Disneyland Resort Parijs

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door tinkerbel, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    moet je hem dan gewoon bij thema's op disney zetten?

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    had hem laatst ook al omgetoverd met een andere wedstrijd maar win het nooit hahaha. ook dat spel op disneysite kreeg ik niet meer dan wat korting, zelfs geen kans op hoofdprijs ...... haha .

3. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Je kan ook smsen naar skyradio.. elke dag een nieuw toverwoord
    vandaag was het sneeuw naar 4422, en als we elkaar zo helpen?! dan zou dat toch leuk zijn als iemand van ons wat wint he>?!

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    die andere was weg zag ik dus kan ook de sky weer proberen maar vind het nergens meer op de hyvesvan hun dus hoe meot het ook alweer???

sms word niks heb geen nederlandse mobiel

5. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Je moet gewoon even op de website van sky radio kijken, daar staat een link voor je hyves.

Hoe grappig zou het inderdaad zijn als 1 van ons het zou winnen;)

6. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    vandaag is het woord cadeau.. of kado... weet niet hoe de nieuwe spelling nu weer is..;)

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zal het zo nog ff doen dan, wie weet idd of het lukt hihihi. heb het jaren geleden ook wel geprobeerd dan moestj e bellen. bracht toen nog kranten rond smorgens en dacht dan ach zoveel zijn er nog niet wakker. maar nooit iemand aande tel gehad. en 1 keer heb ik eens gehad dat ik door was naar de laatste ronde voor een disney vakantie maar ook daar niks meer van gehoord pff
    maar goed wie niet waagt wie niet wind toch hihihi

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    MamaK : Hoe was het????

9. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ja ik ben ook zeer benieuwd!

10. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Misschien was het zooooooo leuk dat ze gewoon daar gebleven is!!!!! ha ha

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Stilletjes hier... wij zijn weer terug :) . Het was koud en nat.. maar het was érg leuk. De oudste heeft ontzettend genoten, gedanst met diverse disneyfiguren en de jongste begon ze vanmiddag ook wel leuk te vinden haha.
    Maar oke- we zijn gesloopt, strontverkouden en ik typ morgen ofzo wel meer ;)

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Dames, ik leef nog.morgen update

13. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Jammer van het weer Athina, maar gelukkig toch leuk gehad. Beterschap met de verkoudheid. Hoop dat als je je weer wat beter voelt dat je ons komt verblijden met een trip report en foto's!

Mamak, welkom terug. Ben benieuwd naar je update morgen....

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden,

eens even kijken hoe ver ik kom :) . Van zondag op maandagnacht begon het al goed: De oudste was al om 2 uur snachts wakker omdat ze een draak zag *zucht* dus daar zijn we gewoon 2 uur mee bezig geweest! Zelfs bij ons in bed wilde ze niet slapen omdat ze hem bleef zien. Om 4.00 begon de jongste te miepen... En om 4.30 uur ging de wekker.
    Beiden meiden waren dus kláárwakker! Daar ging ons plan van 'met slaapzak en al overleggen in de auto en lekker doorslapen' . Om 5 uur moest de oudste ook nog even overgeven, dus het was een lekkere start ;) .
    Plastic zakjes mee en om 5.15 uur gingen we op weg. We hebben een paar keer moeten stoppen om een kotszakje weg te gooien, maar uiteindelijk doorgereden tot Aire de Wancourt Ouest - net voorbij de tol in frankrijk. Daar rustig een ontbijtje gegeten (bedankt voor de tip van hier! Inderdaad een prima ontbijtje!)

Uiteindelijk om 11 uur geloof ik in het hotel, waar we de mazzel hadden dat we gelijk naar onze kamer konden en om 12 uur waren we in het park ongeveer.

Hoewel onze oudste nog steeds niet binnen kon houden van drinken (eten een beetje) was het toch een leuke eerste dag. De oudste vond alles fantastisch en riep telkens dat ze 'ergens IN wilde!' Kasteel dus gezien, de draaimolen gedaan (jongste vond het verschrikkelijk), Casey Juniors, Dombo en It s a small world. Later nog de beiden parades gezien. En hoewel de oudste morskapot was, heeft ze genoten van de lichtjesparade :) .
    Onderweg naar het restaurant, vielen onze meiden in slaap en zijn niet meer wakker geworden ;) . We hebben dus heerlijk rustig gegeten in La Cantina (bij Santa Fé) en de jongste had het prima naar zn zin.

