Dit ga ik nooit doen, maar heb ik toch gedaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 29 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Wat dat betreft wel inderdaad! :D Hier ook een dochter die daar heel behoorlijk Engels van heeft geleerd. :)

Mapje vindt dit leuk.
  2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja dat is hier ook. Maar vooral omdat ik Belgische ben dus verwachten ze hier (uk) dat ik ook goed frans spreek. Wat uitspraak betreft is dat inderdaad goed. De rest is wat roestig zullen we maar zeggen.

Tijdens de lockdown kreeg mijn oudste dus franse les van een leerkracht met een schots accent via filmpjes online.Ik zat daar dus constant van dat spreek je zo niet uit, je moet het zo en zo uitspreken. Toen hij terug naar school ging stonden ze daar verwonderd over zijn uitspraak. Kind heeft wel het voordeel dat hij zowel de huig r als de rollende r en dan de engelse r (ik noem het maar zo) beheerst.

citroenrasp vindt dit leuk.
  3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dat zei mijn man ook Haha. Toch maar eens gaan kamperen in een huurtent, daarna een vouwwagen gekocht en inmiddels trotse eigenaar van een caravan.

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.419
    21.812
    113
    Oh ja hier ook. Véél verschillende r-en dus. Dl vinden ze de huig r een beetje gek, ze kennen de klank wel vanuit het Arabisch, maar dan als totaal andere letter. A heeft het nog steeds over een vriendinnetje uit Rotterdam 'Die geen bord zegt maar bogd'. :roflmao:
    Gelukkig kan mijn man wel goed Frans, dus dat is wel weer fijn bij het helpen met huiswerk.

Deel Deze Pagina