Disneyland topic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door siriel, 16 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Ligt aan jullie rijtijd. Wij doen er bij 6 a 7 uur over en rijden smorgens 5 uur dan ongeveer weg. Zijn er dan tegen de middag . Maar wij gingen wel langer
    3 dagen is kort als je er reis dagen bij hebt . ik zou dus kiezem voor een dag errder en dan een goedkoop hotel in de buurt. Zodat je de eerste dag al vol kunt genieten. En voor de terugweg gewoon rijden zolang julli nog fit genoeg zijn. Wij deden dit meestal rond 1500 uur. 1 keer zijn we 2 dagen gegaan, was spontaan en hadden jaarkaarten, we zijn toen op de 2e dag snachts na de show gegaan. Zaten om 00.30 pas in de auto. Half 7 waren we thuis was midden in de zomervakantie dus het ging . Maar was wel erg zwaar.
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij willen in mei ook naar disney.
    Zijn van plan om te overnachten bij davy crocket.
    Mijn vriend is er heel vaak geweest als kind en verbleef ook altijd daar.
    Ben vooral benieuwd hoe de kinderen het gaan vinden :D
     
  3. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Grappig om te lezen welke voorkeur iedereen heeft wat betreft accommodatie!

    Wij zijn beide keren in Davy Crocket geweest. Vonden de aparta slaapkamers prettig en de mogelijkheid om je eigen ontbijt en lunchpakketje te maken en drinken koel te hebben.
    In de avond gingen we wel uit eten op het park of in de Village.

    Het heen en weer rijden is soms wel vervelend, maar dat woog voor ons op dat moment minder zwaar.

    Vorig jaar verbleven we van ma tm vrijdag en hebben toen van zondag op maandag voor heel weinig een overnachting in Cheyenne geboekt. Ideaal om gewoon op je gemak erheen te rijden en uitgerust de volgende dag meteen het park in te kunnen gaan.
     
  4. buddy

    buddy Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Wie weet of een hotel vip fastpass de moeite waard is?

    Je betaald er natuurlijk best voor en ik zag dat als je in sequioa lodge een suite boekt de kinderen op een slaapbank slapen. Is dat dan de moeite waard ?
     
  5. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Wat voor een vip fastpass bedoel je exact, die van 1 per persoon per dag?
    Wij zijn nml vorig jaar februari in Sequioa Lodge geweest ook golden forest geboekt. Onze kamers waren ruim opgezet en hadden 2 los van elkaar staande 2 persoons bedden. Je kreeg 1 vip fastpass per persoon per dag. Wij vonden het leuk dat het erbij zat. Maar wij maakten sowieso gebruik van de vroege entree in het park. Dan kon je zo 3 x achter elkaar in de aerosmith rock n roller coaster, en dan door in de tower of terror, Dan had je gewoon je vip pas nog als extra, en kon je mooi op een druk moment gebruiken. Ondertussen kan je met je eigen toegangskaart ook nog een normale fast pass halen, met je vip fastpass kom je op exact hetzelfde punt in de rij nml.
    De extra's die voor de rest bij golden forest zaten vonden wij heerlijk, het uitgebreide ontbijt, en de high tea smiddags zijn wel echt heerlijk vonden wij.
     
  6. buddy

    buddy Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Bij de suites krijg je een vip fastpass die mag je de hele dag door onbeperkt gebruiken. Bij de golden forest krijg je er 1 per dag dus mag je maar 1 attractie per dag voor gebruiken
     
  7. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Ja zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur;)
    Sequoia Lodge heeft trouwens ook een koelkast op de kamer, dat is inderdaad wel ideaal. wij nemen graag wat broodjes mee voor als iemand trek krijgt als we in het park zijn. Het is wel lekker dat je dan je vleeswaren enzo zelf mee kan nemen.
     
  8. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Je kunt tegenwoordig ook een vip fastpass kopen, die je de hele dag door kunt gebruiken, ik weet niet of dat in verhouding nog wat scheelt, of dat je dan veel duurder uit bent. Als je dan bijvoorbeeld een "normale kamer" boekt ipv een suite?
     
  9. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Echt? Ik was in de veronderstelling dat alle hotels geen koelkast hadden. Goed om te weten!
     
  10. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Ja hoor hij zit in de badkamer onder de wastafel laat maar zeggen. Altijd makkelijk!:thumup:
     
    Nana01 vindt dit leuk.
  11. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn vorig jaar naar Disney geweest.
    We verbleven in het New Portbay hotel en hadden een compass club kamer.
    Dit is hetzelfde als golden forrest.
    Dus aparte ontbijt ruimte, luxere kamer, snelle check in, valet parking, middag snacks en drankjes.

