Disneyland Resort Parijs

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tinkerbel, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden :)

mamak: Nog maar een ruime week!! Wij zouden nu alweer thuis zijn... maar gaan nu dus de 11e als alles goed gaat... M'n vader gaf gisteren aan, dat hij het niet ziet zitten, in een rolstoel alle dagen. Hij is nu thuis en het traplopen viel toch ook wel érg tegen. Maarja, 2 weken ziekenhuis hakt erin natuurlijk.
    Morgen heeft hij een érg belangrijk gesprek met een neurochirurg - de diagnose wordt mogelijk bijgesteld.. :D ! Maar daarvoor moet ws wel een hersenoperatie plaats vinden, om zekerheid te krijgen. En dan weten wij dus ook, of wij zélf gaan. Want als hij geopereerd wordt in de periode dat wij in Disney zouden zitten, cancelen we het.
    Dat gaan we nu sowieso voor m'n ouders doen, tenzij we iemand anders vinden die mee wil ;) - maar dan krijgen we nog 75% terug van de reissom van hun.
    Ik vind het overigens érg jammer dat m'n vader het niet ziet zitten, ik had zo graag gedeeld in de Disney vreugde ! En oke: Als je met meer mensen bent, kun je ook eens een keertje met partner én oudste dochter in een attractie. Maar nu wordt het dus telkens opsplitsen. Maar oke, ik ben benieuwd hoe de meiden gaan reageren :)

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Jeetje zeg.. dat is ook en domper... ik hoop dat je vader snel opknapt en weer "de oude" is....

Enne... hier nog maar 8 nachtjes en een beetje nacht

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vandaag heeft m'n vader een gesprek in het ziekenhuis. Spannend. Gaan ze nog opereren of niet. En ego voor ons: Als het allemaal niet te lang duurt - dan gaan wij die 4 daagjes naar disney. M'n nicht (of eigenlijk haar man) heeft aangegeven dat ze tóch wel mee willen. M'n nicht wilde sowieso wel ;) - maar haar man houdt niet zo van attractieparken. Maar hij heeft nu toch wel zin om er tussenuit te gaan 4 dagen. Ze hebben een kleine van 6 maanden - dus dat wordt gezellig :) . Ze zijn al eens meer mee geweest en dat was erg leuk.
    Nu nog even afwachten of hij z'n overuren op kan/mag nemen om vrij te krijgen ;) .

Ik zag trouwens dat its a smalll world nog steeds dicht was.. dat is wel jammer. En ook autopia en casey juniors moeten we in de gaten houden. De ene is tm woensdag dicht en de ander is alleen maandag en dinsdag open juist... Wel leuke attracties voor de oudste...

4. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ow jeetje.. ik hoop dat het snel beter gaat met je vader... sneu hoor.. wel fijn dat je nu ander gezelschap hebt.. en er even tussenuit doet wonderen..

over een week vandaag staan wij naar fantalusion te kijken... jeeeeeeeeeej....
    nog 6 nachtjes en een half nachtje :)

5. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    nog 3 nachtjes

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bijna zover Mamak!!! Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld om te vragen of ze al een datum hadden voor de operatie. Officieel waren ze nu niet te bereiken, maar toen ik de situatie uitlegde (vandaag laatste dag om te annuleren, anders krijgen we amper wat terug) - werd ik toch doorverbonden naar iemand die er wat vanaf wist. En ja, m'n vader wordt pas de week ná disney geopereerd, dus we kunnen gaan!!
    Misschien egoistisch, maar ik heb hier al zólang naar toegeleefd, zeker ook tijdens m'n pnd, toen ik er middenin zat... Ik vind de sfeer zo geweldig en de vriendelijkheid van de medewerkers echt als een warme deken... Maar ik ben dus zó blij dat het doorgaat!! Voor ons nog 10 daagjes!

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    ow wat fijn... maar wel jammer dat we elkaar NET niet tegenkomen... wij blijven tot vrijdag... jullie gaan zondag heen denk ik zo

8. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    nog 2 nachtjes.....

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wauw fijn dat jullie toch nog kunnen ik snap dat je er aan toe bent. Jammer wel dat je ouders het niet redden hoor.

Mamak wat fijn nog maar zo kort slapen ik moet nog 2 maanden wachten

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hoi meiden!

