zwanger van een tweeling

Discussion in 'Even voorstellen' started by tweelingbuik, Jun 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweelingbuik

tweelingbuik Nieuw lid

Jun 5, 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

ook ik zal me even voorstellen. ik ben begin 30 en ben er een paar weken geleden achter gekomen dat ik zwanger ben.... superspannend!!! afgelopen week hadden we de eerste echo en toen bleken er niet één maar twee kloppende hartjes zichtbaar op het scherm.
    hoewel het een dubbel geluk is, is het ook dubbel zo spannend en zijn er ook veel meer risico's... we hebben meteen een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen die de rest van de zwangerschap gaat volgen.
    het is nu ongeveer 8 weken, dus het is nog heel pril allemaal en ik voel me zo beroerd... pffff...
    heb geluk dat ik deze week vrij heb en terwijl ik misselijk in bed lag was ik een aantal forums aan het lezen en bedacht me om mezelf ook maar aan te melden om te vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met tweelingzwangerschappen of mss zelf zwanger zijn van een tweeling.
    het lijkt me heel heftig wat er allemaal op je af gaat komen.

groetjes van tweelingbuik

2. Manine

Manine Actief lid

Jun 6, 2013
    122
    1
    18
    NULL
    Noord Holland
    #2 Manine, Jun 7, 2013
    Last edited: Jun 7, 2013
    Hey,

Wauw gaaf zeg! Niet dat je je zo lamlendig voelt en de extra risico's enzo, maar dat je een tweeling krijgt. Spannend allemaal.

Ik heb zelf geen ervaring voor je, nog niet zwanger ;).
    Zitten tweelingen bij jou in de familie?

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Dubbel gefeliciteerd! Uit eigen ervaring kan ik zeggen hoe bijzonder het zwanger zijn, en het krijgen van een tweeling is. Ja, het is soms ook zwaar en wen alvast maar aan het gezegde: "zeg maar nee",...... ;) maar als je die 2 prullekes samen zie, dan ben je ook dubbel trots! Geniet ervan....

4. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

May 16, 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    #4 LiveLoveLaugh, Jun 7, 2013
    Last edited: Jun 7, 2013
    Goedemorgen tweelingbuik,

allereerst van harte gefeliciteerd! Ik ben ook troste aanstaande moeder van een twee-eiige tweeling! Weten jullie trouwens al of het een-eiige of twee-eiige is? Gelukkig ben ik toen ik hoorde dat het twee-eiige was meteen meer gerustgesteld. Ik merk wel nu dat ik een haast over al mee heb want ze kunnen eerder komen, maar een gemiddelde tweeling komt met 37 weken.
    Ik geniet echt van de zwangerschap en ik blijf het bijzonder vinden dat mijn buik overvol is hihi en dat we altijd met drieen zijn!

Misschien een hele leuke aanrader: Het tweelingenboek van Lenny Duijvelaar & Anjo Geluk ik ben daar vorige week aan begonnen en het is echt interessant! Want ik merk wel dat er best weinig actueels te vinden is over tweelingen..

Geniet er lekker van! En als je een keer wilt kletsen mag je me altijd pb-en ;)!

Groetjes LLL

5. tweelingbuik

tweelingbuik Nieuw lid

Jun 5, 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh bedankt voor de reacties, erg leuk!! dat boek ga ik zeker uitchecken! er is inderdaad weinig actuele informatie te vinden.
    aankomende week hebben we onze eerste afspraak in het ziekenhuis bij de gynaecoloog, hopelijk komen we er dan ook achter of het één of twee-ei-ig is, dat is nu nog onduidelijk! zo spannend!!!
    maar ook heel speciaal! ik ben reuzetrots en vind het hartstikke leuk dat ze met zijn twee-en zijn!
    de afgelopen dagen heb ik me een stuk beter gevoeld, dat verschilt echt van dag tot dag... en zo bekijken we het ook maar... one step at the time, nogmaals bedankt!! en ook jullie, geniet er van!!

6. tweelingbuik

tweelingbuik Nieuw lid

Jun 5, 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    het zit trouwens niet in de familie...

Share This Page