Wie heeft ervaring met camperrondreis met kinderen VS

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenK, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij zijn ons aan het oriënteren om met de camper door Amerika te gaan trekken.
    Ik ben benieuwd wie hier ervaring mee heeft en ea. zou willen vertellen :D

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik niet, maar ik lees heel graag mee! Ben zelf nog niet eerder in Amerika geweest, maar zou dit over een paar jaar graag eens doen.

3. MamavanDuncan

MamavanDuncan Actief lid

6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Oh goeie vraag! Ik lees ook even mee. Wij willen over 3 á 4 jaar graag door Canada met een camper!

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ben nog zonder kinderen met de camper door de vs gegaan. Ik wil dolgraag nog een keer met kinderen, maar vanwege mijn hulpbehoevende vader durf ik niet zo ver/lang weg. Ik hoop wel een keer te zijn geweest voor mijn jongens gaan puberen

Wat ik zou doen met kinderen:
    Rechtstreekse vlucht boeken.
    Een mix van parken en grote steden.
    Niet teveel willen rijden/doen, in de parken meerdere dagen blijven.

Voor echte fans is er het AllesAmerikaForum, daar kun je je schema neerzetten en dan gaat iedereen tips geven, erg handig.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    marb vindt dit leuk.
  6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ah , dat is een goede tip. Daar ga ik vanavond eens een kijkje nemen!

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Het is voor ons de vraag wanneer zullen we gaan. Is het in de zomer, augustus, te heet? Gaan we daarom in de meivakantie, maar dan korter?
    Wat is wijsheid?

Is het slim om de eerste keer wat rustiger aan te doen en bv naar New York te vliegen noordelijk rijden met een stukje Canada? Of gaan we gelijk naar ‘de parken’ zoals Yosemite, Red Cannyon etc.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Klopt, ik ga zo lezen, nu even geen tijd. Als ik het vergeet kun je me een pb sturen

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Idd het Amerika forum. Ideaal!

Wij hebben net florida gedaan met fly en drive. Zoon is 6.
    Mijn oom en tante hebben de andere kant van amerika gedaan (las Vegas en grand c etc) ook fly drive. Wel met oudere kinderen. (13 en 16).

De afstanden die je rijd zijn lang dus veel reistijd per keer. Dat is de reden dat wij eerst new York pakken volgende keer,of gecombineerde met een binnenlandse vlucht en dan een meer afgebakend stuk doen.
    Weet niet hoe oud de kids zijn?
    Camper zelf geen ervaring mee, mijn tante en oom hebben Canada met camper gedaan maar vonden fly drive meer bijdragen aan het vakantie gevoel..

Succes met plannen. Super gaaf!

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Daarin is geen goed of fout, dat is gewoon een keus wat je het meest aanspreekt. Wij zijn drie keer in Amerika geweest, new York gecombineerd met ijsland, west Amerika en Florida. En het westen van Canada, mijn favoriet uit de vier mocht dat ook een optie zijn :).

laurazoey vindt dit leuk.
  11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wij hebben een reis van 6 maanden door de VS gemaakt, waarin ook twee campertochten: één cross-country van 5 weken en één langs de oostkust naar beneden van 3 weken.

Wat wil je weten? ;)

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Grootste tip alvast: niét met een camper de grote stad ingaan

13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wat ik nog wilde aanvullen, stond in de file en het ging weer rijden :cool:.

Als je je keus qua regio hebt gemaakt zou ik daarna bepalen hoe lang en wanneer je wilt gaan.

Yellowstone en Alaska staan nog op mijn lijst en die zijn sowieso te doen in juli/augustus.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  14. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Wij gaan over een jaar of 3 met de camper door west Canada. Heb nog niet eerder met kinderen en een camper gereisd maar hoor wel hele goede verhalen dus we doen het gewoon :)
    Even flink sparen. Ben zelf in het westen van de VS geweest en west Canada. Canada heeft zoiezo mijn voorkeur en denk dat het (afhankelijk waar je heengaat in de VS) misschien met kinderen net wat leuker is?

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Behalve dan misschien Las Vegas, daar kan het wel, daar heb je bij CircusCircus een grote Camperplaats. Destijds was dat heel leuk, maar ik weet niet hoe het nu is ☺️

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Als je in de meivakantie wilt gaan , zou ik kiezen voor “dichtbij” Florida of de oostkust, korter vliegen, minder jetlag. Veel camperverhuurders hebben als eis dat je niet op de dag dat je gevlogen hebt je camper mag ophalen, omdat ze willen dat je uitgerust de weg op gaat. Vaak zitten ze ook ergens in een buitenwijk. Je verliest dus ook tijd door een camper te huren. Een huurauto kun je op het vliegveld halen en brengen.

Augustus hoeft niet te heet te zijn hoor, vrienden van ons zaten vorige maand aan de westkust en die hadden het prima.... in Nederland was het warmer. Vaak mag je in juli/augustus van je verhuurder niet door Death Valley rijden omdat het te heet is. En je moet in de zomer meer rekening houden met bosbranden. Aan de andere kant kun je te vroeg in het jaar weer niet bepaalde bergpassen doen omdat die nog niet open zijn. Dus het heeft voor en nadelen.

17. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Is denk ik leuke tip met oudere kinderen

Vrienden van mij hebben in soort decathlon kampeer spullen gekocht en auto gehuurd. Tijdens kamperen met tent zit je op mooiere plekken dan de camper plaatsen. Meer in de natuur. En was stukken goedkoper aldus hun.

Maargoed hun waren met zijn 2en.
    Vond het wel leuke tip, waar je minder snel aan denkt..

mamameer vindt dit leuk.
  18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Wij hebben met een huurauto zonder kinderen rondgereden. Allerlei canyons aangedaan, rond las Vegas. Een reis van 10 dagen. Prima te doen. Ook de hotels en motels in de vs zijn prima.

Met een camper lijkt me ook erg leuk zeker ook met de kinderen, je gaat naar een volgende plek en kindjes kunnen lekker rond rennen. Je hebt alle spulletjes bij je om wat te koken. Jullie vakantie huis op wielen.
    Wat me wel is opgevallen is dat de campers heel groot zijn. Dus daar moet je wel mee durven rijden. Jan doets is een grote aanbieder van reizen in de vs. Misschien kun je daar eens langs gaan, of bellen wat zij zouden adviseren.

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Leuke tip!! Denk je inderdaad niet zo snel aan, maar zeker met wat oudere kinderen een heel gaaf avontuur!

jolien 1986 vindt dit leuk.
  20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vond het handige van de camper dat je overal je spullen bij je hebt. Onderweg urgente plaspauze? Geen probleem ;)

Deel Deze Pagina