Lees zo nu en dan lichtelijk jaloers jullie topic door ;) Wilde altijd al graag heen maar niemand die mee wilde ;) Met een dochter ben ik eindelijk in de meerderheid... haha, meeste stemmen zijn voor :D

Heb geen idee hoe we er komen moeten (wil liever niet in de auto), welk hotel we het beste kunnen nemen, hoeveel dagen je toch minimaal moet gaan en waar we het goedkoopste kunnen boeken. Maar het bekijken van alle websites en jullie voorpret is voor ons ook al heel veel voorpret haha :p

11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    als het je eerste keer is zou ik zowieso minimaal 3 dagen gaan. mocht je het financieel trekken zou ik er eerder 4 dagen heen gaan. Ik vind persoonlijk de auto het fijnst omdat je dan mee kan nemen wat je wilt. zeker als je kleintje nog veel nodig heeft dan vind ik de trein zo'n gezeul. een busreis is slopend. je vertrekt midden in de nacht dus je bent gesloopt als je aankomt. Ik zou voor een seizoen kiezen die wat warmer is omdat je in de winter anders alleen maar aan het aan en uitkleden bent.

mijn favoriet is seqouia lodge, maar dit is maar net voor iedereen verschillend hoor

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wij gaan 5 dagen 4 nachten.. met een kleine vind ik dit ideaal... kan hij nog slaapjes doen tussen de middag enzo..

zelf ook fan van SQL... is prijs-kwaliteit het beste..

wij rijden wel midden in de nacht.. sterker nog... over 7 uurtjes zitten wij in de auto (4 uur 's nachts)..

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @mamak: Nog 1 nachtje... heel veel plezier en een goede reis!

Wij zijn op het moment via marktplaats nog snel even een buggy aan het kopen.. we hebben een paraplu buggy - maar die is niet zo fijn voor een hele dag, zeker niet voor de oudste, die is er gewoon te groot voor. In principe wil ik de jongste gewoon in haar 'eigen' wagen hebben. Dus ik ben benieuwd of dit lukt :) . Planning was eigenlijk een wagen te huren, maar ja, 4 x huurgeld of een wagen via marktplaats en dan doorverkopen.... is denk ik beter + je kan de wagen dan meenemen naar het hotel.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh ik ben favoriet van Newport bay, m'n man van Sequia Lodge :) . Wij gaan 3 nachten, 4 dagen. Eigenlijk altijd als we gaan. Meestal gaan we iedere dag wel 1 x terug om een uurtje in het hotel te rusten. Simpelweg omdat ik het zelf anders niet volhoud. En dan nóg ben ik na 4 dagen volledig gesloopt.
    Dit jaar hebben we teatime + lunchen met de disneyfiguren. De lunch was niet gepland ;) maar kwam uiteindelijk zo uit. Ik ben benieuwd, dat is op de laatste dag, dus echt afscheid nemen van de figuren en dan naar huis...

15. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wij hebben een tea time en ontbijt met disney figuren geboekt...
    en ik wil zeker 1 a 2 keer bij cafe mickey eten...

Hier gaat ook de buggy mee.. MET slot..
    wij hebben de quinny senzz en dat ding kost een fortuin.. vandaar het slot... wel een super fijne buggy (foto hieronder)

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ziet er mooi uit! Wij zijn in onderhandeling over een mutsy spider. Ik hoop maar dat hij groot genoeg is voor m'n dochter van 3,5 (1.03 meter lang) maar we zullen zien...

17. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Mamak, heel veel plezier meid! Neem je veel foto's voor ons (krijg alweer afkick verschijnselen hoo!) ha ha

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mamak veel plezier je zit waarschijnlijk nu lekker in de auto. en idd maak veel fotos van de kerstsfeer wil zo graag nog eens dan heen hihihi.

@athina, fijn dat jen u toch nog kunt gaan, het is toch ff ontspanning en dat is zo prettig ff lekker genieten in disney.

@yessie, persoonlijk vind ik vleigtuig en auto beste optie. bus is een crime en doe ik noooit weer. trein nog niet geprobeerd want was maar 20 euro geodkoper dan vliegen dus hebben we dat gedaan hihi. vorig jaar zijn we met 2 kids met de auto gegaan vond dit erg fijn pauze als je zelf zin had lekker rustig aan. we reden er tussen 6 en 7 uur over dus wel smorgens om 5 uur weg maar lukte perfect om en om rijden ging super.
    zelf vind ik 4 dagen ideaal ben een keer 3 geweest met mijn ma maar vond dit toch wel proppen om alles te laten zien aan me ma hihi.en deden we nog neit eens de achtbanen. 2 is echt te kort helemaal voor eerste keer. want je komt dan miss smorgens vroeg aan dan heb je die dag dus nog maar de dag erna moet je alweer weg dus om 10 uur uit de kamer en dan nog eens het park in. en erna de lange reis trug......... erg vermoeiend lijkt me.
    wij gaan altijd naar santa fe is het goedkoopste (echte nederlanderhihi) en tjah het enige wat je er doet is slapen is ons idee dan altijd. het ontbijt hebben wij nog nooitproblemen mee gehad qua drukte dus ook dat stoort ons niet. en je bent zo lopend in het park of met de bus natuurlijk.

19. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Hee Dames! Er valt weer een tripje disney te winnen he?! Met sky radio!

20. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik doe mee! Mijn hyves is al omgetoverd tot Disney stijl! Je weet maar nooit:D:D:D:D

Deel Deze Pagina