Hoi hoi, Nou zoals de titel al zegt, wie heeft er ervaring met de de ziekenhuizen/gynaecologen in Weert en Maastricht? Ik sta nu nog onder behandeling bij mij gyn in weert maar als het in April nog niet raak is dan word ik doorgestuurd naar een gyn in Maastricht om daar eventueel geopereerd te worden of voor IVF. Liefs!
Hoi Sterre, ik ben niet bekend met de gyns in Maastricht, maar wel met de gyns van het IVF team ( dat zijn weer andere) En over het IVF team ben ik tevreden. Ze zijn zorgzaam, begripvol enz. Succes met de verdere stapen die je gaat ondernemen. Liefs Hope
Hoi Sterre, De gynaecoloog die ik in M'tricht heb gehad was erg aardig en behulpzaam en het IVF-team is echt top! Kortom ik heb alleen maar goede ervaringen met M'tricht! Veel succes! Gr. Sabrien
Dank jullie wel voor jullie antwoorden! Ik wist niet dat er aparte gyns waren voor IVF. Is er een lange wachttijd? Liefs!
Sterre, ja gynaecologie en IVF zijn verschillende afdelingen dus ook met verschillende artsen! Er is ongeveer een wachtlijst van 2 a 3 maanden (na aanmelding door gynaecoloog), ik ben 23 juli vorig jaar op info-avond geweest en ik ben medio september met de microgynon gestart en 23 september het leren spuiten gehad en ben toen medio oktober begonnen met spuiten! Gr. Sabrien
Ook al klinkt 2-3 maanden wel lang, vind ik het op zich nog wel meevallen toch? Ik bedoel, ik zit nu alweer in mijn 4e ronde, de tijd gaat stiekem toch snel. Hoe gaat het jullie tot nu toe af? Of heb je een aparte topic waar je dit bijhoud? Liefs!
Hey Sterre, Klopt valt ook heel erg mee, en je bent die tijd toch ook wel bezig met van alles o.a. gesprek bij gynaecoloog, info-avond, bloedprikken, zaadonderzoek etc. En zeker de tijd gaat heeeel snel. Ik heb geen apart topic maar schrijf veel in het IVF/ICSI topic! Wij zijn momenteel bezig met de 2e IVF/ICSI poging, de eerste poging is 1 dag voor de geplande punctie afgebroken omdat ik een dreigende overstimulatie van de eierstokken had. Nu ben ik bezig met de stimulerende medicatie Puregon en heb morgen mijn eerste follikelmeting, ze hebben de medicatie nu met de helft verlaagd dus ben erg benieuwd hoe dat verloopt! Jij verder heel veel succes met alles en als je nog vragen hebt weet je me te vinden! Gr. Sabrien
Ik heb zelf in Maastricht in het zkh gewerkt. Sterker nog, in dezelfde gang als waar IVF zit. Ik heb nooit klachten gehoord, en praatte toen ook veel met de collega's van daar. Als ik voor ivf zou moeten gaan dan zou ik daar heen gaan! Ik ben me op dit moment trouwens een beetje aan het orienteren. Ik heb in 2005 al de diagnose pco gehad, maar wist tot vandaag niet meer hoe de gyn het genoemd heeft. Mogelijk gaat de hele molen nu draaien bij mij
@Zethu: Dat is goed om te horen, dank je wel. Voor jou word het ook spannend dus. Wij zitten nu halverwege ronde 5 en ben stiekem toch af aan het tellen dat ik terug mag naar de gyn in weert en hopelijk worden we dan snel doorgstuurd naar Maastricht. Ik heb nu echt het gevoel dat we een 'oneerlijke' strijd aan het voeren zijn die we niet winnen zonder een helpend handje.
Nog 6 dagen en dan weet ik meer ja. (erg he, ben de dagen aan het aftellen) Wanneer moet jij naar de gyn terug? Ik zou gewoon tegen de gyn zeggen dat je een verwijzing wil.
Eind Maart begin April gaan we terug. Ligt er een beetje aan hoe lang deze cyclus en ronde 6 word. We hebben het dan 6 maanden zelf geprobeerd. Ik wil even afkijken wat ze zeggen omdat ik misschien ook nog in aanmerking kom voor een hersteloperatie maar mijn voorkeur gaat eigenlijk toch uit om dit allemaal in Maastricht door te zetten. Ik hoop dat jij snel duidelijkheid krijgt want dat is ook niks zeg. Kan me wel voorstellen dat je af aan het tellen bent.
Ze zeggen wel vaker dat een Academisch ziekenhuis vaak minder persoonlijk is. Maar die ervaring heb ik eigenlijk niet. Tenminste niet met Maastricht. Komt mss omdat het ook een streekziekenhuis is. Anders hebben we hier in het zuiden wel heel weinig ziekenhuizen. ( als je kijkt hoeveel er in de randsteden staan!) Er staan alleen ziekenhuizen in de steden hier, maar die liggen allemaal zo'n 25 km (of meer) uit elkaar!
Het is inderdaad niet echt goed verdeeld. Ik zou ook nog naar Eindhoven kunnen gaan maar om een of andere reden trekt mij die niet zo. Heb weleens grafiekjes gezien en daar stond Maastricht beter in dan Eindhoven. Gyn begon zelf ook gelijk over Maastricht. Ach, wie weet gebeurd er wel een wonder hier en is het allemaal niet nodig...probeer de moed er toch maar in te houden.
Komt mss ook omdat Maastricht het jongste Academische zkh is. Ik had een collega die haar eerste werkdag had op de dag dat ik geboren ben. (Zij werkte via de universiteit in het AZM) Zij was een van de eerste personeelsleden. Was wel makkelijk voor mij om te onthouden hoelang dat de universiteit bestond en hoelang zij daar werkte