10 mnd oud en nog steeds niet zelf slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lauraatje, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi dames,
    zoals gezegd, mijn zoon is 10 mnd oud en valt niet zelf in slaap. Ik wieg hem altijd en zing een zacht liedje en loop zo de kamer rond totdat hij slaapt. Ik wil daar nu al een tijd vanaf maar het gaat gewoon niet.
    ik doe precies wat iedereen en alles zegt en schrijft volgens mij.
    ik maak hem rustig, doe zijn slaap zak aan, speen in. Licht uit in zijn kamer en leg hem rustig in bed.
    No voordat ik heb gezegd"lekker slapen"staat hij in zijn bed.
    Ik loop dan weg en wacht 10 minuten. Het is een hoop geklrijs en gegil. Hij gooit zichzelf overal tegenaan en dan is het huilen nog harder. Na 10 minuten ga ik terug en leg hem weer neer, zeg niets, en loop weer weg.
    Dit blijft zo maar doorgaan tot ie helemaal overstuur is.

ik heb ook al geprobeerd om bij hem te blijven. naast het bed zitten, zijn hand vasthouden. hij gaat dan of huilen of lachen en het kan soms wel een uur duren.

Met andere woorden, hoe moe hij ook is, hij valt niet in slaap tot ik hem oppak of ik neem hem mee naar beneden om even iets ander te doen maar dan is ie over zijn slaap heen lijkt wel en slaapt ie zo een hele dag niet. Normaal slaapt ie nog 2 dutjes en savonds vanaf 18 uur tot de volgende ochtend dus hij heeft zijn slaap echt wel nodig.
    Ik ben geen mietje hierin en wil echgt dat het werkt.
    oh ja, op de creche is hij de beste slaper, zonder problemen. Ik doe precies hetzelfde als hun.

iemand nog tips? hoelang blijf je doorgaan met huilen en neerleggen?

groetjes laura

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie is nu 13,5 maand en kan nog steeds niet zelf in slaap vallen, hoe we het ook hebben geprobeerd.
    Er is al vanaf dat ze heeeeel klein was een vast avondritueel, heel voorspelbaar en rustig allemaal. Het maakt haar wel rustig en klaar om te gaan slapen, maar alleen lukt het gewoon niet, ze kon alleen maar tegen een van ons aan in slaap vallen. Wij wilden daar op een gegeven moment ook vanaf en hebben het net als jij geprobeerd met gecontroleerd laten huilen, en ook naast het bedje gaan zitten zonder oogcontact te maken. Maar het lukte niet. Juul ging steeds compleet over de rooie, knalde haal hoofd tegen haar bedje tot ze helemaal blauw zag, overgeven erbij. Het was afschuwelijk, leek the exorcist wel :(... Misschien als we een paar weken hadden doorgezet dat het wel gewerkt had, maar wij wilden dit niet op deze manier.

Dus nu, na haar avondritueel en nog wat melk boven, valt ze nog steeds tegen ons aan in slaap. Waarna we haar direct kunnen overtakelen naar haar eigen bedje.

We hebben haar nooit mee naar beneden genomen, dat werkt veel te activerend.

3. adi

adi Niet meer actief

TS: als ze bij KDV zelf in slaap valt (zonder huilen), kan ze het dus iig wel. Hoe werkt het als bijv. papa of oma haar een keer naar bed brengen? Om de patroon te doorbreken?

4. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    het is een jongetje, by the way, en papa heeft het vorige week gedaan en toen lukte het ook. Maar dan, hoe dan verder? zou fijn zijn als het mij ook lukt...

5. adi

adi Niet meer actief

kijk dat is een begin! misschien dat papa hem 2-3 nachten achter elkaar in kan stoppen, dan ontstaat een nieuw patroon voor hem. Het is ook goed als papa en hij samen een nieuw iets doen net voordat hij hem in bed stopt. Even gedag zeggen tegen speelgoed of zoiets (iets herkenbaars, dat ie weet dat ie daarna naar bed gaat). Als nieuw ritueel goed werkt kun jij het overnemen en precies hetzelfde doen.

Het is een beetje lastige fase 10-11 maanden, dan begint de eenkennigheid, en gaan ze erg aan de moeder hangen. Dus kan het nu een beetje lastig zijn. Maar je kunt het altijd proberen.

6. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    ik heb geen idee hoe we dat gedaan hebben gewoon naar bed gebracht en hij ging slapen moet wel zeggen dat we een makkelijk kind hebben hoor sliep al met 2 maandjes hele nachten door.
    soms heeft hij wel van die regeldagen (week) en dan duurt het langer.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb 8 weken lang dag en nacht gewiegd en gedaan. Ik wilde dit niet de rest van haar baby tijd blijven doen dus heb op den duur haar gewoon in bed gelegd s'nachts en heb de 10 minuten regel toegepast. Nee het was niet leuk en ik lag er niet gerust op maar het heeft wel geholpen. Nu huilt of mopperd ze zichzelf in slaap en dan hoor ik haar niet meer.

Als het bij papa en op het kdv wel kan dan zou ik papa het lekker een paar keer laten doen. Als jij het dan weer over neemt de 10 minuten regel toepassen als er wel word gehuilt en dan evt papa terug sturen naar boven. Het moet kunnen zonder drama dat blijkt wel

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

En als je hem nu wat later naar bed doet dan 18 uur? Ik vind dat vreselijk vroeg hoor voor een kind van 10 maanden dat overdag nog 2x slaapt!

9. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    Als eerste, ik vind 18 uur ook vroeg maar dan is al een uur aan het wrijven en jengelen en moeten we het rekken tot zes uur. Hij heeft het blijkbaar nodig want hij slaapt door en om half 7 sochtends moet ik hem wakker maken.

En hoe moet ik het smiddags dan doen als papa werken is? Gewoon weer wiegen of niet en dus gewoon nie slapen.?

Beetje een cirkeltje want als hi smiddags weigert om zelf te slapen is ie doodmoe als papa hem on bed legt. Is het dan nog wel een realistische overwinning als het lukt?

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ten eerste: elke keer als hij zonder huilen gaat slapen is een overwinning!

Wat je zou kunnen proberen 's middags is om het patroon rigoreus om te gooien en zo proberen te doorbreken dat hij jou nodig heeft om in slaap te vallen. Ik zou in geen geval weer beginnen met wiegen! Want dan leert hij dat niet af.
    Verder is het echt gewenning. Hij heeft geleerd dat dit de manier is om te gaan slapen. Je zult hem nu dus een andere manier moeten leren. Ik denk dat het steeds teruggaan een goede manier is, maar ik zou in het begin geen 10 minuten tussen laten maar veel minder. Misschien 3 minuten oid. Dan ga je kijken voor hij zichzelf overstuur heeft gehuild (hopelijk). Verder is het belangrijk om het een paar dagen achter elkaar hetzelfde te doen en niet iets anders te proberen. Dan kan hij namelijk het patroon leren.
    Wij hadden er ook veel problemen mee en dit heeft uiteindelijk geholpen. Ik heb het CB ingeschakeld en dit waren oa de tips die ik kreeg. Daar gaven ze ook aan, dat het soms wel een paar weken kan duren voor het goed gaat!

Wat bij ons verder hielp was een nachtlampje en een muziekding.

Deel Deze Pagina