Disneyland resort Parijs (deel 4)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamak, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wij gaan over 36 dagen op ons eerste echte vakantie in 12 jaar naar Disney :D:D:D We hebben er onwijs veel zin!

Wel een paar vraagjes;
    Zit er in de huisjes van Davey Crockett een kluisje? Voor dingen als de Ipad ed.
    Kan je in het park ergens goede koffie scoren ? Heb echt opstartproblemen anders :p
    Wat zijn nou echt de must see/ to do dingen met een kleuter (6 jaar) en een dreumes van dan 21 maanden?
    Kan je makkelijk pinnen in/rondom Disney of is het handiger om cash mee te nemen?

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ohhhh nog 1.5 week wachten voor ons en dan mogen wij ook!

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja er is een kluisje in Davy Crocket. Ik weet alleen niet hoe groot een iPad is dus weet niet offie erin past.ze hebben geen matrasjes bij de kinderbedjes, neem er een mee als je je kind niet op een plank wil laten slapen. Pinnen weet ik niet, wij hadden cash mee.

Voor de dreumes van 21mnd is fantasyland het leukst, dumbo, draaimolen, its a small world, Casey jr en bootjes ernaast, en autopia in Discoveryland (dreumes moet minimaal 81cm zijn) en wij hadden een verhogend kussentje onder zijn billen zodat hij wat kon zien (of een rugzak ofzo). Je kan hem/haar gewoon achter het stuur zetten en zelf gasgeven. De Raketjes/vliegtuigjes in Discoveryland gaan nog wat hard voor 21mnd.
    Je moet niet aan personeel vragen of een attractie geschikt is voor je kindje, dat schatten ze niet goed in. Ik zou de donkere binnenattracties (Peter Pan en Pinocchio) nog even overslaan...

Ik geloof dat er een Starbucks zit in Disney village. In de studio's zijn vliegende tapijtjes en slinky the dog. Ratatouille is ook leuk op 1 knalmomentje na (die zie je aankomen, ogen dicht en oren dicht).

Vergeet verder babyswitch niet, dan kunnen jullie zelf ook allebei in een achtbaan zonder 2x in de rij te staan.

Pocahontas is de enige speeltuin voor zover ik weet.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Starbucks ziz in de village en ook in hotel cheyenne en santa fe. Dus er is lekkere koffie te krijgen. Verder is in hele sagefredo ook lekker maar ik haat dus echt due papieren bekers.

Speeltuin is ook nogbij robinsons boom rechts ernaast.

Atracties ligt compleet aan je kind. Onze oudste ging op die leeftijd ik dacht zrlfs al met 5 rustig mee in bijv btm of towrr hotel. De jongste moet hier niet aan denken. Wel was hij hij met 9 mnd in alles in fantasyland. Peter pan vobd hij toen het engst. Maar bibv pirates was hij van onder de indruk. Maar die is momenteel toch gesloten.

Veel plezier

5. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Goedemorgen,

Volgende maand staat ons bezoekje aan disney gepland we gaan 3 dagen en slapen in SQL :)

We hebben via de 30% met gratis ontbijt en lunch of diner heeft iemand enig idee waar je dan precies zou kunnen dineren? En is het handig dit van te voren te reserveren of is dat niet nodig?

Onze kleine is dan bijna 2 hebben jullie nog leuke tips voor een (bijna) 2 jarige?

Bedankt alvast :D

6. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Goedemorgen, wij zijn weer terug van 5 fantastische dagen Disneyland! Deze keer verbleven wij op Les Etangs Fleuris in een stacaravan van Canvas Holidays. Gelukkig zat er een verwarming in, het was zeker de eerste nacht echt knap koud! Over de camping: het is een prima camping, stacaravan is klein (douche is echt krap), maar wel geheel compleet en met een oven! Mooie veranda erbij. We hebben verder geen gebruik gemaakt van de faciliteiten van de camping, ik zag een zwembad met een glijbaan, speeltuin, minigolf en trampolines e.d. Daar hebben we, gezien het weer, geen gebruik van gemaakt. We gaan in de zomer weer naar deze camping, wellicht is het dan anders. Gezien die € 68 die wij betaald hebben voor de 4 nachten, hoor je mij niet klagen, we hebben toch alleen maar de hele dag in Disney gezeten.

