Ik moet eerlijk zeggen dat ik me dierenleed ook veel meer aantrek dan mensenleed. Niet dat het laatste niet verschrikkelijk is, maar wat we dieren aandoen is vaak zoveel erger en op zo'n grote schaal! Die arme beren die in gevangenschap gehouden worden terwijl er dagelijks gal wordt afgetapt uit een open wond. Vreselijke pijn! Of de bio-industrie. Of mensen die gewoon doorrijden nadat ze een dier hebben overreden en niet eens kijken of het nog leeft (oke, dat gebeurt bij mensen ook en dan vind ik het net zo erg). Dieren kunnen zich niet verdedigen, wij hebben de macht en het gebrek aan geweten om ze te vernietigen voor ons eigen gewin. Vaak laten mensen zich bij dieren van hun slechtste kant zien. En dieren snappen het niet, ze begrijpen hun gevangenschap of pijn niet. Ik keur wreedheid tegen mensen echt niet goed, honger en oorlog ook niet, maar ik kan echt enorm huilen om dierenleed. Ben blij dat ik niet de enige ben! Ik bedenk trouwens wel, als er een huis in de fik staat, red ik dan de dieren of de kinderen?.... de kinderen, hoor!
Zo dan... Misschien nog eens een poging wagen, en dit keer met een beetje meer respect? Ik heb volgens mij geen aanleiding gegeven om persoonlijk te worden... En ja, ik weet zeker wel wat er allemaal in de wereld speelt. Toch veranderd mijn mening daardoor niet. Beetje jammer dit...
Dames, dames, iedereen heeft in dit soort dingen zijn eigen mening. Het was toch niet de vraag wat nou erger is? Ik heb ook een zwakke plek voor dit soort trieste filmpjes, maar dat er wat ergs met een kind gebeurt vind ik ook vreselijk. Het een is niet erger dan het ander, het is op een andere manier erg. Jammer dat dit weer zo'n topic moet worden waarbij discussies ontstaan omdat mensen elkaar niet in hun waarde kunnen laten.... TS wil een zielig filmpje met ons delen, niet een discussie uitlokken!