Disneyland resort Parijs (deel 4)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.724
    2.403
    113
    Ik ben geen kenner, ik lees hier nu ook al een tijdje mee omdat wij in de eerste week van januari ook voor de eerste keer gaan. Dus ik lees hier mee voor tips.

Vanwege een speciale gelegenheid willen we graag in de kerstvakantie gaan. En het is eenmalig, dus we wilden ook graag in een Disney hotel voor de hele beleving. Nu is de 1e week van de kerstvakantie topseizoen, dus geweldig duur. Maar de eerste week van januari is het ineens al voordeelseizoen! Dus eigenlijk valt het dan best mee, er is maar 1 goedkoper seizoen namelijk. (Zie: https://my-disneyland.disneylandparis.nl/content/NL/NL/Neutral/system/images/nl_price_grid_s16_no-transport_v5-1.pdf)

Maar vergelijk eens de verschillende officiele sites met elkaar: de Nederlandse, Duitse en Belgische. Het ligt er ook aan wat je wilt. Als voorbeeld, uitgaande van 2 nachten/3 dagen in hotel Santa Fe (2-4 januari) ben je via de NL site 538 Euro kwijt en via de BE site 450 Euro voor logies en ontbijt. De DE site geeft een aanbod van 610 Euro, maar dat is incl. halfpension. Als je dat erbij neemt op de NL of BE site ben je 172 Euro extra kwijt en zijn die dus duurder dan de DE site. Dus het is ook maar net wat je wilt.

Wij wilden sowieso graag incl. halfpension, dus zijn voor de DE site gegaan. En omdat dat best wat scheelde met de NL site, hebben we onszelf maar meteen 'geupgraded' naar hotel Cheyenne :D

Wat drukte betreft hopen we dat het meevalt omdat het dus toch voordeelseizoen is. Als er in die week veel drukte verwacht zou worden, was het vast wel een duurdere periode geweest. Ik heb wel uitgevonden dat het dan in Frankrijk al geen kerstvakantie meer is, dus dat zal vast schelen. In Engeland ook niet, Duitsland deels en Belgie wel. Dat zijn met NL volgens mij wel de belangrijkste doelgroepen. We hopen er gewoon het beste van. Wij gaan overigens 4 nachten/5 dagen, scheelde niet zoveel met 1 nacht minder (kleiner verschil dan tussen 2of 3 nachten) en we wilden sowieso al 3 nachten. Nu zijn we van plan om ook nog een dagje naar Parijs te gaan, Eifeltoren op plus een paar higlights, zal vooral dochter ook geweldig vinden.

Ik kan niet wachten tot het zover is, de kinderen weten ook nog van niets dus moet af en toe uitkijken dat ik mijn mond niet voorbij praat :D

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Vreemd probeerde het ook idd stom. Ik had op disneyland.nl gezocht op die datums 2 tot 4 jan 2 volw en dan ong leeftijd van je zoontje. Voor hotel cheyenne en kwam dan uit op 537 euro. Klinkt beter dan 900 vond ik. :) santa fe is zelfde prijs. Dat is dus miss een goede optie

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Nana, leuk hè die voorpret. Bij ons duurt het ook niet lang meer. Dit keer hebben we de kids niks verteld kijken hoe dat uitpakt ;) we gaan eerst met ml mee die gaat een marathon lopen en erna rijden we niet naar huis maar naar Disney. Heb er ook zon zin in. Ben al druk aan het snaai sparen in de kelder haha. Nog ff breaklights halen bij action voor on het donker. Helemaal leuk. Ben benieuwd wathet weer gaat doen. Vorig jaar half okt stonden we daar met mutsen en hhandschoenen ..... lijkt nu nog zo ver weg.

4. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Via de belgische disney site boeken scheelt veel, vanaf 1 januari is het voordeelseizoen en kerst duurt t/m 8 januari

5. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Oja en dan gaan voor davy crocket, santa fe of cheyenne, dat is het goedkoopste

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Het ziet ernaar uit dat we eruit zijn.
    4 nachten Disney hotel voor man en kinderen, ik neem zelf een jaarkaart ( is maar 10 euro duurder en dan profiteren we wel van kortingen).
    Manlief en kindjes nemen half pension en die delen we dan.. Dus 2 dagen inventions en 2 dagen een goedkoper restaurant..

