rare kraaien in de tuin...

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik zat vanmiddag lekker in de tuin, komen er 2 kraaien aan gevlogen, heel dicht bij mij tegen elkaar kwetteren en doen, ook toen de honden de tuin in kwamen bleven ze gewoon in de buurt op de grond. vond ik al raar.

Vervolgens vliegen ze het gemetselde dakje van de schuur op, gaan ze daar allebei met hun vleugels helemaal uitgeklapt in een hoek liggen. Echt super wijd en naast elkaar en dan de snavels helemaal open en de veren allemaal omhoog op hun lijfje. Helaas had ik geen fotootoestel in de buurt.

Ik vraag me nu af waarom ze dat deden eigenlijk, zag er zo cute uit, terwijl ik normaal niks met kraaien heb. haha. Iemand enig idee?

2. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    De kraaien (ws kauwen) die zonnebaden met dit weer! Dit doen meer vogels als het zo heet is. Leuk om te zien. En een stelletje kauwen blijven voor altijd bij elkaar, wij hadden vroeger een tamme kauw in de tuin, het zijn brutaaltjes.

3. Momfulness

Vonnie, ik zoek dus net een plaatje van de kauw op en dat waren ze inderdaad.

Dus zonnebaden? Want ze gingen inderdaad pal in de zon liggen. Ik dacht eerst misschien zoeken ze verkoeling en is dat stuk van het dak koud ofzo.. Maar we hebben dus de maas hier tegenover, dus dan zou ik zeggen, ga daar langs de kant staan ofzo hihi.

Inderdaad hondsbrutaal. En we kunnen ze nog terugverwachten?
    Zal eens opletten vanavond ;)

Ik kon er niks over vinden op google.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Brrrr doodeng!!! Hahaha

5. Momfulness

haha, aaaaaaaaaaaah straks komen ze met een boodschap...

6. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Die beesten waren helemaal uitgeteld van het warme weer.. en kraaien zitten idd altijd in paartjes bij elkaar!

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Toen straks hier een merel in de tuin helemaal kapot van het warme weer. Ik kon op 30 cm afstand komen. Zelfs de hond had al een uur door de tuin gestruind! Ik heb snel een bak water voor de vogels klaargezet... zo zielig die hitte... Maar helaas... niemand maakt gebruik van het badje :(

8. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

hahaha ik heb er een tijd terug over gedroomd...dat er eentje bij mijn keukenraam op de schutting ging zitten met een riempje om zijn bek...en ik was aan het verzinnen hoe ik hem me kon laten vertrouwen om hem te bevrijden daarvan...
    geen idee wat het betekende..

laatst zat er een jonge kau tegenover mijn huis vast in een net van het voetbaldoeltje..dus huphuphup ik naar buiten...gelukkig mankeerde hij niks al zat het touw al aardig om hem heen, en vloog daarna weer naar de rest die luidkeels zat te wachten, toen was het goed en gingen ze allemaal weg...aardig brutaal trouwens die beestjes

9. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ze zijn brutaal maar ik vind ze leuk. Ze zijn zo creatief, wij hebben er ook veel in de tuin. Alleen van het gekwetter word ik wel eens gek.

10. Momfulness

@zogezegend, misschien meteen de betekenis van je droom duidelijk ;).

Ik vind het dus ook zo sneu voor die beestjes, die hitte.

en dit was echt een grappig koppel, heb best gelachen samen met mijn moeder om dat rare gedrag haha.

Deel Deze Pagina