Ik heb altijd mezelf aan een schema gehouden mbt onze meid. Nu swerd ze eerst altijd strak om 8 uur wakker smorgens zo niet dan maakte ik haar wakker maar meestal was ze dan al bij ''kennis'' nu merk ik de laatste tijd dat ze toch wel tot een uur of 9 kan blijven liggen... wat doen jullie? Wachten jullie gewoon tot de kleine wakker word of maak je hem wakker? en waarom? (ik doel niet alleen op de ochtend)
Hallo, Wij laten Jefffrey gewoon lekker slapen tot dat hij zelf wakker wordt dat deden wij altijd. Of er moet iets zijn zoals morgen moeten we naar cb om 8;30 dus moet ik hem eerder wakker maken. GR jessica
Maak hem alleen wakker voor de eerste fles en de laatste fles. Tussendoor zie ik wel wanneer hij wakker wordt, meestal toch niet later dan zijn volgende fles.
Ik zou haar ook laten slapen. Doe het bij mijn zoontje wel (tenzij ik moet werken natuurlijk). Hij krijgt om 19.00 de laatste voeding en wordt dan tussen half 7 en 8 wakker 's ochtends. De rest van de voedingen pas ik zo aan dat ik weer om 19.00 's avonds met de laatste voeding uit kom.
ik maak ze maar zelden wakker alleen als we nar de tandarts of dokter moeten. En ik kan de klok er ook op zetten ze heeft een goed ritme dus altijd rond hetzelfde tijdstip wakker
Mick slaapt zo kort dat we nooit de wekker hoeven zetten. Hij gaat rond 20.00 naar bed (als we geluk hebben, want meestal is hij nog niet moe) en 's ochtends is hij om 5.30 klaarwakker......... Nee, wakker maken no way, we zijn allang blij als hij niet voor 5.30 uur wakker wordt! Groetjes, Emma
ik maak alyssa wel wakker. als ik haar niet op de voedingstijden wakker maak dan is ze de rest van de dag van slag en wil ze vaak al snel weer eten en wordt het dus een rommeltje. ik moet dus wel om het leuk te houden. eerst was ze altijd keurig op tijd wakker, maar nu echt niet meer. zo slaapt ze tot een half uur voor de fles maar het kan ook zo gebeuren dat ik haar wakker moet maken op de tijd dat ze de fles moet hebben. (dan wordt het vaak wel ietsje later) maar als je kindje het allemaal accepteerd zou ik ook niet wakker maken.
Sanne is s'morgens altijd om 7 uur wakker, mocht ze nog slapen dan maak ik haar wakker tussen 7 en half 8.
Ik maak Senna echt niet wakker, tenzij ik ergens dringend moet zijn en zij nog slaapt. Maar dan nog doe ik er alles aan om haar lekker te laten slapen.
Ligt aan de situatie! 's ochtends iig niet, laat haar tot 9:00 liggen als ze dat wil. Voor voeding maar ik haar ook niet meer wakker, deed ik nog wel toen ze jonger was. Als ik weg moet (CB ofzo, iets waarvoor je een afspraak hebt) maak ik haar wel wakker. Als ik een afspaak heb met een vriendin oid wacht ik nog even, 15 minuten ofzo.
oke duidelijk, het meer en deel maakt de kleine niet wakker! nu slaapt onze meid nog 1x per dag en hoe doe je dat dan...wachten tot ze moe word? dan zit ik later weer met de avond dat ze kei laat naar bed gaat omdat ze net geslapen heeft?
Ik laat Ana-Lucia slapen tot ze wakker wordt, tenzij we ergens heen moeten. Ze slaapt ook maar een keer meer overdag en ik zorg ervoor dat dat tot ten laatste 16u30 is, al heeft ze dan bvb maar een half uurtje geslapen, meestal kan ze er dan wel weer tegenaan tot ze naar bed moet voor de nacht.
Wij maken Merel nooit wakker, maar laten haar zelf bepalen hoelang ze slaapt. Dit omdat ze zoveel slaapt als ze nodig heeft en ik wil daar niet in "storen". Overdag is ze standaard om half 12 moe en gaat dan slapen tot ze wakker wordt. 's Avonds tussen 18.30 en 19.00 naar bed en dan slapen tot soms half 8, maar meestal half 9. Ik maak haar nooit wakker omdat ze slaapt wat ze nodig heeft en ik wil daar niet in "storen". Ze geeft ook zelf vaak aan dat ze naar bed wil door te zeggen:"bé bé bé. Ze is dan echt moe en wil gewoon slapen. Ik slaap zelf ook heel graag tot ik uit mezelf wakker word en dat mag mijn kind ook
mijn ervaring is altijd dat Dano altijd savonds op hetzelfde tijdstip moe wordt. dus of hij nou om 8uur wakker is of pas om 9:45 zoals van de week. 19:45 ligt meneer weer in bed en slaapt meteen. hij slaapt ook maar een keer overdag en soms al vanaf 11:30 en soms pas om 13:00u. maar de avond is en blijft hetzelfde. wakker maken doe ik niet alleen als ik weg moet. soms is je kindje even wat moeier als anders, heb je zelf toch ook weleens? Dano loopt nu sinds kort dus slaapt als een blok savonds