Dit gaat me echt aan me hart...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Elena22, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    :$
    dat het zielig is oke... maar dit vind ik wel heel hard...

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    denk dat ze het bedoeld als in: omdat dieren zichzelf niet kunnen verdedigen tegen het kwaad van mensen.

3. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

echt super zielig, heb vreselijk zitten janken.
    Wat lief dat ie er tegen aan gaat liggen.. zo zielig

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

:$:$:$:$:$:$:$

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ahh ik heb er hier 3 .. waarvan 1 kat mama poes is
    die heb ik zelf moeten redden van de dood toen ze 4 weken was..
    ze kreeg geen eten niets..
    en lag bijna op sterven na dood..

heb haar toen mee gepikt bij iemand vandaan die 44 katten had..
    heb haar met de hand groot gebracht..
    nu is ze een trotse mama van onze pixel van 11 weken mama zelf is nu 2 jaar :D

zoo zielig dat filmpje.. kon er niet meer naar kijke

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vind ik niet. Mensen zorgen vaak zelf voor narigheid, en als dat niet het geval is kunnen ze voor zichzelf op komen. Dieren kunnen dit niet, en zijn vaak weerloos.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Inderdaad Devilchase. Dieren kunnen zichzelf niet verdedigen. Mensen kunnen dit over het algemeen prima en anders is er wel iemand die het voor hun op kan nemen.

8. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik ga dit filmpje maar niet bekijken,dan zit ik echt te janken.
    Ik zat een keer in de bus en keek opzij precies naar een vrachtwagen vol met op elkaar gepropte varkentjes..ik heb gewoon in de bus zitten janken en ben er de hele dag niet goed van geweest..

Ik heb op de een of andere manier ook meer met dieren als met mensen..

9. namya

namya Niet meer actief

ik vindt kinderleed het ergst, sorry maar dat staat ver boven dierenleed......

neemt niet weg dat ik er ook niet van hou dieren te zien lijden, heb niets met dieren maar lijden hoeft niet, dan kan ik ook verdriet voelen

10. namya

namya Niet meer actief

voor de diertjes zijn ook genoeg stichtingen etc die het voor ze opneemt, ;)

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    naja ik vind niet dat dieren boven mensen staan sorry hoor maar zoals jij het zegt minya komt het erop neer (gezien het beestje aangereden was) dat er beter n mens omgereden kan worden dan n kat... nou mijn nichtje is doodgereden toen ze 3 was en ik heb toch liever dat ze 1000 katten doodrijden dan n kind van 3... en tuurlijk n beestje hoeft geen pijn te lijden maar ik vind niet dat je een mens met een beest kan vergelijken...

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oef... ik ga er denk ik maar even niet op in...
    Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel gevoelens. Laten we dat lekker respecteren! En leg me zeker geen woorden in de mond...

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    sorry hoor, maar mensen kunnen zich niet altijd verdedigen...zie jij nou echt een kind zich verdedigen omdat die mishandeld wordt door haar vader, moeder of wie dan ook? Vind ik een naif van je... er zijn mensen die jaren lang in oorlogen zitten en zich helemaal niet verdedigen, weerloos zijn...en dat vind jij niet zielig?

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    zit dit met tranen in mn ogen te kijken.. heb hem na een paar tellen uitgezet anders hou ik het echt niet droog hier op mn werk.. zoveel liefde van die kat naar zn maatje

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Ik vind het zielig dat er dieren zijn die mishandeld worden, dood gemartelt en verhongeren...

Maar vind mensenleed veel erger...
    Mensen zitten jaren lang in oorlogen, worden mishandeld door hun ouders, jaren lang opgesloten in een kelder als sexslaaf...en dat is neit erg? Kunnen deze mensen zich dan verdedigen, zijn deze mensen niet weerloos?

Mensen worden beschoten terwijl er nog een kind in hun buik groeit, vrouwen en kinderen worden verkracht en dat is neit erg want ze kunnen zich verdedigen en dieren niet...zijn jullie nou zo dom en naif... echt weer iets van zulke mensen om zo te denken...

Ik heb geen hekel aan dieren, zie helemaal neit dat ook hun niet worden mishandeld of wordt verwaarloost...maar hoe vaak lees je niet een persoon of een kind door een dier wordt gebeten en de hond wordt dan omgebracht omdat die agressief is, zoch verdedigt of wat dan ook... "is zielig voor die hond, want die kan zich niet verdedigen en een mens wel...

Denk is even na voor dat je iets zegt...

16. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

juist! en dat bedoel ik er maar mee ;)

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Er wordt helemaal niet gezegd dat mensen leed NIET erg is hoor!!!

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    men zegt wel dat dieren zich neit kunnen verdedigen, dat dierenleed erger is dan mensenleed.

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tuurlijk gebeuren er dingen met mensen die het daglicht niet kunnen dragen... Dat wordt er helemaal niet beweerd. En dat die mensen zich niet kunnen verdedigen heb je ook gelijk in. Maar over heb algemeen gezien kunnen mensen hun mond opentrekken (behalve dus die situaties die jij aandraagd) en dieren sowieso niet, nooit,never. Die zijn altijd afhankelijk van het ingrijpen van een mens. Dat wordt er bedoeld met niet zichzelf verdedigen.

Maar jij zegt in je vorige post van joh, is mensenleed niet erg dan enz. Nou dat heeft dus niemand gezegd.
    Dat iemand dierenleed erger vindt betekend niet dat diegene mensenleed dus niet erg vindt. En daarbuiten is het een mening ;)

20. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    hier ook al na 14 sec weggeklikt. vreselijk triest! Mijn hart huilde toen ik keek
    Komen herinneringen naar boven een van mijn cavia's, die is na het overlijden van zijn hokmaatje in een hoekje gekropen en bleef daar liggen. Ik heb hem met de hand moeten voeren totdat hij een nieuw vriendje kreeg.
    Hoezo dieren voelen geen emotie?

Deel Deze Pagina