Het ontbijt de volgende dag was erg gezellig, zo met 3 kleintjes :) , een van 6 maanden, en dan onze dochters van 14 maanden en 3,5. De toetjes vielen in de smaak, zowel de yoghurt als de danoontjes :p .

In het park gewoon eigenlijk weer van alles gedaan. Hoewel we wel de pech hadden dat Pirates storing had. Dus die hebben we aan het eind van de dag nog gezien. Ik wilde graag in Big Thunder Mountain. Dochter ook wel :p - maar die had achteraf spijt. Ze vond het verschrikkelijk en wilde niet meer. Grappig genoeg, liepen we er aan het eind van de dag wéér langs (of was het nu een dag later?) en toen zei ze 'ik denk dat ik nu niet meer zo bang ben hoor, ik denk dat ik het nu wel durf' . Maar de 2e keer vond ze het nog verschrikkelijk :p ondanks dat ze zelf wilde hihi. De laatste dag wilde ze wéér, maar toen was er geen tijd meer voor.

Maar oke, dinsdagmiddag hadden we Tea Time gereserveerd. Dit keer in Cowboys Cookout. In het verleden hebben we het ook al op 2 andere locaties gehad. Ik vind wel dat het allemaal steeds minder wordt. Minder figuren, minder keuze qua eten, wat jammer. En Minnie leek een beetje humeurig. Gelukkig de andere figuren niet (Mickey, Goofy, Pluto en Woody) . Ondanks dat, vond Fae het helemaal geweldig. Katelynn, onze jongste, vond het verschrikkelijk :p Zelfs toen Mickey aan de overkant van de tafel stond, begon ze nog te brullen :p hihi. Sem, van 6 maanden lachte stralend naar de figuren, erg lief :) .
    S avonds nóg maar een keer de lichtjes parade gekeken: Dochterlief wou zo graag, hoewel we eigenlijk besloten hadden vanwege de kou en vermoeidheid terug te gaan, toch maar even gekeken dus.

Woensdag naar de studios geweest. Ik blijf het een sfeerloos park vinden, maar de volwassenen hebben genoten van Crush en Fae van Cars, Alladin en de parachutes in het Toy story deel. Lang wachten overigens daar ook, want pfff het controleren en vast zetten van de mensen duurde enorm lang,echt druk was het niet eens.

Daarna ook nog stitch gedaan, vond ik altijd erg leuk, maar ook dit keer minder jammer genoeg. Smiddags dus nog maar terug naar het hotel gegaan, om op te warmen,net alsde dag ervoor.

Eind van de dag nog naar h et hoofdpark geweest. Eindelijk Buzz gedaan :) en ook de raketjes. Buzz was een megasucces haha..De oudste wilde daarna alleen nog maar schieten...Hoewel diegene die bij haar zat helemaal dol werd: Ze bleef het karretje maar draaien haha - dus zelf kwam je dan amper aan schieten toe :) . Uiteindelijk 3 x in Buzz gezeten ;) en de raketjes ook zoiets, tot het dicht ging.

De laatste avond in Newport Bay gegeten. M'n man was niet zo lekker meer en de jongste kon de slaap niet vatten in de wagen, dus ben ik samen met de oudste gegaan (die wilde echt mee) en dus met m'n nicht en haar man en kleintje. Bleek dat ik voor de oudste van 3,5 ook moest betalen, iets van 13 euro ofzo, drinken was wel inclusief, maar ik vond het best veel ;) . Echter ze wilde héél graag melk en eten eigenlijk niet - dus uiteindelijk een bordje penne gekozen maar na 3 stukjes (onderweg naar de tafel) hoefde ze niet meer. En naar haar beker melk was ze zo moe, dat ze graag onder tafel wilde liggen om te slapen. Ze was gelijk weg :) .
    Gelukkig wél kunnen regelen dat we alleen de melk hoefde te betalen... Ik had het eerlijk gezegd al een beetje zien aankomen dat z e niet veel zou eten...
    Wij hebben wél heerlijk gegeten hoewel ik het opvallend vond, hoe vroeg ze alles al op gingen ruimen.

