Disneyland resort Parijs (deel 4)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dankjewel Nana, ziet er positief uit:). Ervan uitgaande dat het klopt.

Mamak: voorjaarsvakantie is geen optie omdat mijn man niet vrij kan krijgen in die periode:(. Welk jaar in herfstvakantie ben jij geweest? Was er toevallig toen ook niet vakantie in Frankrijk.

Na ja ik denk dat we nooit uitgesproken raken over dit onderwerp:). We gaan er nog maar weer een nachtje over slapen pffff

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Vorig jaar zijn wij wk in herfstvakantie geweest. Was echt wel te doen hoor. Kwestie van op juiste moment op juiste plek zijn. Goed plannen dus. Tijdens parade in populairste dingen of tijdens emh of savonds. Dagjes mensen gaan na parade van 17.30 vaak weg. Download de app en koop internet op je mobiel voor die paar dagen . Dan ju. Je zien waar de lange rij is.
    Ratatouille is altijd lang wachten. Daar moet je mazzel hebben of een fp.
    Restaurant ook boeken van te voren in die periode.

Veel plezier.

3. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij zijn op onze jaarkaarten zowel herfstvakantie 2014 en 2015 geweest. En ja, het is wel druk maar als je je daar op instelt, is het goed te doen. Wij vonden het best meevallen. Wij zijn toen ook in de voorjaarsvakantie 2015 geweest en toen was het juist megadruk! Was ook schitterend weer, dat zal ongetwijfeld hebben bijgedragen aan de drukte.

Ik denk dat je je niet zo snel moet laten afschrikken door alle verhalen. Ik heb er zelfs op 1e en 2e kerstdag (2014) rondgelopen en had me ingesteld op mega wachttijden. Ook omdat in de weekenden ervoor er al een aantal dagen waren geweest dat het park "complet" was en je er gewoon niet in kwam!!! En het is me juist reuze meegevallen, ja het was druk, maar we wisten dit. De kinderen een ds mee en die hebben tijdens het wachten op hun ds gespeeld.

Je hebt de drukte toch uiteindelijk niet in de hand.....

4. Nana01

Nana01 Actief lid

30 jul 2016
    219
    66
    28
    Ja komt wel goed hoor.
    We hebben 5 dagen dus kunnen goed alles verdelen.
    Als ik het moet geloven is het begin van de week rustiger dan eind van de week dus kunnen we dan de drukste attracties doen.

Zag trouwens wel in de app dat er vooral de eerste 3 dagen meer gesloten is dan dat er op de website staat.
    Snap wel dat je tussen de grote renovaties ook tussendoor dingen hebt die dicht zijn maar ik was idd van die kalender op de website uit gegaan en toen viel het in oktover best mee.
    Gelukkig is het meeste op donderdag weer open.

Probeer dus wel een soort planning te maken wat we wanneer doen maar goed is wel lastig omdat we voor het eerst gaan.

Net als met eten ik lees overal dat vooraf reserveren belangrijk is maar ik kan nu gewoon nog niet zeggen hoe het loopt.

5. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik snap niet waarom iedereen de herfstvakantie zo druk vind, vond het echt meevallen.
    2 jaar geleden geweest in de herfstvakantie en overdag waren de wachttijden 60 min of minder, na half 6 gingen de dagjes mensen weg en hadden we wachttijden tussen de 10 en 20 minuten en dat was fijn, kan je nog veel doen omdat het park geopend is tot 22:00 uur

6. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Daarom is het zo relaxed als je de eerste keer 5 dagen gaat, is ook altijd een tip van me als je in de vakantie gaat ga dan wat langer, hoef je niet te stressen en haasten en heb je lekker de tijd.
    En ja er zijn drukke attracties, lekker fastpass voor scoren, en net zoals ratatouille is echt de moeite waard voor de kids, wij gaan vaak een half uur voor opening bij de poort staan en lopen dan meteen door naar ratatouille is goed te doen

7. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij doen dat ook altijd zo. Dan gaat de een een fastpass halen en de ander alvast ergens anders met de kinderen in de rij. En inderdaad plannen, dan kom je een heel eind.

