morgen combinatie test.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sjaaa, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaaa

Sjaaa Lid

29 dec 2014
    41
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Heb in september een miskraam gehad en ben nu gelukkig weer zwanger! vorige week en extra echo gehad die helemaal goed was met 11 weken.

Nu ben ik dus 12 weken zwanger en morgen ga ik voor een combinatietest.. Zijn er hier dames die al een combinatietest hebben gehad en ja hoe hebben jullie dat ervaren?

Hopen dat dit een plakkertje is. Want, na een miskraam behou je toch nog angst...

2. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ja, 2 keer. De eerste keer ging het hartstikke goed en hadden we een top uitslag. De tweede keer ging aanzienlijk minder; vedikte nekplooi van 3.8 mm en geen "recht" meer op de NIPT (heeft bij diktes van > 3.5 mm geen zin meer), maar gelijk een vlokkentest.

Ik kan je dus vertellen dat het beide kanten op kan gaan :p

3. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hier 3 weken geleden combitest gedaan, zie 'sjongejonge, nu is de combitest weer niet best.. '
    Oftewel, geen beste uitslag: kans op Down 1:56 (gemiddeld voor mijn leeftijd 1:390). De echo leek perfect in orde: dunne nekplooi, orgaantjes zaten goed, beentjes&armpjes goede afmeting, hartslag goed. Maar blijkbaar was de uitslag van de bloedtest heel beroerd (ik ben 33 jaar, dus niet 'oud')

Gezien eerdere miskramen, dacht ik 'nu dit weer'. In aanmerking gekomen voor NIPT test, meteen een dag later kunnen prikken en weer 2 weken later een goede uitslag! Vandaag met 16 weken weer een goede echo gehad (omdat het hartje niet direct te horen was bij afspraak gyn).

Ik heb veel goede aflopen gelezen na een beroerde uitslag op de combitest, dus, onmogelijk als het is, stress niet meteen de pan uit als je een resultaat krijgt die niet om over naar huis te schrijven is.
    Succes!!

4. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Hier ook combinatietest gedaan. Voelde als een goede keuze na twee miskramen. Uitslag was goed en had 'm al binnen 5 dagen. Ik vond de nekplooimeting erg leuk trouwens; toch een extra echo! Groot verschil met de echo op 8 weken.
    Succes met je test!

Deel Deze Pagina