Een tijdje terug ben ik naar de Hermitage geweest, naar de Romanovs, erg indrukwekkend! Zo af en toe pik ik een tijdelijke tentoonstelling in de regio mee, zo leuk! Maar wat vind jij een leuk museum? Mag echt van alles zijn....
Naturalis Gallo Romeins museum in Tongeren (België) Bokrijk in België Openluchtmuseum Arnhem Orientalis Nationaal militair museum in Soesterberg Oorlogsmuseum Overloon Archeon Archeologisch park in Xanten (Duitsland)
Musea met kunst. Zowel modern als klassiek. Musea over natuur, geschiedenis en wetenschap Wij hebben een museum jaarkaart en gaan zeer regelmatig naar musea. Ik hou minder van musea over bv communicatie.
Ik vind eigenlijk alle musea leuk... ik zit wel al een poosje vast aan de kindvriendelijke musea, maar dat is ook hardstikke leuk. Kunst en natuur en wetenschap, daar hou ik van. Zelf vind ik de kunsthal altijd erg leuk, omdat het zo veelzijdig is , en dan lekker lunchen en oversteken naar het natuurhistorisch voor een rondje.
Het rijksmuseum! De prachtige schilderijen van de oude meesters. Fantastisch. Hoe ze de details van stoffen en kleuren hebben kunnen vastleggen in verf. Daar hou ik heel erg van. Met moderne kunst heb ik niet zoveel. Alleen misschien met het dali museum in figueras, dat is in zijn geheel een bijzondere belevenis.
Is ook zo, maar soms hoef je niet eens met je kind naar een specifiek kindvriendelijk museum hoor. Mijn dochter wil heel graag naar het Van Gogh museum, ze wil namelijk de zonnebloemen in het echt zien. Nu is ze wel al 11 hoor (dus ouder dan jouw oudste) maar 2 jaar geleden vond ze het Rijksmuseum ook erg leuk.
Boerhave KröllerMuller Kunsthal Maritiem Museum Naturalis (als de verbouwing volgend jaar klaar is) Museum van Volkenkunde Natuurhistorisch Leeuwarden Verzetsmuseum leeuwarden Groninger Museum Boymans