Ik kijk er nu alweer naar uit dat we weer jaarkaarten hebben!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Welke attracties zijn nog meer dicht dan behalve die staan aangegeven op de website van Disney?

9. Noooo, Pizza Planet is helemaal niet 'in onderhoud', het is gewoon gesloten en ze weten niet of het überhaupt ooit nog open gaat.. Hoe jammer is dát :(

10. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Pizza planet was in mrt al dicht :(

11. In februari al, alleen sindsdien staat er al op de site dat 'om bezoekers optimaal te laten genieten' blablabla, ik kreeg de indruk dat het gerenoveerd werd.. Maar kennelijk is het dus gewoon dicht en is het nog maar de vraag of het ooit überhaupt nog open gaat :(

Vind ik echt jammer, dat was het enige buffet-restaurant wat betaalbaar is (en pizza en pasta doen het altijd goed)..

12. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Wij vonden het ook erg jammer dat ie dicht was!

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Het is momenteel een bedrijfsrestaurants voor medewerkers.
    Daarnaast is het ook absoluut niet rendabel om het nu open te houden. Zo goed als alles in die hoek van het park is dicht. Er komt altijd te weinig volk daar. En nu het daar zo rustig is al helemaal

14. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Hotelgasten van Disneyland Paris moeten apart gaan betalen voor hun ontbijt. Vanaf komend voorjaar zit een ontbijt niet meer automatisch inbegrepen bij een boeking bij een van de Disney-hotels.

De nieuwe regel geldt voor het Disneyland Hotel, Hotel New York, Newport Bay Club, Sequoia Lodge, Hotel Cheyenne en Hotel Santa Fe, maar ook voor partnerhotels als Radisson Blu, Dream Castle, Magic Circus, B+B Hotel en Kyriad.

Het volledige artikel vind je hier:
    Hotels Disneyland Paris gaan geld vragen voor ontbijt - Looopings

15. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Nou lekker dan betalen voor je ontbijt... vroeger (dan heb ik het over 1995 en daarna) kregen we in santa fe altijd 3 broodjes pp pistoletje, croissant en nog een broodje. En als je meer wilde moest je bij betalen. Toen kwamen we rond 2002 ofzo in sequoia en kon je pakken wat je wilde. Wij toen denken dat dat kwam omdat het een luxer hotel was haha.

Als je idd kijkt wat sommige mensen meesmokkelen naar buiten zodat ze ook lunch hebben...
    Maar dat gaan mensen nu dan juist doen omdat ze waar willen voor dat ontbijt geld.

16. True. Ik zou het nu niet in m'n hoofd halen om wat mee te nemen, maar als ik tenminste €14 (!!!) voor 2 broodjes en een glas sap neertel, dan zorg ik er wel voor dat ik wat meer waar voor m'n geld krijg ;)

17. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    vind het dan echt buitensporig veel worden.. betalen we 100 euro per nacht extra voor ontbijt.. hopelijk gaan de prijzen van de kamers iets omlaag, dan zou ik het nog wel overwegen.

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wat is het stil hier?

19. Nana01

Nana01 Actief lid

30 jul 2016
    219
    66
    28
    Druk aan werk nog en naar school natuurlijk....maar de aftelkalender hangt al op de koelkast hoor 😉 nog 11 nachtjes....
    Weekend voor we weggaan ook eerst nog de verjaardag van de jongste vieren en trakteren op het kdv dus ben nog met van alles bezig voordat we echt weggaan.

20. Voor ons nog 30 nachtjes! Zijn druk bezig met de planning van wat we willen doen (zal vast wel niks van terechtkomen omdat alles anders loopt, zoals altijd, maar toch, extra voorpret :p ).

Deel Deze Pagina