baby's van 6 maanden altijd pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jyll, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    hallo allemaal,

ik ben bij mijn dochtetje begonnen met bijvoeden!
    we zijn voorzichtig met het groentehapje gestart en opzich gaat het al hartstikke goed...
    nu ben ik op internet aan het rondkijken naar wat schema's van andere kinderen om zo te kijken hoe we het aan gaan pakken met de rest!
    nu zie ik bij veel schema's staan dat ze bijv. s'ochtend en/of s'avonds pap krijgen....

ik vroeg me af of dat gbruikelijk is?
    mijn dochtertje doet het namelijk erg goed op dit schema:
    7.30 fles van 180/6
    11.30 fles van 180/6
    15.30 paar hapjes groentehap met fles van 180/6
    19.30 fles van 180/6

ze slaapt lekker door tot half 8 s'ochtend dus pap lijkt mij dan niet nodig of zie ik dat verkeerd....

nu heb ik nog een vraagje...
    de groentehap gaat hartstikke goed en merk dat ze er steed smeer van begint te eten... de fles daarna van 180/6 wordt duidelijk te veel erachter aan...
    wat zouden jullie doen?
    de fles gaan minderen naar bijv 120/4 of 150/5.... als ze straks aan andere tussendoortjes toe is probeer ik de groente wat op te schuiven naar later op de dag...

of de fles wel 180/6 laten maar dan wat later na de groente ipv meteen als 'toetje' erachteraan?

ik hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven zodat ik rustig kan overstappen naar een ander schema....

liefs Jyll

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi Jyll, wat fijn dat je dochtertje het zo goed doet!

Niet elk kind krijgt pap hoor, dat wordt echter wel vaak gedacht maar het hoeft niet. Als je rustig aan groente/fruit introduceert is je kindje al 7/7,5 maand en mag ze beginnen met wat brood. Wij gaven Louise pap omdat ze heeeel slecht haar brood at.

Qua flessen zou ik inderdaad die fles die ze na haar groente krijgt steeds kleiner maken (indien ze goed eet) om hem zo te laten vervallen. Ze krijgt immers nog een fles om half 8.

3. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    hallo manuela....

allereerst bedankt voor je antwoord,

ik denk dat ik inderdaad goed naar mijn dochtertje blijf kijken en als ik het idee heb dat pap in haar scchema past krijgt ze het van mij.
    maar vanmorgen had ze haar fles met moeite leeggedronken en werd ze pas om 8.00 uur wakker!

de fles na de groente hap ga ik inderdaad maar stilletjes aan afbouwen want ze zit echt duidelijk te vol...een halfuurtje na het hapje en flesje geeft ze terug, en dat heeft ze nog nooit gedaan.

zal er vandaag eens mee beginnen, eens kijken hoe ze erop reageerd!

liefs Jyll

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij geven ook geen pap, een paar keer Nutrix in haar laatste fles geprobeerd maar daar trapt ze echt niet in, ze laat het gewoon staan terwijl als we dan een gewone fles aanbieden ze het allemaal op drinkt. Dus dan maar geen pap. Ze doet het goed zo en mag af en toe al eens op een stukje brrod sabbelen, dat vindt ze lekker. Kan me voorstellen dat als ze brood niet lekker vinden en pap wel dat het een stuk sneller gaat.

Ons schema is ongeveer gelijk aan dat van jou:
    8.00 fles van 210 + 7
    12.00 eerst wat hapjes fruit en dan kijken wat ze op krijgt van de fles 210 + 7
    16.00 eerst wat hapjes groente en dan kijken wat ze op krijgt van de fles 210 + 7
    19.00 fles van 210 +7
    (ondanks dat ze al 6 maanden is krijgt ze nog geen opvolg melk, de blikken 1 moesten eerst op, daarna zal ze wel flessen van 180+6 krijgen)

We wachten vaak wel even met de fles na de groente of de fruit maar dat hangt er gewoon vanaf hoeveel ze opeet. Als het echt maar 3-4 hapjes zijn dan geef ik meteen de fles, gaat er een half potje in dan wacht ik een half uurtje of zo. Eerder wil ze de fles dan toch niet.

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je zou ervoor kunnen kiezen om om 15.30 gewoon de fles te geven en dan de groentehap om 17.00 uur. Dan om 19.30 de laatste fles. Groente met gelijk daar achteraan de fles lijkt me ook echt een beetje teveel van het goede..Wanneer je kindje goed fruit en groente eet, kun je de fles van 15.30 laten vallen en rond die tijd diksap + een snackje aanbieden.

Ik gaf/geef wel (bambix), vind het een heerlijke start van de dag, maar een flesje melk is ook goed en dan vanaf een maand of 8 een boterhammetje aanbieden in de ochtend..

Deel Deze Pagina