Disneyland resort Parijs (deel 4)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee, de parade komt voor Dreams. Dreams is die 'vuurwerk'show met projecties op het kasteel.

Ik droom nu al 2 nachten achter elkaar dat we ein-de-lijk gaan en dat ik dan de jaarkaarten thuis heb laten liggen.. 2 nachten terug lag Disneyland op de plek waar Wenen ligt (daar woont m'n zusje, dus die route rijden we regelmatig). Toen we bij onze tussenstop in Nürnberg aankwamen, kwam ik erachter dat we de jaarkaarten niet bij ons hadden.. Konden we weer 7 uur terug naar huis rijden ;) Vannacht lag Disneyland wel gewoon in Parijs en kwam ik er, terwijl we richting de ingang van het park liepen, achter dat ik ze thuis had laten liggen.. Ik heb inmiddels maar 6 alarmen in m'n telefoon gezet om ervoor te zorgen dat ik die dingen echt NIET vergeet :D

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Shaddix haha fijne dromen dus.

Veronique in de eerste 3nd halfweg jan tot half maart. Precieze datum weet ik nu ff niet. Ff Google aanzetten.

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    yeah bijna op de 100-tallen.. Nog 102 nachtjes tot ons volgende bezoek..

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Ben ik weer hoor. Ben al veel wijzer: dank u allemaal!!!
    Nu komt er een nieuw twijfelpunt en hoop echt dat jullie kunnen helpen!

Als we zouden gaan is t febr en zijn de meiden 3,6,8. Die van 8 in echt rollercoastergek. Die van 6 durft niet veel en die van 3 tja.. Die ks 3
    En drie kinderen is soms een hand te kort.
    Dus wat praktische vragen:

Sta je echt uuuuren in de rij bij de kinderdingen? Zag dat er echt heeeel veeeeel dingen zijn waar iedereen in mag? Zijn die rijen te doen met onze driejarige?

De fastpass: is dat dan echt een korte rij? En als mn man, oudste dochter en ik een fastpass hebben. Mogen de twee jongste dan ook mee in de rij? En kunnen we dan overstappen? Zodat ik alleen kan als mijn man eruit is?
    Of kun je dan ook de babyswitch gebruiken?

Is 5 dagen park te veel? We zouden op maandag aankomen en op vrijdag gaan. Dus drie volle dagen en twee halve.

Volgens mn man is t veel te veel. Maar minder dagen is bijna even duur;)

Ennde laatste vraag..
    Eten in t park. Hoe duur is het werkelijk? Bij de goedkopere tentjes dan he:)

Dank u!!!!!!!

5. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    eten is lastig te zeggen.. waar houd je van? Ben je ok met patat en kip/vlees of pasta/pizza elke dag.. of wil je echt wel tafelbediening/buffet.
    Kijk even op deze link:
    Restaurant menu's - Disneyland Parijs - DiscoverTheMagic.nl

daar staan alle menu's op. Prijzen en aanbod kan iets afwijken want zijn oudere menu's

De restaurants in Disneyland Parijs zijn onderverdeeld in 3 categorieën: counterservice, buffetservice en tafelbediening. Ieder restaurant serveert unieke gerechten in het thema van het land of gebied waarin ze gelegen zijn. Zo proef je bijvoorbeeld heerlijke visgerechten bij Blue Lagoon Restaurant, smaakvolle vleesgerechten bij Silver Spur Steakhouse of oosterse specialiteiten bij het buffet van Agrabah Café. Download de menu's per categorie en ontdek de cuisine van Disneyland Parijs. Bon appétit!

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant

Top!! Super bedankt!! Nee ze slaapt niet meer.. We zouden in de dave crockett zitten, dus zoals ik begreep is even een uurtje terug niet echt een optie.
    20-30 minuten wachten met fp is wel te doen als ze er allemaal in mogen:)

We willen ook een dagje/middagje parijs doen.

Ik ben zo bang dat ii.mn man overhaal en t dan vet tegenvalt ofzo ivm de wachttijden.

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wat zou er kunnen tegenvallen? Dat het te druk is? Dan is het toch juist fijn dat je meerdere dagen hebt.

8. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    @mamak naar welk hotel gaan jullie voordat jullie naar disney gaan?

We gaan met halloween 2 nachten naar sql, we willen wel echt 3 dagen dus zoeken nog naar een hotel. Dan hoeven we niet na de laatste dag disney nog naar huis te rijden.

We zijn zondag teruggekomen. Vr was het echt erg rustig in het park. Door de files waren we er rond 12uur maar we konden op a5 parkeren.
    Zaterdag was het wat drukker.
    2x mickey and the magisien gezien. Tip ga echt 20min van te voren. We kwamen 15min voor aanvang en toen was het al vol.

B&b is redelijk bevallen. We dachten lekker airco na die hete dagen. Nou de airco koelde wel maar tot 24graden
    :$. Je kon ook alleen warm koud met een knop instellen niet hoeveel graden.

Ontbijt was karig, wel oké voor mij maar mijn man en dochter zijn echt van de kaas. Ik heb van tevoren een mini koelkast gekocht en kaas meegenomen.

Nu aftellen naar halloween.

We willen misschien ook nog in het starwars seizoen gaan.

