Je kan toch ook gewoon typen dat je ermee eens bent. Ik denk dat het van andere fora wordt overgenomen.
Ik doe het soms. Regelmatig verwoord iemand het zodanig goed, dat ik er weinig aan toe te voegen heb. Meestal vul ik het dan nog aan met of mijn verdere advies/mening of mijn eigen ervaring.
'Ik ben het ermee eens' of 'dit dus' is toch allebei hetzelfde? Is maar net wat bij je past qua schrijven.
Ik ben het eens met de door mij gequote uitspraak hierboven. Ik wou eigenlijk schrijven "dit dus" maar dat is wel erg flauw. Overigens stoor ik me er totaal niet aan, moet iedereen lekker zelf weten. Als het maar duidelijk is wat hij/zij vindt.
Komt inderdaad op hetzelfde neer maar woordjes als 'amen' dit dus' e.d. vind ik zo meeloperig, niets voor volwassen dames vind ik. Zeggen dat je vind dat iemand gelijk heeft of dat je het met iemand eens bent, is normaal taalgebruik en heeft niets met meeloperij te maken
Ik vind het zo gemakkelijk over komen. Maar daar wordt het dus ook voor gebruikt haha.. Maar dan wordt er gezegd, beter dan 10 dezelfde antwoorden maar steeds die quotes en 1 of 2 woorden eronder vind ik veel vervelender. Zo.. Onpersoonlijk op de een of andere manier.
op een ander forum waar ik geregeld reageer, zit ook een lid die op veel topics precies hetzelfde antwoord geeft als ik, maar ze schrijft het net even met een andere bewoording, dat vind ik pas zwaar irritant! net of ze geen eigen mening heeft en die van een ander maar kopieert.
Het viel mij ook al op en in het begin dacht ik; oh, ok... maar als je nu een topic wil volgen en je komt honderdduizend quotes tegen, die je dus eigenlijk als tig keer hebt gelezen en die alleen maar worden aangevuld met "dit dus". Dan eh.. ja.. iets in mij vind dat ronduit irritant. Al begrijp ik de strekking wel. Maar toch..
Ik vind het niet irritant. Wat ik wél irritant vind, is als de openingspost iedere keer wordt gequote om te antwoorden.
Vergelijkbaar met amen (die vind ik wel irritant), +1, eens of "vind ik leuk". Ik lees "dit dus" uiteindelijk het liefst, al voegt het geen drol toe