Rolstoel kan je daar huren. Of lenen dat weet ik niet meer. Met een jaarkaart was het volgens mij gratis. Houd er rekening mee dat je bijna nergens in mag als je zwanger bent.
Wij willen graag in eind juli naar disney. Wij zitten helaas aan de schoolvakanties vast. Iemand enig idee als het in zo'n periode erg druk is? En hebben jullie nog leuke goedkope adressen waar we kunnen verblijven? Wij zijn met zijn met z'n 4en. Mijn meiden worden eind juni 4 jaar.
Euh ja, dan is het mega mega druk. Wij zitten ook aan de vakanties vast en gaan meestal in de voorjaarsvakantie, is dat geen optie?
Wij zijn in de voorjaarsvakantie geweest voor het eerst dus geen experts. Ik weet niet wat jij druk vindt. Voor veel attracties moesten wij toen 30 minuten tot bijna een uur wachten, voor de populaire zeker langer. Deze konden we met een fastpass wel goed doen (maar dan nog langer dan een half uur) Wij verbleven In Davy crocket (prima verblijf) en mochten vanaf 8 uur het park in. Daardoor waren de wachttijden beter en stonden we ook mooi vooraan bij de parkeerplaatsen (ook om 9uur). We zijn 4 dagen geweest en om alles rustig te kunnen doen hadden we dit ook nodig. Maar we zijn dan ook niet hele dagen in het park geweest, gingen 's middags weg om 's avonds soms terug te komen. Eerlijk ik moest er niet aan denken hier druk het zou zijn in de zomer of in de december maand! Wij hebben een dag voordat we het park in mochten al in een hotel overnacht, b&b hotel marnee la valey Bussy. Wij vonden het echt een kippenhok, wel schoon maar super klein. Daar in de buurt (afslag 12?) zat een prima eetgelegenheid buffelo grill volgens mij, niet zo duur en redelijk goed.
druk is het het hele jaar, nu is het park ook al overvol steeds en er zijn geen eens vakanties. dus dit jaar maakt het niet uit wanneer je gaat . houd gewon rekening met lange wachttijden dan kan het alleen maar meevallen..... inchecken op camping is vanaf 16 uur als je later wilt ff melden.; erder is vaak en probleem ivm schoonmaken. j kunt het proberen denk alleen niet dat je dat lukt. qua andere landen boeken , dit schijnt gewoon mogelijk te zijn. duitse fansite waar ik bij zit die doen het allemaal. veelal in uk omdat het daar schijnbaar veeel goedkoper is momenteel. en niemand die er nog problemen mee gehad heeft. sterker nog ze bellen de duitse hotline en zeggen dat ze de uk aanbieding willen. ze zeggen zelfs dat je dat nu per overschrijving kunt doen dus niet eensm eer met een cc. zelf nog niet geprobeerd want jah ik mag niet (
Ladies onze trip naar disney komt steeds dichterbij en ik heb nog een paar vragen.... -ik en mijn vader kunnen beiden niet lang genoeg staan om in de rij te wachten. Ik heb BI (onder andere) en hij loopt sowieso met kruk. Nu moeten we dacht ik een engels/frans briefje van de dokter met wat we mankeren zodat we zo'n pasje krijgen waarbij je niet in de rij hoeft te staan? kan iemand daar nog een keer wat over vertellen? -we hebben 1 reis geboekt vrijdag-maandag met 2 davey crockett huisjes. ons gezin en mijn ouders in 1 huisje, en mijn stiefzusje met gezin in het andere huisje. Nu gaat de helft donderdag al rijden (en slapen in formule 1 voor een nachtje), zodat we vrijdag al direct het park in kunnen (incl hoofdboeker). maar kan je wel de tickets voor het park ophalen als de helft van de familie er nog niet is? mijn stiefzusje en gezin gaat pas op vrijdagochtend rijden namelijk. Ik twijfel overigens of mijn zoontje het redt, een hele dag niet slapen totdat we in het huisje kunnen. Hij heeft echt nog nooit in de wandelwagen geslapen, hij slaapt ook niet in de auto. Zeker niet als er zoveel te zien is. hoe doen jullie kleintjes het?
je kan de tickets voor iedereen al ophalen, deden wij ook altijd. Geen ervaringen me de medische verklaring, maar misschien dat we hem deze keer wel nodig hebben, omdat mijn man 2 weken tevoren nog geopereerd gaat worden.... Dus ik lees nu ook even mee. Mijn ervaring is als een kind echt doodmoe is, ze uiteindelijk echt wel een keer ergens in slaap vallen. Maar zolang ze zich gewoon goed houden, is het natuurlijk op zich ook niet erg als ze eens wat langer wakker zijn, toch? je zou altijd nog kunnen beslissen om op een gegeven moment terug te gaan naar je huisje (maar dat zou ik zelf niet doen, omdat jet je zoveel tijd kost).
Dat iets waar ik me nooit druk om heb gemaakt. Ze vallen vanzelf in slaap en anders maar niet. Dan slapen ze maar pas in het huisje. Hier vielen ze op een gegeven moment wel in slaap in de wagen en terugweg met de auto. Terug naar het huisje was absoluut geen optie. Het is alleen al een behoorlijk eind lopen van het park naar de parkeerplaats en dan nog 20 min naar het huisje. Zeker als je een paar dagen gaat, in een weekend wat al gigantisch druk is is en zonde van je tijd.
Precies! De allereerste keer dat wij in DCR zaten, waren we bijna 3 uur kwijt doordat ze perse in het huisje wilden eten. Echt zoooo zonde van je tijd!
