Mijn zoontje is gister voor het eerst naar het KDV geweest en het is daar heel goed gegaan alleen thuis werd hij ineens overstuur wakker (eerder dan normaal) en 's nachts was het elk uur even huilen en weer in slaap vallen. Kan het zijn dat hij door al de indrukken van de hele dag van slag is geweest?
Ja hoor dat kan heel goed, is natuurlijk een hele andere omgeving, veel kinderen om hem heen. Trekt wel weer bij als hij er aan gewend is
Kan inderdaad heel goed zijn. Er zijn zoveel andere indrukken voor je kindje en toch veel meer drukte dan thuis. Ook verwerkt je kindje dit in zijn slaap dus dat merk je. Maar hij went vast snel en dan slaapt hij en jullie weer lekker door!
Fenna slaapt op het KDV altijd korter dan thuis. De woensdag thuis heeft ze voor mijn gevoel ook echt nodig.
Nou weet wel zeker dat het door de nieuwe indrukken kwam want vanacht heeft meneertje weer heerlijk geslapen en heb hem niet gehoord! Hopen dat hij snel gewend is en niet elke week aan het spoken is!
Zeker weten dat het daar van komt! Moet je es bedenken hoeveel nieuwe indrukken je kindje krijgt. Ik word daar zelf ook altijd moe van als ik bv ergens kom waar ik nog nooit eerder geweest ben. Lekker bij laten komen, en straks als hij wat meer gewend is zal het snel minder worden!
Het heeft bij mijn ukkie zeker wel een maand geduurd voor ze gewend was. Vooral in het begin lag ze de dag na een creche de hele dag te slapen. Ik had haar eerst naar een ander (veel drukker) kdv, en daar had ze 4 dagen nodig per crechedag om weer bij te komen, dus daar heb ik haar maar weer van af gehaald...