Woensdag, donderdag en vrijdag was het heel rustig, zaterdag en zondag was het megadruk! Op zaterdag en zondag was er de soft opening voor Space Mountain, maar direct wachttijden van meer dan een uur. Ik las ook dat het nog zonder de nieuwe special effects was, dus we hebben hem maar overgeslagen.

We hebben een EAP voor mijn man gekregen en hebben daar ook echt gebruik van gemaakt. Zeker in het weekend was dat zeer fijn, wachttijden van 100 minuten was normaal. Sorry, maar ik voelde me er niet schuldig over. We hebben het ook gebruik voor een aantal fotomomenten. We zijn o.a. met Darth Vader op de foto geweest, supergaaf!

De nieuwe Star Tours is echt te gek, iedere cabine heeft een andere film dus zeker de moeite waard om meerdere keren te gaan. De nieuwe parade en het nieuwe vuurwerk vonden we geweldig!!! We hebben echt genoten ervan! We hebben ook alle extra shows gezien van Mickey Celebration en die van de prinsessen op Royal Stage. Oh en de show van Mickey and the Magician (die dus ipv Animagique is gekomen), is ook zo tof! We zaten helemaal vooraan en dan komen ze met die dieren bij je langs en mag je ze aaien. Mijn dochter zat te stralen!!!!!

Over het pinnen: er zijn meer dan genoeg geldautomaten in het park aanwezig. Staan ook duidelijk aangegeven op de kaart.

Leuk: over 24 nachtjes gaan we alweer, dan met mijn zus en haar gezin en haar kinderen zijn er nog nooit geweest!!!!

7. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wie weet of ik een milieusticker nodig heb om naar dlp te komen?!
    zo ja, hoe kom ik eraan?!
    ik ben al bij de anwb geweest en dat meisje had het erover dat ik die bij de grens moest kopen maar dat is toch vaag of ben ik gek..

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb helemaal niet aan een milieusticker gedacht en we mochten er gewoon in.

Volgens mij zijn die stickers allee voor binnensteden

9. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik vind het heel vaag allemaal, de anwb zegt dat we hem wel nodig hebben en op internet staat dat we hem niet nodig hebben..

10. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Heb je niet nodig om naar DLP te rijden!

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wij gaan overmorgen 3 dagen, 2 nachten naar SQL met zoon 9, dochter net 1 en vrienden met tweeling van 11. We hebben zo een zin hoewel ik nu wel ik moet nog zoveel doen stress heb.

Volgens mijn schoonvader moet ik wereldstekkers kopen omdat ze in frankrijk (ook disney?) Een andere maat stopcontact hebben? En weet iemand of het handig is een waterkoker mee te nemen voor op de hotelkamer ivm het maken van de flesvoeding voor het slapen, in de ochtend en evt de nacht (thuis slaapt ze door maar of ze dat in een ander bed ook doet is de vraag).

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja zijns andere stekkers daar. Met een extra pin er uit. Moeilijk uit te leggen. Maar mijn telefoonoplader paste gewoon gelukkig.

Geen ervaring met SQL maar in het goedkope accor hotel wat wij 1 nacht hadden, hadden ze een flessenwarmer te leen.

Neem een matrasje mee voor in het babybedje

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Zou er zelf 1 meenemen, waterkoker is te huur maar op is op. Platte stekkers geen probleem dus die van telefoon en co. Waterkoker heeft vaak zon extra uitsteeksel daar zou ik voot zekerheid een adapter voor halen.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Klinkt super kuki, mickey and the magician is goed he. Deden wij afgelopen jaar elke trip een paar keer. Fijn dat je man een pas kreeg. Was voor hem waarschijnlijk een goede regel.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Als je wilt weten welke maaltijd opties je hebt zou ik ff google raadplegen. Hp sequia lodge restaurants. Dan kom je er wel. Reserveren is aan te raden. Het is dit jaar erg druk ivm verjaardag en zo voorkom je teleurstelling. Voor lagdre restaurants niet gevruiken je krijgt geen geld trug.

16. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wij zitten nu in Disney sinds woensdag (SQL)
    Het valt me op dat het super rustig is in de parken.
    Woensdag kwamen we om half 4 aan (veel file onderweg gehad) ingecheckt, gegeten, rond half 8 Disney land ingelopen en de langste rij die we gehad hebben was 15 minuten. Groot deel van de attracties al kunnen doen.
    Vandaag 10 uur ontbeten in het hotel en naar het studio park gelopen. Hier was het weer rustig en de Langste rij was 25 minuten. Om half 4 alle attracties gedaan, terug naar het hotel, kids lekker gezwommen. Om 7 uur hapje gegeten op Main street en Disney land weer ingegaan. Vanavond maar voor 1 attractie in de rij gestaan bij alle andere attracties konden we zo doorlopen. Bij small world was het zo stil dat we 3x konden blijven zitten :D
    Morgen mogen de kids nog kiezen welke attracties ze nog een keer Willen doen (dus alle 2 de parken nog bezoeken) nog even wat foto's maken (door alle pret niet aan gedacht) en winkelen en dan weer richting huis helaas.
    2 grote minpunten, het eten in de restaurants waar je niet hoeft te reserveren vinden wij tot nu toe echt vies. En ondanks dat het park tot 10 uur open is beginnen ze om half 9 al attracties te sluiten.
    Oh ja en mijn vraag die ik eerder stelde over de wereldstekker... die is niet nodig, waterkoker, föhn, krultang, alles past gewoon in de stopcontacten op de hotel kamer!

17. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij vonden het ook op de doordeweekse dagen zo rustig! Wij zitten er eind deze maand alweer :D en dan op de donderdag en de vrijdag. Ik verwacht ook dat het dan een stuk rustiger zal zijn, ook al weet ik dat het op de vrijdag wel wat meer aan zal trekken.

Hebben jullie trouwens gezien dat de Bring-a-Friend actie er ook weer is voor de 'oude' jaarpashouders? ben ik enorm blij mee omdat we dus eind deze maand met mijn zus en haar gezin gaan en dat scheelt toch een hoop geld!

18. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Hallo meiden,

Wij gaan in December voor alweer de 11e keer naar DLRP.
    Normaal ging ik altijd samen met mijn zoontje, maar dit jaar gaan mijn vriend en ons dochtertje van dan net een jaar ook mee :)
    Ik heb geboekt voor 5 dagen SQL, maar ik schrok een beetje van de ontbijtprijs (€220 voor 4 dagen) , wij gingen toen het ontbijt nog was inbegrepen.

Nu zit ik daarom te twijfelen om het om te boeken naar de Davy Crockett Ranch.
    Dan nemen we een mini oventje mee (paar jr geleden ook gedaan) en kan je je eigen ontbijt maken.
    Maar ik vraag me af of het niet irritant is om , als je tussendoor met kleintje terug naar je huisje gaat voor een slaap, dat je weer dat stuk met de auto moet, naar SQL loop je gewoon sneller.
    Hoe was jullie ervaring met kleintjes van die leeftijd , slapen die gewoon in de wagen, of ging je tussendoor terug naar t huisje / hotelkamer ?
    Hoelang trokken die kleintjes het in zo'n park , want mijn zoon van 11 gaat gewoon volgas van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat haha .

Bedankt alvast :D

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar mijn zoontje van 20 mnd deed sliep snachts, 7u wakker, 9u weer naar bed en dan gingen we om 11u richting het park. Daar hield hij het dan een hele dag vol. Slapen in de wagen heeft hij nog nooit gedaan dus toen ook niet.
    Mijn stiefzusje is wel tussendoor nog teruggegaan voor een slaapje van haar zoontje van 3 jaar.
    Hangt heel erg van het kind af denk ik

20. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    goedemorgen,

wat leuk om alle verhalen te lezen.
    ik zou dit jaar ook weer heel graag heen willen, maar ik schrik toch wel van de prijzen die echt flink zijn gestegen. we zijn met 5 personen ( 2 volwassenen en 3 kinderen) en zitten dan toch voor 3 dagen al aan 1000 euro en dan ook nog eens zonder ontbijt. vindt het zo jammer. maar dat wordt me echt te gek... ik hoop dat er nog eens een leuke aanbieding komt...

Deel Deze Pagina