Een Engels of Frans briefje regelen via de dokter die je vlak na binnenkomst van het park inlevert bij een balie. Daarmee krijg je een speciale kaart waarmee je niet of minder lang in de rijen hoeft te staan. Voor foto's met Mickey kun je bijvoorbeeld een tijd reserveren in plaats van in die ellenlange rij te staan. Wij zijn met onze zoon tussendoor terug gegaan naar het hotel om te slapen, maar dat deed hij ook niet. Ging eigenlijk prima, al was hij helemaal op aan het einde van de dag. Weet niet hoe oud je kleintje is, maar soms een dag doortrekken kan prima.
mijn zoontje is ruim 1,5 jaar (20,5mnd) maar slaapt overdag 2 keer 1,5u en als het een beetje meezit 1x een uur of 3of4. Dus zonder kan hij iig niet. we hebben overigens beiden geen gehandicaptenparkeerkaart maar ik begrijp dat je ook stukken verder moet lopen als je later dan 8u het park in wil?
Ja in die fase is het lastig. Je moet sowieso best een flink stuk lopen vanaf het parkeerterrein voordat je het park in kan. Er is wel een parkeergarage vlak naast de ingang, maar daar betaal je wel de hoofdprijs voor als je er de hele dag staat. Parkeerterrein kost 20 euro geloof ik voor een dag en de parkeergarage gaat per uur. Wij hebben er de laatste ochtend gestaan en tikten toen iets van 11 euro af voor een paar uur. Dat was prima en wel zo gemakkelijk zo lekker dichtbij.
Wij hebben een jaarkaart dus betalen niks voor het parkeren. Als je een beetje op tijd bent (zo rond 09:00 uur) sta je best fatsoenlijk hoor. We hebben alleen 1x gehad dat ze ons nu eens rechts ipv links lieten parkeren en dan sta je achter de touringcars. dat was best een eind lopen, was nog voorbij de rollende trottoirs.
Ligt eraan wat jij onder later verstaat het is nu sowieso drukker ivm dat jubileum EN weekend. Wij staan meestal op de 1e 4 rijen en dan is het toch al gauw minimaal 10 min lopen van parkeerplaats naar de ingang. Maar we hebben ook een keer aan de andere kant gestaan. Achter de touringcars en een keer in het midden. En rol "trap" gedeelte deed het niet. Toen hebben we er een kwartier over gedaan om bij ingang te komen. Wel met kinderen die mee liepen
Wij zijn net terug van 3 dagen Disney en ik was juist heel blij dat we 's middags even teruggegaan zijn naar ons huisje (op dag 2 van 3). We waren al op tijd in het park, rond 2 uur zijn we weg gegaan, in het huisje even een dutje voor de jongste, een uurtje rust met de tablet voor de oudste en een tijdschriftje voor papa en mama. Rond 5 uur in het huisje gegeten en om 6 uur liepen we weer in het park. 's avonds was het veel rustiger bij de attracties (tussen 18en 19u 3 attracties gedaan in studio's park) en Y heeft het tot aan het vuurwerk volgehouden.
qua slaapjes moet je gewoon kijken op het moment. wij hebben het vroeger wel geprobeerd. (maar we waren in zomer tijden en hotel dichtbij dus geen parkeer gedoe) maar onze jongste toen 9 mnd sliep toch niet als wij ook in de kamer waren. en de oudste sws al niet maar goed die was net 4. ze sliepen beide wel in buggy of wagen want die konden beide plat. en ging perfect ook na de toen nog fantislusion savonds laat. ze zien zoveel, we hadden na de vakantie wel een wk nodig om weer orde te krijgen maar goed dat wisten we van te voren. voor een keer geen probleem. we hebben een top tijd gehad toen. bij gejengel een fopspeen erin of koekje haha niet te moeilijk doen het is vakantie en maar een paar dagen
Ok, nog een vraagje. Gisteravond gehoord dat onze hoofdboeker een paar uur later aankomt op het park dan dat wij doen. zij zijn er pas om 13u en wij zijn al vanaf smorgens vroeg in de buurt. Kunnen wij (desnoods met kopie paspoort en de reisbescheiden) al het park in op de een of andere manier dan? (wij rijden een dag eerder omdat ik niet 6u in de auto kan zitten en daarna nog door het park kan lopen qua energie en qua bekkeninstabiliteit). Daarnaast vroeg ik me af wat er precies in de brief van de huisarts moest staan? dat ik niet lang stil kan staan ivm aandoening 1, aandoening 2, aandoening 3? en een stempel? nog tips voor wat voor vermelding het beste werkt in zo'n briefje?
Ik mocht gister al de brief afhalen voor mijn man. Hierin staat vermeld (in het Engels) dat hij een operatie heeft ondergaan, waaraan hij is geopereerd en dat hij tijdelijk rolstoelafhankelijk is. Ik hoop dat dit voldoende is?
Ik ben aan het overwegen om alleen met mijn dochter van 4 1/2 te gaan. En dan een dag of 5 zodat we lekker rustig aan kunnen doen en alles goed kunnen zien. Misschien een dagje rust tussendoor. Had zelf bedacht dan een jaarkaart te kopen en een hotel net buiten disney of een partnerhotel te nemen. Wat zouden jullie adviseren? Ik wil met de auto gaan. Zou dit alleen een beetje te doen zijn? (Kom uit brabant) heb nog nooit in Frankrijk gereden, wel in België en Duitsland. En kan iemand vertellen wat je ongeveer kwijt bent aan tol? Mn ouders vinden het een beetje gek idee, en ik vind het zelf ook wel spannend hahaha. Wat denken jullie? Wat is jullie ervaring?