ik dacht dat we toen al per volwassene zo'n € 15 per retourtje kwijt waren. Kinderen tot een bepaalde leeftijd waren gratis dacht ik (10 of zo?). Maar dat is al wel weer bijna 3 jaar geleden dus dat zal ongetwijfeld veranderd zijn. Ik lees nu op de site van de camping zelf dat een treinkaartje voor een kind € 12,95 is. Maar dat zou ik echt even goed nakijken op het stationnetje zelf. Is heel klein, 2 automaten volgens mij waar je kaartjes kan halen. Gewoon even als je de tijd hebt, ertoe lopen en dan rustig alles bekijken en dan kan je ook meteen de vertrektijden zien. Je moet echt wel een fiks aantal haltes, er hing ook altijd een kaart waarop alle haltes vermeld stonden. Laat je zeker niet op welk station dan ook verleiden door mensen die je aanbieden het juiste kaartje voor je te halen!!! Dan lopen ze met je mee naar het automaat en dan betaal jij hen een x-bedrag. Dan blijkt achteraf dat ze je kinderkaartjes hebben aangesmeerd maar je hebt hen het tarief voor volwassenen betaald en vervolgens krijg je bij controle ook nog eens een beste boete erover heen.
Wij gaan naar Sequoia lodge golden forest dus het ontbijt zit er bij in. Hoe zit het ook al weer als we nu toch nog ons diner er bij willen boeken. Wat zijn daar de kosten van? Ik kan wel prijzen vinden maar dat is allemaal met ontbijtbuffet en dat zit er bij ons al in. Iemand een linkje waar ik het even kan bekijken.?
Wij waren ook veel goedkoper uit via de franse site. Ik heb met de nederlandse klantenservice gebeld en ik kon gewoon voor de franse prijs boeken. Je krijgt alleen wel de bevestiging etc in het frans.
Waar heb je het gevonden? Ik ben ook nog op zoek om iets toe te voegen aan onze reservering. Is alleen wel bij hotel Cheyenne
Ik zal even een linkje voor je opzoeken. Ik ga het toch niet bij boeken kost 33 euro per volwassenen en 18 euro voor kinderen (en dat is nog met korting ook omdat het puur alleen de avond maaltijd is laat maar zeggen) en dat eten wij er echt niet af. We kunnen ontbijten in het hotel (zit er bij in) en smiddags kunnen we ook nog hapjes ed. eten/drinken omdat we golden Forest geboekt hebben bij Sequoia lodge. Voor ons is het puur het avond eten. Maar onze jongens zijn geen grote eters en ikzelf ook niet echt. Onze oudste valt onder de volwassen categorie dus dat zou 117 euro kosten per dag. Dan kunnen we beter "los" eten kopen. Hier vindt je prijzen ed https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris
Thanks! De prijzen had ik idd ook gevonden, alleen waar je dan kan bijboeken... misschien gewoon even bellen. Hoewel ik ook nog wel twijfel... onze kinderen zijn ook geen grote eters. En 1 of zelfs 2 x mac Donalds vind ik ook niet erg