Dit als deken gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxYasmina, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik heb een heel mooi plaid bij H&M gekocht, ik vraag me af of ik het als deken zou kunnen gebruiken in de weg. Hij is 90 bij 90, en van 100% biokatoen. Ga toch altijd twijfelen wanneer iets niet van een babywinkel af komt (wel uit de babylijn overigens..)

    Dit is hem!

    Product Detail | H&M NL
     
  2. juf85

    juf85 Niet meer actief

    Zolang het 100% katoen is kan het volgens mij gewoon
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    100% katoen mag gewoon. Al ziet hij er wel dun uit??
    Fleece dekentjes mogen niet ivm warmtestuwing.
     
  4. Thauma

    Thauma Fanatiek lid

    14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Er zijn veel lezingen over welk materiaal mag en welk niet. Tegenwoordig schijnt fleece weer wel te mogen, omdat het sneller droogt dan katoen en wol bijv.
    Het is me nog niet helemaal duidelijk wie er nou gelijk heeft eigenlijk.

    Hier (http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/59826-dekentje-ledikant-welk-materiaal-2.html) staat halverwege de pagina een erg interessante post.
    Verder natuurlijk nog de info op VeiligheidNL (VeiligheidNL l Babydeken, maar vooral ook VeiligheidNL l De relatie tussen beddegoed en het risico van wiegendood i.s.m. TNO (2003)), die ook gewoon over synthetische dekens praten...
     
  5. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik wil het als reserve dekentje gebruiken. Alle andere gebreide dekentjes vind ik echt te duur (wel jammer, want supermooi!) maar deze kostte me nu maar € 7,50 en ook erg mooi. Vraag het anders nog wel even na bij de kraam bij de intake.
     
  6. ivfje

    ivfje Bekend lid

    25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan gewoon hoor!
    Kraamzorg hier was heel erg fan van mijn teddydeken van koeka.... je moet zelf gewoon in h et nekje voelen of je kindje warm of koud is .... de eerste weken tempte ik onze zoon ook bij iedere verschoonbeurt
     
  7. guus

    guus Fanatiek lid

    20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wel een mooi dekentje, je kan hem anders in de kinderwagen gebruiken of in de wieg, dubbel gevouwen eerst, en later als het warmer word gewoon met een lakentje.


    ik had een fleesch dekentje in de kinderwagen in een dekbed hoesje
     

Deel Deze Pagina