Geloof het of niet: van water kun je dik worden! Althans, dit stelt professor Adam Carey, voedingsdeskundige bij de Metropolitan Universiteit in Leeds. " Water bevat verontreinigde stoffen die gezondheidsklachten veroorzaken. Zelfs gewichtstoename." Hollywood is niet blij met de uitspraken van de Britse deskundigen. Welke celeb zweert niet bij drie liter water per dag om het lichaam te reinigen, af te vallen en jeugdig te blijven? Ons kraanwater is meestal vrij van bacteriën die maag- en darmproblemen kunnen veroorzaken. Recent Brits onderzoek toont echter aan dat dat lang niet overal het geval is. Zo krioelen de Londense waterleidingen van te hoge loodgehaltes, hoger dan de Europese regelgeving toelaat. Want lang niet alle 60.000 oplosbare chemicaliën in de watervoorraad kunnen worden gefilterd. Een van deze stoffen is bijvoorbeeld Bisphenol A (BPA), gebruikt bij de vervaardiging van plastiek, zoals babyflesjes. Verschillende studies koppelen de stof aan hart- en vaatziekten. Water uit een flesje lijkt ook geen oplossing. "Eenmaal geopend, is het niet langer steriel en trekt het bacteriën aan, te vergelijken met een stilstaande vijver." Toch blijft vocht noodzakelijk, benadrukt de professor. "Alleen heeft het geen zin om gezonde voeding en levensstijl te promoten als we ons water niet onder handen nemen."
Nou ik zit nu koffietijd te kijken. En Leontien Zeilaard van Moorsel zit nu bij koffietijd. En die zei dat het hele grote onzin is. Ik kreeg het al benauwd toen ik het hoorde.
Ik zit het ook net te kijken en ik las daarna het bericht hier. Het is toch ook klinklare onzin!! En maar schreeuwen met de kop van dat artikel, maar ik vind er vervolgens overigens in het hele artikel niets over terug. Kom op zeg!
Ik geloof er ook niks van. Ik ben juist super veel afgevallen door water te drinken gezond te eten en te bewegen.
Ons water is goed genoeg. Ik lees nu net in een ander artikel dat er oestrogeen in het water zit/kan zitten dat de vetophoping beïnvloed
das echt bullshit, als ik een flesje water drink dan pis ik dat binnen een paar minuten weer uit, drink een flesje cola dan kan ik daar de hele dag mee doen, oftewel water maakt je echt niet dik hoor ... Anders zou ik ook niet al 3 kilo zijn afgevallen de laatste weken, ik drink namelijk alleen water en thee
Straks komt er nog iemand die zegt dat je 'van de lucht' dik wordt. Zou me wel goed uitkomen, want dat roep ik al jaaaaaaaaaaaren
wat een flauwekul zeg. Als of alles wat je drinkt steriel moet wezen. Zo werk je alleen maar smetvrees in de hand . Als we alles zonder bacterieen zouden hebben keldert onze weerstand en liggen we bij het eerste beste virusje al om. Teveel water drinken kan trouwens wel gevaarlijk zijn ( heel veel water) omdat je elektrolytenbalans uit evenwicht raakt . Maar overal waar te voor staat is niet goed.
Inderdaad, maar dan hebben we het wel over heeel veel water. 5 liter op een dag kan te veel zijn, maar dan bijvoorbeeld alleen wanneer je ook helemaal geen suikers of zouten binnenkrijgt en het in een vrij korte tijd naar binnen klokt. Maar dit nieuwsbericht over water vind ik een beetje paniekzaaierij. Een geopend flesje water zou slecht zijn ivm de bacterien? Ze kunnen je ook wel overal bang voor proberen te maken zeg. Ik weet dat het drinkwater in nederland gewoon goed is. Over de kwaliteit in andere welvaartslandenlanden weet ik niet zoveel, maar bronwater is overal te koop toch? Niet helemaal in de lijn van het bericht, maar ik moest er gewoon meteen aan denken; als er toch ergens iets aan het drinkwater gedaan moet worden, sla dan waterbronnen in derde wereldlanden. Hier worden we er misschien wel dik van, daar gaan ze er dood aan.
er is al eerder een keer een onderzoek naar gedaan waar ditzelfde uitkwam. Ach ik geloof het niet zo!
ik drink 4,5 liter water op een dag. Omdat mijn nieren niet meer goed werken moet ik mijn afvalstoffen zoveel mogelijk zien af te voeren en moet dus minimaal 4 liter per dag drinken.