Geen flesvoeding meer, nu vitaminen gaan geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flunckybubble, 26 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Hoi,
    Mijn zoontje van bijna 9 maanden wil absoluut geen flesvoeding meer. Het is iedere keer drama wanneer we hem de fles aanbieden en slaat de fles gewoon uit je handen als je niet oplet. Hij heeft koemelkeiwit allergie en krijgt vanaf dat hij 2,5 maand oud is speciale flesvoeding (Friso Allergy Care). Deze voeding is wel zo smerig dat ik het van de ene kant wel voor kan stellen dat hij de fles niet meer wil met al het lekkers wat hij nu aan vast voedsel krijgt. Hij moet eigelijk nog 500 cc melk drinken per dag van de diëtiste maar dat krijgen we echt niet voor elkaar. Hooguit 40 a 50cc als we geluk hebben.

Ik heb al op internet gelezen dat we nu dus extra vitaminen D moeten gaan geven omdat hij te weinig flesvoeding krijgt maar is dat het enige?? Hij krijgt nu sinds dinsdag ook sojamelk wat eigelijk pas vanaf 1 jaar mag maar de kinderarts zei dat we daar toch al mee mochten beginnen. In sojamelk zit lang niet zoveel in als in flesvoeding of gewone melk dus ben bang dat hij nu tekort krijgt.

De diëtiste is op dit moment op vakantie dus vandaar mijn vraag hierzo op internet...misschien dat iemand dezelfde ervaring heeft/gehoord heeft.

Groetjes
    Kim

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Wat krijgt de kleine verder nog te eten? Misschien als hij minder van iets anders krijgt, dat hij hongeriger is en dus de melk nog drinkt? Ik heb het idee dat kindjes van 9 mnd nog wel flesvoeding nodig hebben.
    Ben verder geen professional ofzo, dus echt stevig advies kan ik je niet geven.. Je zou morgen toch nog eens kunnen bellen naar bijv. het CB.

3. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ja hij moet zeker nog flesvoeding krijgen maar het is echt een drama iedere keer.

Hij krijgt nu verder:
    07.00 1 boterham met boter en vlees en soja drinken
    10.30/11.00 u. grote fruithap met diksap
    14.30/15.00 u. 1 boterham met boter en zoet
    18.00 u. warm eten..of potje of vers en 1 sojatoetje

En hij krijgt nog tussendoortjes en heel de dag soja te drinken afgewisseld met water of diksap.

Ik denk dat ik idd morgen het cb ga bellen. Hij is al te licht krijg ik iedere keer te horen van het cb en de diëtiste en hebben de vaste voeding al moeten verhogen maarja nu is de fles weer weggevallen dus naar mijn idee krijgt hij nu nog te weinig binnen.

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hou je er rekening mee dat als je kindje allergisch is voor koemelkeiwit ook heel snel een allergie voor soja kan ontwikkelen? Stel je vraag eens op het bijvoedingsforum: bijvoeding.freeforums.org. Daar leest een kinderdieetist mee! Je krijgt snel en goed antwoord. Want volgens mij heeft hij inderdaad nog melk nodig en dan bedoel ik niet de soja.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als een kindje gewoon goed eet (groenten, fruit etc) dan hoeven er geen extra vitamines toegevoegd te worden. Mag trouwens wel.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Hier ook een meisje die geen flesvoeding meer krijgt. Ik geef haar vitamine D bij

7. takel

takel Lid

2 mrt 2009
    19
    0
    0
    Hallo,

Sidmick, mag ik vragen wat je dochter zoal eet op een dag en hoe oud je dochter is? Want mijn dochter is 8,5 maand en die drinkt ook nog maar ongeveer 200 ml flesvoeding per dag. Ze wil gewoon absoluut niet meer. Ik vind het zo moeilijk wat ik dan kan gaan geven omdat ze nog niet alles mogen hebben.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik heb dit probleem dus ook gehad met Kylian (die geen allergie heeft laten we dat even duidelijk stellen)

Na een week bijna niet drinken (zijn flessen dan) heb ik contact opgenomen met de voedingsdeskundige van het cb.

In overleg met haar ben ik over gestapt naar een 'normaal' patroon.

Dus

ontbijt
    tussendoortje
    lunch
    tussendoortje
    avondeten
    nog iets voor het slapen gaan.

Haar advies was wel om karnemelk/yoghurt te geven omdat dit door de bereiding beter te verteren is voor een kindje van (toen) 8 maanden oud.

Ook zijn we vitamine D gaan toevoegen en toen hij een jaar was hebben we dat vervangen door de vitamine pillen (beertjes) van de optimax.

Groetjes Anita

9. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik las idd dat kinderen met een kma ook snel een allergie voor soja kunnen ontwikkelen. Ik denk dat dat toch een kwestie van uitproberen is. Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die een kind heeft die geen fles meer wil. Je wordt zo onzeker omdat iedereen zegt dat ze echt melk binnen moeten krijgen maarja als dat niet lukt...je kan de fles moeilijk in zijn mond proppen.

Mijn vriend heeft net Vit.D gehaald dus ga er morgen mee starten. Ik neem aan dan 10 druppeltjes per dag omdat hij nu helemaal geen melk binnen krijgt?

Deel Deze Pagina