    Ben vroeger ook eens in het Sequioa lodge hotel geweest. Persoonlijk vond ik dit geen fijn hotel. Erg donker en kwam wat deprimerend over. Niet helemaal mijn stijl.
     
  12. buddy

    buddy Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Je kunt ze idd los kopen maar als je alle attracties wil kost dat maar 150 per persoon per dag dat zou voor ons op 3000 euro voor een midweek uitkomen. Voor dat bedrag zit ik ook in een suite op sequioa lodge of new port bay
     
  13. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij gaan in mei, we hebben voor 10 dg een huisje in Centerparcs vlakbij disney. We willen 1-2 dgn gaan, waarschijnlijk 1 dag met hele gezin en 1 dag alleen met dochter, want mijn man houd niet zo van pretparken.
    We gaan na de meivakantie.
    Ik ben er nog nooit geweest, dus tips zijn welkom. Vind het al lastig waar ik het beste entreekaarten moet kopen :rolleyes:
     
  14. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Als wij met het hele gezin gaan dan gaan we ook altijd van maandag tm vrijdag en dan in de voorjaarsvakantie. Ik mis persoonlijk die vip passen niet. Met de extra vroege toegang en de fastpassen die je kunt halen kunnen wij in die 5 dagen makkelijk alle attracties meerdere malen doen die we willen en op ons gemak.
    Voor ons zou het dat geld dus totaal niet waard zijn. Wij waren nog geen 1200 euro kwijt voor die 5 dagen in Sequoia lodge golden forest. Maar 3000 euro.. nee daar zie ik echt de meerwaarde niet van, we kunnen toch alles al doen wat we willen in die 5 dagen.
    Ik kan me voorstellen dat als je gezin uit kleinere kinderen bestaat misschien, en je andere attracties wilt doen of misschien wel echt alle attracties, dat dat meer tijd kost en dat je dan zo'n suite overweegt.
    Maar als ik de parade 1 keer gezien heb, dan ga ik de rest van de parades lekker in de attracties waar het rustig is. Onze kinderen zijn ook al rond de volwassen leeftijd, en willen sowieso in de snelle achtbanen enzo, en de jongste van 7 doet vrolijk mee, vind dat ook fantastisch, die krijg ik niet meer in de theekopjes of de vliegende kleedjes:p
    Het is denk ik een persoonlijke keus of het dat waard is en of je het echt nodig hebt.
    Maar in jou geval zou ik dan een suite boeken, dan zijn die losse kaarten natuurlijk hartstikke duur voor 5 dagen.
     
  15. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    www.dlp-kaarten.nl hebben altijd leuke acties. Of kijken of er iemand is met een jaarpas waar je mee kunt afspreken voor Bring-a-friend kaarten.

    Helaas zijn onze jaarpassen inmiddels afgelopen..... :(
     
  16. Soofje

    Soofje Actief lid

    6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    wij zijn 2 jaar geleden en afgelopen jaar in de herfstvakantie geweest.
    De eerste keer was het goed te doen, maar afgelopen jaar was het echt gigantisch druk! toen hadden we echt niet genoeg aan de 4 dagen dat wij er waren, als je alles wil doen.
    Wij hebben gelukkig een jaarkaart, dus gaan binnenkort weer, maar als je echt tickets had gekocht, de meeste rijen waren meer dan 30 minuten, en achtbanen maar als een uur..
     
  17. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik zou wel echt goed gebruik maken van de EMT. En weet niet of een van jullie nog in aanmerking zou kunnen komen voor een groene of oranje pas?
     
  18. Soofje

    Soofje Actief lid

    6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    dat was inderdaad ons geluk, wij kwamen in aanmerking voor de groene pas. Daardoor was het te doen, ook voor de kinderen.
    er stond echt voor alle attracties minimaal een half uur, maar de meeste liepen echt tegen het uur..het was echt een verschil met 2 jaar ervoor.
     
  19. schorpioen79

    schorpioen79 Fanatiek lid

    16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de tip!
     
  20. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Weet iemand hoe het in de kerstvakantie zit met restaurants? Ik dacht alleen eerste en tweede kerstdag iets speciaals maar bv 28 december kan je toch voor de normale prijs eten of niet? Ze hebben nu die actie incl diner vouchers en ik wil even weten of dat dan afdoende is of dat t bijbetalen wordt ;)
     

Deel Deze Pagina