😃

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    leuke keuze mamak voordelen is dan altijd leuk natuurlijk.

wat ik me dan afvroeg he, hoe doe je dat dan met jou slaapplek en ontbijt? boek je dat daar erbij? en ontbijt moet je dan extra betalen toch? zover ik gelezen heb is dat in het hotel niet echt goedkoop

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    zit er allemaal al bij. Ik betaal alleen toeristen belasting. Als je een kamer boekt betaal je dat eigenlijk altijd voor alle slaapplekken. Dus ik krijg ook gewoon alle privileges van het Disney hifsl

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Yes geboekt.. Via de engelse aanbieding. scheelde me 180 euro!!
    4 nachten en 5 dagen disney hotel.
    Hebben nu een hele gekke constructie, zal proberen uit te leggen.

Manlief en kindjes disney hotel met HP vouchers en ik koop een jaarkaart.
    Ik mag gewoon gebruik maken van alle faciliteiten en betaal als jaarkaarthouder alleen city tax.

We hebben nu 4 volwassen vouchers en 4 kinder vouchers (ik heb natuurlijk geen recht op HP als jaarpashouder).
    Dan eten we 2 keer bij inventions van de vouchers en houdt zoonlief 2 vouchers over. (dochter heeft nog geen vouchers nodig, is pas 2).
    Die kunnen we dan in goedkopere restaurants gebruiken voor de waarde van de voucher. :)

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Dus als je alleen tax betaald heb je gewoon gratis ontbijt?

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Haha ik had niet gescrolled las het net. Wel handig dan zon constructie

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis

Ja en door de jaarkaart ook overal in de restaurants en winkels korting

13. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Weten jullie waar ik kan vinden welke atracties er in januari dicht zijn? ??

Vriend lief is bijna om😍

14. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Best wel wat atracties diedicht gaan. Helaas ook de space Mountain . Er staat weliswaar geen dag bij dat die dicht gaat is daar nog achter te komen??

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ik begreep dat het vermoeden is dat BTM al rond half dec open gaat, ze liggen voor op schema.

Voor de rest vind ik het meevallen:
    Discoveryland® station => daar heb je toch niet echt iets aan..
    Star Tours
    Studio Tram Tour® : Behind the Magic
    Space Mountain®: Mission 2
    Pirates of the Caribbean

Dus al met al valt het mee wat er dicht is. Mits BTM open is en dus ook de grote boot. En vergeet niet dat ze ervoor in de plaats tijdens de EMH meer figuren in het park hebben dan normaal.

En stel dat je, net als ik, de eerste week van jan gaat. Dan is er ook nog kerst seizoen dus dan is er ontzettend veel entertainment (optochten, meets en shows)

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    valt idd erg mee hoor.

als je wat later in jan gaat dan zou hier ook nog small world bij kunnen komen die hun kerstkleertjes weer uit gaan trekken dan zou je moet zoeken naar de gesloten dingen in jan 2016

space montain is zo super niet. en btm gaat idd ik dacht 17 dec weer open of zelfs 7 haha was wat met 7 dacht ik :)

pirates zou ik persoonlijk wel missen maar dat is gewoon de sfeer. die atractie vind ik echt disney

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    woehoe bijna...... en dan is het halloween mnd, heb er weer mega zin in.
    en leuke is dat miss ook het vriendinnetje van zl er miss is. ze hadden erst idee de wk na ons maar word nu miss wel zelfde tijd. lijkt me zo grappig om die koppies te zien als ze mekaar tegenkomen daar. we gaan dan sws een keer afspreken maar zonder dat kids het weten natuurlijk. zo leuk kalverliefde hihi

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    o super leuk..
    Wij waren er destijds in april dit jaar ook tegelijk met mijn beste vriendinnetje. Nu zijn haar kindjes 4 en 2 en die van mij zijn 8 en 2.. Vooral die 2 meiden van 2 zijn vriendinnetjes.

Aankomende bezoek in januari gaan we weer allebei tegelijk (precies zelfde dagen) en dan ook beide in disney hotel.. super leuk weer. Wel ieder zijn eigen vakantie samen maar soms lekker afspreken

19. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Yeah..... Vriend lief is om.
    We gaan van 2 tot 6 januari in squia lodge.
    Helemaal zin in😍.

Ik wil dit eigenlijk als sinterklaas cadeau geven aan de kids.
    Wie weet of er disney briefpapier bestaat of anders een nep waardebon met disney logo zodat ik er iets moois van kan maken

Deel Deze Pagina