Ik ben vorig jaar na mijn bevalling nog heel lang ziek geweest ben nog aan het reintegreren nu. de bekkeninstabiliteit die ik tijdens mijn zwangerschap had heeft zich doorgezet en ik heb maanden overal hulp bij moeten hebben mijn zoontje kon ik niet normaal mee wandelen sterker kon zelfs op een moment niet meer wandelen nadat ik heb gerevalideerd gaat het stukken beter en inmiddels zelfs zo enorm goed dat ik echt besef van ja ik ben er weer bijna nu moet ik natuurlijk nog wel verder conditie en kracht opbouwen maar het begin is er. in deze periode ben ik 40 kilo aangekomen mede door medicijngebruik maar ook door het niet meer kunnen bewegen enz. inmiddels is er helemaal op eigen kracht 20 kilo vanaf we zijn laatst op vakantie geweest heb daar gewoon lekker gegeten en ook mijn wijntjes op en was 200 gram lichter dan voor we gingen dus was helemaal blij. ik moet er veel voor doen en het gaat langzaam maar stap voor stap komen we er wel. of kilo voor kilo net hoe je het wel zien ik sport 3 keer per week cardio op de sportschool daarnaast ga ik om de dag 20 minuten fietsen met de kleine dit is momenteel echt de max wat ik aankan en verder probeer ik iedere 1 tot 2 keer 20 minuten met de hond te lopen ik werk natuurlijk ook nog 3 dagen in de week dus soms gaat het makkelijker en soms wat lastiger, maar gemiddeld val ik 1 kilo per week af. nu is een vriendin van mij echt enorm zwaar en zij is een enorme emotie eter op een gegeven moment was ze weer helemaal down en vorig jaar heeft ze een tijd in de ziektewet gezeten in verband met een depressie, nu doet zij helemaal niets aan sport dus ik afgesproken met haar 1 keer per week gaan we een uurtje wandelen goed voor mij en goed voor haar ja afgesproken nou je raadt het al nooit wat van gekomen ze hefet werkelijk waar iedere week afgebeld varierend van ziek zijn tot en met verjaardagen koud en geen zin. oke na een aantal weken is het dan voor mij ook klaar, nu ben ik er dus achter gekomen dat ze dus tegen haar man heeft gezegd dat ik altijd afbel nooit gebeurd. daarbij zijn ze begonnen met lijnen via het cambridge dieet en zij valt nu wel goed af met behulp van de shakes en is ze nu 15 kilo kwijt nou ja oke ik geef eerlijk toe ik heb het geld er niet voor en denk dat de manier waarop ik het doe blijvender is en naar mijn mening gezonder. maar nu zei haara man dus tegen mij je kan ook een voorbeeld nemen aan mijn vrouw zij valt tenminste wel hard af en belt nooit af om te wandelen zo lui als jouw is ze niet. toen hij dit zei was ik zo boos ben weggelopen en heb even genoeg van ze. deed me heel erg veel pijn dit is al een week of 6 geleden gebeurd toen zij net bezig waren maar al die tijd bleef dit door mijn hoofd spoken afgelopen weekend kwam alles weer boven mijn andere vriendin die van maat 54 naar maat 42 is gegaan met behulp van een maagband is nu ook met het cambridge dieet begonnen want ze wil er niets voor hoeven doen toen kwam alles weer boven en besefte ik dat die opmerkingen me echt pijn doen, 1 ding weet ik wel tuurlijk zou ik ook graag weer in maat 42 passen maar mijn tijd komt nog wel dan duurt het wat langer maar ik ben tenminste weer volledig gezond en kan normaal funstioneren dat was mijn 1e prioriteit de rest komt later en daar ben ik nu hard mee bezig maar mijn geluk zit in mijn gezin. zo dat lucht op !
Fijn dat het oplucht. Trek je niks van haar aan, waarschijnlijk durft ze niet tegen haar man te zeggen dat zij degene was die iedere keer afbelde. En ik deel je mening, als je " normaal " afvalt lijkt het me beter als met enige vorm van een dieet. Je moet je levensstijl gewoon veranderen en nooit meer teruggaan naar hoe het was, dat is de beste remedie. Jij bent in ieder geval ook op de goede weg
Als zij een emotie eter is, dan ben ik bang voor haar dat haar gewichtsverlies niet blijvend is. Ze kan wel gaan afvallen, maar als zij haar eetbuien niet onder controle kan krijgen, dan zitten die kilo's na het dieet er zo weer aan. Meid...ik snap dat dit je pijn doet, maar als mensen dit zeggen, zijn het geen vrienden toch? Tenminste bij mij niet! Wees trots op jezelf! Je hebt er al 20 af en 1 kg per week is prima! Je doet enorm je best en meer kun je niet doen. Zet hem op meid! En wat betreft het Cambridge dieet....ik heb een collega die regelmatig met dit dieet aan de gang is. Die heeft echt last van het jo-jo effect. Zij betaald daar 50 euro voor in de week! (dus 200 euro in de maand), om niet constant op het zelfde gewicht te blijven (wat dus heel ongezond is). Dus ik zou zeggen: ene oor in, andere oor uit hoe moeilijk het ook is! Zet hem op!