De laatste dag nog lekker ontbeten en toen nog even naar het park. Buzz en verder in Fantasyland geweest. Om 13.00 uur hadden we een lunch met de disneyfiguren (die hadden we extra gekregen, toen we overboekte qua datum en goedkoper uit bleken te zijn) . Dat was écht geweldig! Veel meer tijd met de figuren, veel meer rust..!
    Enig minpuntje wat m'n man ervaarde was dat ze wat moeilijk deden toen we éérst een tafeltje wilde gaan zoeken en dan pas het eten bestellen. Dat moest schijnbaar eerst. Maar met 2 kinderen op de arm+ 1 rondlopend is dat niet zo handig (terwijl ze altijd vriendelijk en behulpzaam zijn ) Uiteindelijk dus de man kunnen overtuigen. Maar oke: Het was verder dus echt superleuk. Zelfs onze jongste vond het uiteindelijk leuk. Goofy nam de tijd om o p een klein afstandje bij haar op de grond te komen zitten en rustig met haar te spelen. Andere kindjes werden nog even op afstand gehouden. En de oudste heeft gedanst met bijna alle figuren :) . Al met al dus zéker 1,5 uur daar binnen gezeten.
    Uiteindeljik zijn we om 15.30 weer naar huis gereden. Veel later dan gepland, maar ach, geen last van files gehad.

Maar oke, een heerlijk weekje gehad. Ik vind het nog steeds zo'n prachtig moment als de belletjes/klokjes klinken en de sneeuw valt. Zó magisch...!
    Verder vind ik het wel érg jammer dat het kerstgevoel steeds wat minder lijkt te worden. Bijna alle eetkraampjes dicht, Belles Kerstdorp daar kon je doorheen lopen maar er was niets open. Toevallig pech met 3 attracties met storing. En in Newport bay was de zelf-spelende-piano weg + de prachtige wereldbol in de hal stond er ook niet meer.
    Erg jammer allemaal... maar oke. Ik kijk wel terug met een geweldig gevoel :) . En wat heeft de oudste genoten! Hopelijk kunnen we het volgend jaar overdoen met mijn ouders erbij!

15. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wat een super tripreport zeg. Jammer van de humeurige minnie. zo een hadden wij ook tijdens ons avondeten in het disneyhotel.

waar hebben jullie met de figuren geluncht?

en wat fijn dat jullie uiteindelijk niet hoefden te betalen voor het eten van je dochter in newport

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden zowel de lunch als teatime in Cowboy Cookout :) . Enerzijds wat simpel, maar wel lekker ruimer- ruimer dan bv cafe mickey in m'n herinnering.

17. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk verslag, ondanks tegenslagen van het weer enzo toch een leuk tripje gehad denk ik

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    fijn dat je ondanks de tegenslagen toch nog een leuke tijd gehad hebt.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Anthina,
    Fijn te lezen dat jullie het ondanks wat 'tegenvallers' toch fijn is geweest en dat jullie wel hebben kunnen genieten. Hoop voor je dat je het volgend jaar inderdaad nog eens over zou kunnen doen met ouders.

Wat ik me afvroeg, hoe zit het in deze tijd met de parade's? Is de 'gewone' parade er ook gewoon of allen die 'lichtjes' parade?

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    omstreeks 16.45 de gewone parade en om 19.00 uur de lichtjes parade :)

Verder wordt om 18.00 uur ongeveer, de kerstboom nog aangestoken. En begin van de middag heb je de Dance Express (of zoiets) nog. Dan stopt er een treintje met figuren en mensen, die gaan dansen en dan mogen telkens de kinderen meedansen. Dan weer terug naar de ouders en dan weer mee dansen. Erg leuk :)

Wat me wel weer opviel, was dat er véél minder figuren 'los' liepen. Alleen op vaste plaatsen, w aar je in een (superlange) rij moest gaan staan.

3 jaar terug ofzo, had je nog een treintje die dan voor het kasteel stopte, waar misschien wel 12 figuren uitstapte en dan kon je daar (als vliegen op stroop :p) mee op foto.

Deel Deze Pagina