Hallo allemaal, Vanavond heb ik mijn eerste echo, deze is vervroegd omdat ik al een week bruin bloed verlies. Het begon vorige week (6 weken 4 dagen) met wat bruine afscheiding, wat slijm. De dag erna was het al bijna over en die dag daarna ook. Daarna kwam het weer terug en dag erna weer bijna over. Nu heb ik sinds eergister wat meer bruin bloed verlies, het is nu wat wateriger en bij elke plasbeurt veeg ik wel wat weg. Af en toe verlies ik 1 of 2 druppen met plassen, maar als ik niet naar de wc ga verlies ik niks. Ik heb dus ook geen maandverband nodig. Aangezien mijn echo vanavond pas is en ik toch erg bang ben, hoop ik dat mensen wat reacties kunnen geven die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt en waarbij er een goede afloop is geweest. Ik ben nu 7 weken en 5 dagen zwanger.
Hoi Lynn, Ik had in het begin ook wel wat bruinverlies. Zolang het niet rood is en meer wordt is er vaak niks aan de hand. Het kan oud bloed zijn van de innesteling. Of misschien heb je daarna nog sex gehad en is het daar een beetje van. Helemaal zeker weet je het natuurlijk nooit, maar ik zou proberen me niet al te veel zorgen te maken. Succes met de echo vanavond en laat je nog iets weten? Lfs, chicken
Hey Chicken, Bedankt voor het reageren. Aan de sex kan het niet liggen, want sinds ik dat beetje bruinverlies heb durf ik echt niet meer te sexen. Ik weet dat het er niks mee te maken heeft als het mis mocht gaan, maar toch. Gewoon het idee dat ik dan niet nog meer bruinverlies krijg. Aan de ene kant denk ik dat ik gewoon een hele gevoelige baarmoedermond heb of een stolseltje dat bloedt, maar aan de andere kant heb ik ook weer een slecht gevoel. Bah bah bah dit is niet leuk.
Hoi Lynn, Ervaring is echt dat het 2 kanten kan opgaan. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook last van bruinverlies (1 dag) en dat is dus goed afgelopen. Vorige week ook 2 dagen bruinverlies gehad maar dit is geeindigd in een miskraam (donderdag). Ze zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken zolang het bruin is... Veel sterkte (we weten allemaal hoe spannend het is!)!
Hey Rosalie, Bedankt voor de reactie. Ik weet inderdaad dat het nu 50/50 is. Maar omdat ik nog een hele dag moet wachten spreek ik mijzelf een hoop moed in. Aangezien het bruinverlies nu al een week duurt en nog steeds niet rood is en ik geen krampen heb enzo, is het misschien geen miskraam omdat het dus niet doorzet. Ik hoop op een andere reden. Mja aan de andere kant heb ik ook zo'n verdrietig gevoel al...
Nee, kan het me heel goed voorstellen hoor....het is ook allemaal nieuw en onzeker. Hoe laat heb je de echo?
19.45 pas, vandaar.. het duurt nog een hele dag.. Gelukkig ga ik vanmiddag nog even naar de bioscoop om wat tijd te doden!
erg he, zo moeten afwachten en in spanning zitten ik weet er alles van. Maar het kan echt nog goed zitten, de helft van de vrouwen met bloedverlies blijven gewoon zwanger, helaas was het bij mij niet zo. Hopelijk heb je vanavond een mooie echo en zit er nog een plakbeeb! sterkte en een dikke knuffel liefs miek
Dank je wel Miek, Leuke benaming plakbeeb haha.. Ik heb nog wel redelijk gevoelige borsten (en dat was ook mijn enige zwangerschapsverschijnsel). Overigens is het bloeden iets erger geworden nadat ik gisteravond had gesport. Kan ook met de doorbloeding te maken hebben?
Ik verlor vorige week ook ineens rood bloed. Afgelopen zondag veel bruin en beeb doet het super goed.
@Meleka, Ik hoop zeker op goed nieuws! @Meara, Dat soort dingen daar word ik nou vrolijk van . Laten we hopen dat mijn beeb het ook zo goed doet! Wisten ze bij jou de oorzaak van het bloeden?
Het is echt 50/50 ik hoop dat bij jou vanavond alles oke is! Ik heb zelf vorige maand een miskraam gehad met 9 weken maandag en dinsdag wat bruinverlies woensdag kregen we de eerste echo (ook eerder omdat ik het niet vertrouwde) overdag had ik met afvegen rood bloedverlies eind van de middag echo gehad alles zag er goed uit en toch geloofde ik de HA niet dacht dat hij een filmpje afspeelde of zo En mijn gevoel was wel juist volgende dag heb ik het kindje verloren zonder krampen of wat dan ook. En de verloskundige en HA zeiden als je geen krampen hebt is het alleen maar goed blijkt dus niks te zeggen! Laat je vanavond weten hoe het gegaan is?
Ik weet niet of je mijn verhaal wilt horen. Ik heb bij 3 zwangerschappen bruin verlies gehad, maar heb wel een gezond kindje op de wereld gezet naast 2 miskramen. Je bent al een paar weken zwanger, dus dat is wel positief! Succes vanavond, en laat je even weten of er een kloppend hartje was?
Oh jeetje zustertje, dat is erg . Nee weet je wat het is. Bij de een zegt het niks, bij de ander wel. Bij de een is bloedverlies niet erg, bij de ander wel. Sommige hebben flinke rode bloedingen met stolsels en nog krijgen ze een gezond kind. Het is echt niet te zeggen dit. Bij iedereen is dat anders. Was je ook al je kwaaltjes al kwijt?
@Melisa, Ja ik weet dat er echt wel een kind voor ons in zit, maar ik hoop gewoon gelijk de eerste keer natuurlijk. Ik zal het laten weten!
Linnn: het kan echt zoveel redenen hebben dat je wat oud bloed verliest. Bij onze dochter heb ik zelfs helder bloed verloren. Mijn placenta lag erg laag en bij het groeien gaf dat wat bloedverlies. Dat heb ik tot 10 weken gehad. Dus de moed nog niet opgeven hoor!
Ik ben die 5 weken dat ik zwanger was erg moe geweest en zere borsten en dat had ik toen ook dag van echo nog een zwtest gedaan en die was knal positief en toch kon ik het niet geloven dat het goed was denk een natuurlijke bescherming na de miskraam was ik zo opgelucht (en natuurlijk giga verdrietig) want ik had het wel goed. De ha en verloskundige konden ook niet snappen dat ik het niet kon accepteren dat ik zwanger was (terwijl we het super graag willen zijn er van april 2008 al mee bezig) Maar niet de moed opgeven hoor zoveel vrouwen hebben bloedverlies tijdens de zwangerschap en dan is er niks aan de hand. Maar ik snap je onzekerheid wel!
Pfff vervelend he, die onzekerheid... Maar ik heb ook bloedverlies gehad en bij mij was alles prima! Ik heb ook een keer een mk gehad, maar toen gutste het bloed echt eruit. (sorry..)
Nee, gisteren en vannacht was ik een beetje 'down' en had ik de moed een beetje opgegeven. Vandaag voel ik me daarintegen weer wat frisser en is de moed nog niet weg! Ik heb inderdaad gezien dat het zoveel redenen heeft. Af en toe heb ik een beetje zeurderig gevoel in mijn buik, maar daarna voel ik niks meer. En het bloed is nog steeds niet rood geweest, wel donkerbruin. Maar vandaag is het weer lichter en minder. Ik hoop (en ik denk) dat het de placenta of een wondje is en dat de beeb vanavond laat zien dat het goed leeft! Vanaf welke week had je bloed van je placenta?