Ik zou eerder erg zielig vinden als een vriendin van mij zich zo zou gedragen. Wat ik uit jouw verhaal kan opmaken is zij diegene met problemen en niet jij. Ga gewoon door met jouw manier. Ik roep vaak dat hardlopers doodlopers zijn (en dan bedoel ik niet de mensen die op straat rennen, aangezien ik ook hardliep) maar dat ik uit mijn omgeving heb ervaren dat mensen die veel in korte tijd afvielen daarna bijna altijd veel in korte tijd aankwamen. Ga gewoon door met waar je zelf mee bezig bent. Zo te zien gaat het heel goed en mag je best trots op jezelf zijn wat je hebt bereikt. Bovendien heb je wat je hebt bereikt ook nog eens geheel zelf bereikt.
Iedereen die af valt doe het op zijn of haar manier. Jou manier van afvallen is gezonder dan de hare al snap ik dat sommige mensen zich beter kunnen houden aan het cambridgje diet dan aan 'gewoon' minderen met (vet) eten. Ik vind het superknap van je. Ik ben ook onlangs 16 kilo afgevallen, ik weet hoe moeilijk dit is maar wat ben je trots als dit gelukt is. Lekker laten lullen dat mens, je moet je maar zo bedenken hoeveel energie steek ik in haar (door je rot te veolen ed) en hoeveel krijg ik ervoor terug... nou dat antwoordt is duidlijk. Ook is het duidelijk dat zij gewoon gefrusteerd en jaloers is dat het jou wel op de 'gewone' manier lukt.
Goed zeg, dat je zo hard aan jezelf werkt! Je mag trots op jezelf zijn hoor! Trek je niks van anderen aan, je weet zelf hoe het zit meid!!!
Jij doet het gewoon op je eigen manier, en zo te lezen werkt dat voor jou! Misschien heel subtiel eens in bijzijn van haar man vragen waarom ze nou geen enkele keer met jou is komen wandelen maar elke keer afbelde met domme smoesjes? Serieus, vind het super dat je op eigen kracht zoveel kwijt bent geraakt! Die overige kilo's gaan er echt nog wel af. Liever langzaam en blijvend, dan te snel en weer gaan jojo'en.
Blijf erboven staan en doe je best om je die opmerking van haar man niet aan te trekken! Jij bent goed bezig, hou dat vol.
En het voordeel is marielouise, dat jij straks blijvend op gewicht blijft omdat je er een gezonde levensstijl op nahoudt. De discipline van je 'vriendin' laat nu al te wensen over, dus na het dieetje zal ze gewoon weer in haar oude gewoonten terugvallen. Dan zullen we zien wie hier lui is en wie er het laatst lacht.
Ik vind dat je haar best mag "verlinken" bij haar man "Hoe bedoel je ik belde steeds af? Jouw vrouw had juist de ene smoes na de andere! Dus ben ik maar alleen gaan wandelen." Buiten dat vind ik het superknap dat je je hele levenswijze op de schop hebt genomen. Jouw manier van afvallen is veel gezonder en vaak ook blijvend. Wat gebeurt er met de vriendin als ze stopt met de poedertjes? Dan komt ze toch gewoon weer aan?
Had een goeie voor mij geweest.Had tegen haar man gezegt van en jij er maar geld is steken omdat je vrouw te beroerd is om te wandelen.Ik maak mijn kilometers en kost me alleen maar een paar schoenen.Zij kost je zittend op de bank een kapitaal Nee meis je bent goed bezig zo hoor en beter rustig aan en gezond,dan je porto leeg laten lopen en zo weer te zwaar bent omdat het toch niet bleek te werken zo. Succes.
iedereen doet afvallen op hun eigen manier . hoop dat je vriendin erachter komt dat ze erg respectloos met je is omgegaan. boontje komt om ze loontje zeg ik maar trek je er niks van meid! doe waar je je goed bij voelt! succes en supergoed hoe je bezig bent!hou vol!!
Tja....en dan noemt zo iemand zich vriendin? Jammer hoor. Maar Ik stel me daar iets anders bij voor.. En voor jou een diepe buiging. Ik wéét hoe een mens kan worstelen met gewicht dus ik vind het razend knap dat je op zo'n goede manier afvalt!
Die 'vriendin' komt er wel achter. Petje af voor jou! Op eigen houtje 20kg afgevallen. Mag je echt supertrots op zijn! En hoe met die vrienden om te gaan? Ik weet het niet! Probeer dat links te laten liggen, hoe ontzettend moeilijk het ook is.
Dit vind ik een goede!! Helaas ben je op dat soort momenten vaak flabbergasted en niet zo adrem. Ik kan me voorstellen dat die opmerking hard aan is gekomen. En wat een eikel van een vent heeft zij zeg, zie die van mij zich niet zo snel met mijn vriendinnen bemoeien. Ik wil je even heel veel succes wensen met afvallen, je bent op de juiste manier bezig zo!
@TS; Knap dat je het op 'eigen kracht' doet !! Trek je niet teveel aan van je 'vriendin' en haar man. De manier waar op jij het doet; daar heb ik respect voor. Petje af !!
onze mannen kennen elkaar al heel erg lang dus hij is heel erg vrij naar ons toe, had het inderdaad al bij een andere vriendin voorgelegd en die was ook helemaal verbaasd dat hij dat durfde te zeggen. we weten allemaal hoe makkelijk ze is en hij trapt er nog in ook, ach dat moeten ze zelf weten, op het moment dat dat gezegd werd was ik niet zo adrem nee normaal wel maar stond even met een bek vol tanden,
Ik weinig blad voor me mond zeg maar op zulke momenten.Vaak hou ik me mond daar waar nodig maar bij dit soort dingen floept het eruit. Was ook gelijk wat in mijn hoofd op kwam toen ik het verhaal las. Al kan ik me best voorstellen dat je met een mond vol tanden staat hoor als ik Ts zou zijn.