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    taliaa, in feb is die 5 dagen meer dan voldoende. de wachttijden zijn dan echt te overzien. zijn echt de popi dingen die miss wat langer zijn. en dat is dan dus peter pan , buzz en vaak oop pirates. daar moet je gewoon geluk hebben. zo gaan wij vaak einde van de dag in deze atrakties waardoor we soms meerdere malen gaan. buzz hebben we nog alleen in de zomer een fp voor gehaald verder nog nooit.

achtbanen zijn niet zo druk en infeb al helemaal niet. space mountain is vaak maar 10 a 15 min. dan kun je ook nog zo omwisselen mocht je zelf ook willen. of gewoon een andere dag die dan doen. want met de hoeveelheid dagen is dat echt makkelijk te doen. rock en roller coaster net zo. enige waar dan waarschijnlijk weer mega rijen zijn is big thunder mountain aangezien die na heel lange tijd dan weer geopend is. en die is altijd al druk bezocht. je zou ook nu de app al kunnen downloaden en af en toe kijken op de wachttijden. maar mijn ervaring is dat het momenteel door aanslagen ed erg rusitg is in het park. dus daar hoef je je in feb geen zorgen om te maken. als je die ene dag naar parijs wilt kan dat dus ook makkelijk.

eten is in alle prijsklassen, fast food heb je een menu voor onder de 15 euro ong. wij halen ook vaak smiddags ff 2 menus en dan ng losse patatjes ofzo. want dochter en ik zijn geen grote eters. en man en zoon wel.

linnim, lekker hoor nog paar keer in vooruitzicht. ons was bb goed bevallen. maar moet zeggen dat ik ook geen kaas eet smorgens. mij maakt dat dus niet uit. ik vind het belangrijker dat het schoon is en dat vind ik bij dit hotel dus echt super. ik zou dus zeggen een nachtje bb hihihi. maar er zijn er zoveel. novotel, ibis en ga zo maar door.
    in de zomer zaten wij in bb hotel in torcy, was ook erg netjes en net nieuw. we hebben toen zonder ontbijt gedaan die moest je bijboeken en vond ik niet nodig. voor die ene ochtend hebben wij toen van huis meegenomen. ook hier was airco met standen. maar dit is in veel goedkopere hotels. wij hebben dus gewoon raampje los gedaan.

mamak, jee dat klinkt steeds dichterbij!!!

wij hebben gister gekeken voor de marathon die eerst nog komt.
    en morgen wil ik vast wat koffers doen. dan heb ik namelijk vrij en krijgen de kids niks mee. want ze weten het nog steeds niet hihihi. ben bang dat ik er anders geen tijd meer voor heb. na werk heb ik maar uurtje dan komt jongste al thuis en dan mis ik mijn koffie haha

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Mamasuus!! Thnx!! Dus ondanks carnavalsvakantie verwacht je geen echte drukte?

Ik ga mn man overtuigen!! We zijn 12,5 jaar getrouwd.. Wat is nou leuker dan t daar te vieren??:):)

11. Wij vonden het vorig jaar in februari ook helemaal niet druk hoor! In 2017 willen we in die vakantie graag weer! :)

12. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    ....

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    taliaa, jah joh gewoon doen. het is dan echt niet druk. wij waren er dus dit jaar feb ook toevallig met 12.5 jaar huwelijk hihihi. waren er vier dagen omdat wij geen voorjaarsvakantie hebben maar toevallig toen studiedagen van leraren. inclusief een weekend. en was echt super te doen.

14. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Woensdag zijn we aangekomen op de camping om 12 uur
    eerst zijn we gaan zwemmen en om 16.00 konden we in checken.
    Donderdag t/m zondag naar Disney geweest
    Donderdag en vrijdag was het erg rustig
    donderdag amper wacht tijd en zijn overal in gegaan waar we in wilden en ook de frozen sing a long show gezien.
    Gegeten bij zo`n fastfood hut in discovery land en daarna tot 21.00 gebleven om het vuurwerk te zien.

Vrijdag zijn we een groot gedeelte van de dag naar de studio`s geweest en in de middag nog naar Disney die avond niet te laat naar de camping gegaan want de kinderen waren moe dus op tijd naar bed.

Zaterdag vroeg weer erheen gegaan om 8 uur en overal in gegaan wat we nog wilde en waar de kinderen graag nog in wilden en met figuren op de foto.

Zondag uit eten geweest bij dat buffet restaurant iets met garden in de naam en afgesloten met de show weer om 22.00
    die dag nog wat attracties gedaan en met figuren op de foto.

Vorig jaar in de herfstvakantie was het zo druk dat we niet overal in konden maar gelukkig nu dus alles kunnen doen.

En ik moet ook zeggen dat ik de beveiliging nu veel beter vond, veel meer beveiligers en ook de detectie poortjes en tassen werden goed gecontroleerd, waar ik me vorig jaar nog niet echt veilig voelde was dat nu wel zo.

Voorlopig voor ons geen Disney meer maar als de jongste een jaar of 4/5 is dan willen we weer gaan.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    klinkt goed spriet lekker hoor.

16. Weet iemand toevallig of Pizza Planet in november alweer open is? In februari was het dicht en op de site staat dat het vandaag nog steeds dicht is, maar ik kan nergens vinden hoe lang dat precies duurt.. Oh en, kun je vooraf ook ergens de openingstijden van restaurants vinden? De vorige keer wilden wij gaan eten bij Bella Notte om 5 uur, maar die gingen toen al dicht ;)

17. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Volgens mij blijft pizza planet gesloten.

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    wij zijn dit jaar voor het eerst geweest. In beide parken zijn we geweest. En het was leuk, maar eerlijk gezegd ga ik liever naar de efteling 😁

19. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij zijn alweer druk aan het kijken om opnieuw jaarkaarten aan te schaffen! :D

Deel Deze Pagina