Dit gaat een lange avond worden... Groot bed.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Biccy, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Dit hadden we bij de oudste ook gedaan. Met z'n derde verjaardag heeft hij een wekker gehad (van kiddysleep) waarbij hij wist wanneer hij uit bed mocht komen.
    (Op deze leeftijd hebben kids vaak last van nachtmerries en angsten, daar kan hij natuurlijk ook overstuur door zijn)

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij zijn er 3 weken geleden mee begonnen. Grote bed neergezet, kleine ernaast en ze mocht kiezen. Natuurlijk wilde ze in haar grote bed met Dora overtek. Duurde twee uur voordat ze sliep. Toen was het gedaan, nooit meer in kleine bed geslapen. Ze zegt nu tegen iedereen: Y. grote bed geslaapt!!:D

Deurkruk is omhoog, ze kan niet zelf haar kamer uit. Maar tot nu toe komt ze haar bed niet uit:) Had ik echt niet verwacht, ze vraagt nog steeds toestemming.

En we doen altijd traphekje dicht voor de zekerheid.

Knap he dat de kids dit toch snel doen! En laat hem maar lekker kiezen. Hij kiest vanzelf wel ook in de nacht zijn grote bed. Een leuk overtrek wat hem boeit helpt ook echt!
    TS onze kids zijn van dezelfde leeftijd:)

3. adi

adi Niet meer actief

Goede tussenoplossing. Je kindje is inderdaad nog zo jong, waarom zou je hem 'dwingen' om in een groot bed te slapen als hij daar nog niet aan toe is.

Als hij zover is, zal het echt niet zo moeilijk gaan. HIer gingen ze over net ná de derde verjaardag. Grote bedden in elkaar gezet, samen opgemaakt, deledikantende eerste nacht ernaast geplaatst. Ze mochten kiezen, kozen voor het grote bed.... en dat was het.
    NIet gehuild, niet uitgeklommen, geen verdriet, nooit meer omgekeken naar de ledikant. Ik ben wel blij dat we wat langer hadden gewacht, dan hebben de kinderen veel meer zelfvertrouwen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En in verhouding... Een minder groot bed.
    Dat zal vast mee spelen als ze gewend zijn aan het "kleine" veilige ledikant.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier ook net over. Samen bed in elkaar gezet en opgemaakt, op haar nieuwe kamer. Uitgelegd dat haar oude kamer en ledikant voor de baby is, daar legt ze nu steeds knuffels in "voor de baby", heel schattig.
    Op haar nieuwe bed een overtrek van Maya de Bij, daar wilde ze wel onder slapen. Wel een bedhekje van de Ikea op het bed gezet omdat ze de neiging heeft om in eeen hoekje te kruipen.
    Geen problemen gehad, slapen ging de eerste nacht nog niet heel goed, eerst knuffel kwijt en toen het licht was, was haar kamer natuurlijk vreemd dus nog even teruggelegd in haar oude ledikant. Nu af en toe wakker omdat ze haar kuffel kwijt is maar ze slaapt prima en komt er ook niet uit, pas als wij haar eruithalen. Gaat ook direct slapen 's avonds.
    Slaapje overdag doet ze nauwelijks meer, een keer geprobeerd toen zat ze te spelen in bed maar in principe lijkt ook dat geen probleem.
    Oja, onze dochter moet nog 2 worden in juli, maar dat zal voor elk kind anders zijn.

6. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Precies, het nieuwe bed is zo'n tussen bed van ikea :) en zijn ledikant is nu ook open en dit gaat prima, tot nu toe.

Hij is er vanzelf ineens aan toe, denk ik :) overdag wil hij soms wel, maar 's nachts gewoon nog niet. Nou, dan niet hoor, het heeft geen haast :)

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Zolang je de ruimte en mogelijkheid hebt kan ie gewoon kiezen toch? Goed idee om het ledikant open te maken, kan ie er in ieder geval veilig uit. En uiteindelijklukt het bij alle kinderen, ken geen 15-jarige die nog in zn ledikant slaapt ;)

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook ledikantje weggehaald toen het grote bed kwam (gewoon 1persoons), dit kon niet anders. Eerste avond geen probleem, 2de avond wel paar keer terug moeten leggen maar dat gebeurde met het ledikant ook, klom ze ook uit (met slaapzak aan). Ze word in aug. 2jaar

Ts, hoe is het vanavond gegaan? of heb ik erover heen gelezen?

9. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hij slaapt sinds gister nacht weer in zijn ledikant, zonder zijkant. Hij slaapt zo prima en kan er zonder rare fratsen gewoon uit, en gaat dan s'ochtends in zijn kamertje spelen tot hij het zat is en me komt halen :) voor zijn dutje (dat doet hij nog graag) kiest hij zijn grote bed.

En die opmerking over geen 15 jarige die nog in een ledikant slaapt, ik zei toevallig net tegen mijn man, ah joh, als ie' 21 is ligt het vast niet lekker meer :D

10. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Heeft het nut om zo'n wekker met een zon en een maan aan te schaffen? Hij gaat nu voor zessen spoken, en roept dat het geen nacht meer is. Helpt uiteraard ook nieg dat de zon aan zijn kant op komt. Hebben jullie er iets aan? Ik vind ze nogal prijzig, maar een uurtje rekken zou wel fijn zijn :)

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Wij hebben traphekjes in de deuropening. Zo kunnen ze ongestoord in hun kamer maar niet over de gehele verdieping gaan rondscharrelen

Deel Deze Pagina