goedemorgen allemaal heb al een tijdje last last van bijna dagelijks kuitkrampen maar nu heb ik dinsdag nacht zn kramp gehad dat ik er nu nog heel erg last van heb ken haast nie lopen word er echt gek van....zo dat moest ik ff kwijt..... Liefs Prisjuh
Ja hier ook een kuiten-kramper!! Ik schrik er 's nachts gewoon van wakker!! Wat bij mij wel helpt is je kuiten voor het slapen gaan even masseren met olie of creme.Zo stimuleer je de doorbloeding een beetje. Het is inderdaad een rot gevoel, en ook ik heb er de dag daarna nog last van!!! En zodra je de kramp krijgt je been strekken, net zols de voetballers doen!! Dat is ff lastig maar de pijn gaat weg!! Succes
Uhm...klinkt misschien gek maar ik weet misschien wel iets. Dit heb ik van mijn moeder gehoord en zij weer van haar moeder. Het is zo'n "klazien uit zalk" middeltje maar het proberen waard. Bij mijn moeder hielp het destijds wel en ik wil het uiteindelijk ook gaan proberen. Je legt een plastic zak onder je matras aan het voeteneind met een vijl erop. Zo'n ding uit de schuur zeg maar. Dit schijnt tegen kramp te werken. Klinkt gek maar het schijnt te werken. Ik probeer het in ieder geval wel tzt.
Bij mij heeft het geholpen om mijn voeteneind van het bed hoger te maken. Heb een kussen onder de matras gelegd. Sindsdien heb ik geen last meer gehad.
ik heb er ook last van... lig je lekker te slapen, rek je je uit in je slaap, kramp.....grrrrr..... ben nu al zover dat ik ook in mijn slaap mijn tenen naar me toe trek en er dus weer vanaf ben.... 's ochtends wel last van harde kuit, maar geen pijn... succes allemaal juud
ik heb daar met mijn eerste zwangerschap ook zo'n last van gehad en zie daar nu ook alweer tegen op. ik had altijd standaard een handdoek naast het bed liggen om om mijn voet te slaan en dan strekken... vreselijk die krampen..
thx voor de reacties ik heb ook al een kussen onder mn voeten benen om te verhogen maar kan nu al bijna 2dgn niet lopen van de napijn in mn been die nacht heeft mn vriend gaat mn been gestrekt en tene naar me toe op den duur zei ik zachtjes dadelijk breken we mn been maar hoop dat de na pijn gauw minder word ken geen kant op gggrrrrr liefs Prisjuh
Hyperisan van dr. Vogel werkt als een wondermiddel bij mij. Gewoon een paar druppels door je thee en je benen worden weer rustig.
Ik neem Magnesium, helpt prima! Misschien is dat in NL anders hoor, maar hier in Duitsland nemen alle zwangere vrouwen Magnesium tegen verschillende krampen/pijnen: kuitkramp, buik-/bandenpijn, hoofdpijn, voortijdige weeen, .... Sterkte!! liefs Cherda