Lange nasleep na miskraam (jan) Wie ook?

Discussion in 'Miskraam' started by Isa, Apr 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben net bij de gyn geweest. Eindelijk, nadat ik ruim 6 weken na de miskraam (26 jan.) positief testte. Vijf weken na de miskraam begon licht bloedverlies tot op vandaag. Af en toe is het even weg, afgelopen vrijdag was het opeens veel meer maar stoppen doet het (nog) niet.
    Ik heb nu bloedgeprikt op HCG en evt. infecties. Als er nog Hcg aanwezig is in het bloed kan het betekenen dat ik (toch) een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb en een kijkoperatie nodig is of dat ik alsnog gecurreteerd wordt. De baarmoeder zag er onrustig uit en heb een te dik baarmoederlslijmvlies. Ook is er vocht gezien achter de baarmoeder. Dit kan van een eisprong zijn (die ik wel meende te voelen) maar kan ook bloed zijn. Ik heb verder geen klachten. Op eerder echo's bij de vk was niets bijzonders te zien maar dit waren wel buikecho's. Al met al een miskraam met een heeel erg lang staartje...
    Morgen krijg ik de uitslag van het bloedonderzoek en nu maar hopen dat daar geen Hcg in gevonden is!! Spannend.

Wie had ook zo'n ellenlange nasleep na een miskraam??

2. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

May 22, 2011
    610
    0
    0
    Wat een naar verhaal meid! Een miskraam is al erg genoeg en dan die onzekerheid en niet verder kunnen helemaal.
    Hebben ze niet eerder kunnen zien of het om een bbz gaat? En dan heb je toch vaak ook wel last van bepaalde symptomen? Hopelijk vinden ze in je bloed geen hcg meer. Wat kan het anders zijn?

Ik heb helaas ook te maken met een hele lange nasleep. Dat komt door mn molazwangerschap. Een zwangerschap waarbij de cellen geen embryo vormen maar een tumor die maar blijft groeien. Doordat we al in het zkh liepen hadden we vroege echo's dus waren we er snel bij. Maar alsnog heb ik na de 2 curettages er 3 maanden over gedaan voor mn hcg rond de 0 was. En zitten we nu in ons half jaar wachttijd wat moet bij een mola. Elke maand bloedprikken of de tumorcellen niet gaan groeien. Dus kijken we uit naar augustus wanneer we hopelijk weer groen licht krijgen! Maar we blijven positief!

Hopelijk kan jij dat ook blijven! Heel spannend morgen je uitslag. Kunnen ze daar ook alles uithalen of krijg je nog inwendige echo's?

Ik duim voor je op goed nieuws. Laat je het weten?

3. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Jee meiden en ik vind mezelf al zielig omdat bij mij het vloeien ook niet volledig is opgehouden....(bijna 4 weken)
    Sterkte meiden en hoop dat de ellende voor jullie snel voorbij is.

4. waterroosje

waterroosje Actief lid

Nov 11, 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    sterkte gewenst meid..

5. Reen

Reen Lid

Feb 21, 2012
    59
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken het, een miskraam is al niet leuk maar dat gedoe erna vind ik nog veel erger. Ik heb vandaag om precies te zijn voor de 100ste dag achtereen bloedverlies. Ondertussen al 3 op de ok gelegen en ik ben er voorlopig ook nog niet vanaf aldus mijn gynaecoloog afgelopen maandag. Maargoed, zodra alles achter de rug is.... ga ik het risico van zwangerschap gewoon nog een keer nemen.
    Sterkte meiden!

6. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik heb na mn ma ook een lange nasleep gehad.
    ik heb de miskraam opgewekt door pillen. bloedde half leeg en was volgens de gyn schoon. ze had wel 2 keer gekeken met een echo.
    vervolgens was ik na 8 wkn nog niet ongesteld en vervolgens alleen maar bruin. toen heb ik een zwtest gedaan, die was hartstikke positief! ik wist alleen dat ik niet zwanger kon zijn...
    ben gelijk doorverwezen naar de gyn. weer een echo, niks te zien. bloed afgenomen en ja hoor...nog hcg 65!!( 13 wkn na ma!) vervolgens elke week bloedafnemen. het bleef 3 wkn lang op 30 steken.
    toen ben ik alsnog gecuretteerd en 3 wkn later was het weer 0!!
    er bleken nog wat minuscule niet zichtbare placentavlokken te zitten die wat zaten te woekeren. gelukkig geen mola waar ze bang voor waren.
    2 mnd later was ik weer zwanger, en nu alweer bijna 23 wkn!
    maar al met al heeft t wel een half jaar geduurd tot alles weer normaal was! dat een miskraam zo kon verlopen heb ik me echt nooit gerealiseerd!
    sterkte meid ermee! het is gewoon vreselijk rot dat je t nog niet achter je kan laten! maar komt goed! xxx

7. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Oh jee, wat vervelend allemaal! :(
    Ik hoop heel erg voor je dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is in ieder geval!

Ik had ook zo'n lange nasleep na mijn eerste miskraam, dat kwam doordat ik een verkleving overhield aan mijn curretage.
    Het is toen pas na 4 maanden geconstateerd, en toen moest dat nog verholpen worden.
    Anyway, dit topic gaat over jou, niet over mij, dus ik ga mijn mond weer houden. ;)

Heel veel sterkte verder, en ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat met je..

Share This Page